یک مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری هرچه کوچک‌تر

بایدن: مراسم عمدتا به صورت مجازی برگزار می‌شود تا از حضور انبوه جمعیت خودداری شود

رئيس‌جمهوری منتخب ایالات متحده قصد دارد مراسم ورود به کاخ سفید را مختصر برگزار کند. هنوز از شرکت دونالد ترامپ در مراسم چیزی روشن نیست. او قصد دارد نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کند

شهروند آنلاین: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در سال ۲۰۱۷ برای ورود به کاخ سفید مراسم پرشکوهی برگزار کرد که تا ۱۰۷میلیون دلار خرج برداشت و انتقاد رسانه‌های جمعی را برانگیخت. نحوه انعکاس مراسم تحلیف او در رسانه‌ها نیز مورد انتقاد کاخ سفید قرار گرفت. اما حالا جو بایدن رئیس‎جمهوری آمریکا گفته است که به خاطر بحران کرونا مراسم آغاز ریاست‌جمهوری خود را هرچه کوچک‌تر و بدون حضور جمعیتی بزرگ برگزار خواهد کرد. او گفته است که با توجه به شرایط تسلط بحران کرونا در کشور باید از گردآمدن جمعیت میلیونی خودداری شود.

بایدن گفت که با توجه به گسترش پاندمی در آمریکا او از توصیه دانشمندان و کارشناسان پیروی خواهد کرد، به نحوی که مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری طبق معمول روی سکوی عمارت کاپیتول در واشینگتن برگزار می‌شود اما جمعیت زیادی در برابر سکو و خیابان‌های اطراف جمع نخواهد شد.

او همچنین تصریح کرد که مراسم عمدتا به صورت مجازی برگزار می‌شود تا از حضور انبوه جمعیت خودداری شود.

پیش از این حزب دموکرات در ماه اوت گذشته کنگره‌ای به صورت مجازی برگزار کرده است و بایدن ترجیح می‌دهد که مراسم ورود به کاخ سفید به همان ترتیب برگزار شود.

جو بایدن پیش از این در سال ۲۰۰۹ در مراسم تحلیف باراک اوباما به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری حضور داشت.

ترامپ هنوز شکست خود در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ را به‌طور رسمی قبول نکرده است. او هنوز اعلام نکرده که در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند یا خیر. در عوض گفته می‌شود که او قصد دارد در همان روز تحلیف یعنی در بیستم ژانویه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.