باغچه پیرزن گور «شیما» بود

با گذشت یک ماه از اعترافات سیاه راننده قلابی آژانس اینترنتی، محل دفن دختر 15 ساله پیدا شد

شیما صباگردی مقدم در باغچه پیرزن صاحبخانه دفن شده بود. خانه ای دو طبقه که در منطقه سبلان قرار دارد. بهلول صبح شنبه محل دفن دختر 15 ساله را کند و اسکلت دختر تهرانی را از زیر درخت حیاط خانه‌ بیرون آورد.

شهروند آنلاین: باغچه پیرزن گور «شیما» بود. آدم‌ربایی و قتل شیما یکی از تلخ‌ترین پرونده‌های سال 99 است. بهلول 60 ساله 15 ماه پیش در نقش یک راننده تاکسی شیما را ربود و در خانه‌‌اش مورد آزار و اذیت قرار داد. متهم پس از قتل دختر نوجوان او را در باغچه خانه‌ صاحب خانه‌اش دفن کرد. صاحب خانه‌ای که 2 خانه در سبلان دارد یکی از آنها را به بهلول اجاره داده بود. هنوز مشخص نیست بهلول کلید خانه اصلی پیرزن را از کجا به دست آورده است.

این مرد جانی در روند رسیدگی پرونده هربار محل‌های متفاوتی از دفن جسد شیما به تیم جنایی نشان می‌داد. انتقال این دختر به زادگاهش در منطقه کلیبر در حاشیه رود ارس در اعترافات نخست متهم ثبت شد. دفن در جاده چالوس هم ادعای دیگر این آدم ربا پیر بود. او که قصد گمراه کردن تیم جنایی را داشت سرانجام محل دقیق دفن شیما را در باغچه خانه‌ شماره 16 نشان داد.

انحراف مسیر پرونده

باغچه پیرزن گور «شیما» بود

15 ماه از ماجرای ناپدید شدن این دختر می‌گذشت که تحقیقات قضائی به‌طور ویژه انجام گرفت. بهلول که پیش از این هم پیش روی تیم قضائی قرار گرفته بود این‌بار دیگر نتوانست قسر در برود و به قتل شیما اعتراف کرد و معلوم شد باغچه پیرزن گور «شیما» بود . او ادعا کرده بود که پیکر این دختر 15 ساله را به منطقه کلیبر در شمال شرق کشور منتقل کرده است . همین ادعا کافی بود تا تیمی از ماموران پلیس این منطقه را جست‌وجو کنند. ماموران نقطه‌به‌نقطه حاشیه رودخانه ارس را گشتند ولی سرنخی به دست نیامد.

اما باگذشت 3 هفته بهلول اعترافات قبلی‌اش را پس گرفت و گفت: «شیما صباگردی مقدم به خاطر مصرف زیاد مواد اوردوز کرد. برای اینکه پای من در این پرونده باز نشود جسدش را داخل خودرویم گذاشتم و به سمت جاده چالوس رفتم. جسد را در جاده چالوس خاک کردم.در این مدت سعی داشتم با دروغ‌پردازی درخصوص محل دفن جسد مسیر تحقیق پلیس را تغییر دهم اما دیگر تصمیم گرفتم محل دقیق دفن جسد شیما را بگویم.»

تحقیقات دامنه‌دار تیم جنایی

بازپرس ویژه قتل در دادسرای امور جنایی تهران هم بار دیگر دستور پیگیری داد.  قرار شد تیمی از ماموران هم به همراه بهلول به جاده چالوس اعزام شوند تا جسد شیما صباگردی مقدم را پیدا کنند، اما باز سرنخی یافت نشد.

حالا یک ماهی از دستگیری متهم و اعتراف به قتل شیما می‌گذرد ولی این بار آدم‌ربای پیر در اعترافی جدید محل دقیق دفن دختر 15 ساله را نشان داده است. شیما را در حیاط خانه‌اش دفن کرده بود. خانه‌ای دو طبقه و قدیمی در منطقه سبلان.

جزییات پیدا شدن جسد دختر نوجوان

قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران دراین‌باره می‌گوید: «با اعتراف  متهم  محل دفن جسد واقع در خانه این فرد در منطقه سبلان بررسی شد. جسد شیما صباگردی مقدم دختر 15 ساله تهرانی بعد از مدت‌ها سرگردانی در حیاط  خانه پیدا شد.»

او در ادامه گفت: «با ورود مستقیم سرپرست دادسرای جنایی به پرونده فقدان دختری به نام شیما صباگردی مقدم تحقیقات به‌طور ویژه انجام گرفت. سرانجام متهم این پرونده به نام بهلول 61 ساله به قتل شیما اعتراف کرد.»

با اعتراف بهلول محل دفن جسد شیما  مورد تحقیق قرار گرفت. درنهایت جسد شیما در حیاط خانه کشف شد.»

شهریاری گفت: «پیش از این یک مرتبه نیز بهلول اعلام کرده بود که جسد شیما دختر 15 ساله در منطقه کلیبر در شمال شرق کشور است که این ادعای وی دروغ بود.»

آدم‌ربایی و شکنجه

باغچه پیرزن گور «شیما» بود

اواسط تابستان ۹۸، دختر 15 ساله به نام شیما صباگردی مقدم ساکن منطقه نارمک تهران که به مخدر شیشه آلوده شده بود، توسط پسر جوانی  وادار به ترک منزل شد.

همین کافی بود تا خانواده شیما صباگردی مقدم با حضور در اداره پلیس درخواست کمک کنند.

ماموران در تحقیقات پلیسی پی بردند که شیما صباگردی مقدم آخرین بار در پایانه بیهقی بوده با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و دیگر کسی از سرنوشت او اطلاعی ندارد. ماموران به پایانه بیهقی رفتند و دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند.

ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران در بررسی‌های پلیسی پی بردند که شیما صباگردی مقدم آخرین بار سوار بر خودروی مرد مسافرکشی به نام بهلول شده است و در ادامه ماموران با در اختیار داشتن شماره پلاک خودروی بهلول به سراغ وی رفته و بهلول به‌عنوان تنها مظنون پرونده شیما صباگردی مقدم دستگیر شد.
بهلول 45 روز در بازداشت و تحت بازجویی بود. در این مدت متهم اعتراف نکرد و به دلیل عدم دسترسی به ادله کافی با وثیقه آزاد شد.

انتشار یک کلیپ

پدر شیما اوایل آبان ماه با انتشار فیلمی خطاب به رئیس قوه قضائیه، تقاضای رسیدگی به پرونده دخترش را کرد. فیلمی که پرده از جزئیات این آدم‌ربایی و گم‌شدن مرموز شیما برداشت. فیلم دست‌به‌دست چرخید. کاربران این حادثه تلخ را از زبان احمد، کتابدار بازنشسته شنیدند.

 اعترافات سیاه بهلول

باغچه پیرزن گور «شیما» بود

بعد از انتشار این کلیپ بود که بهلول هفتم آبان، بار دیگر بازداشت شد. او به پلیس آگاهی منتقل شد و به قتل شیما صباگردی مقدم اعتراف کرد. او اما هر باربا دروغ‌پردازی‌هایش قصد منحرف کردن مسیر پرونده را داشت.

با بررسی‌های کارآگاهان پلیس و بکارگیری شیوه‌های کشف علمی جرم، قاتل اعتراف کرد. او گفت که  جسد مقتول را در حیاط خانه پیرزن صاحب خانه دفن کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «جسد دختر جوان از داخل باغچه منزل پیرزن صاحبخانه بیرون کشیده شد. طبق تأیید عوامل اداره تشخیص هویت آگاهی تهران بزرگ مشخص شد جسد مربوط به یک دختر خانم نوجوان است. براساس پیشینه این قتل می‌توان گفت پیکر پیدا شده همان جسد شیما است.»

هنوز مشخص نیست متهم چگونه به کلید خانه پیرزن صاحبخانه دسترسی داشته است. بهلول اما در بازجویی‌ها گفته: «می‌دانستم پیرزن 2 روز در هفته به خانه دخترش می‌رود و در غیاب او جنازه شیما را به آن خانه بردم و در باغچه زیر درخت دفن کردم.»

باغچه پیرزن گور «شیما» بود

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.