دختری جنگجو در جست‌وجوی عشق قدیمی در قفس مبارزه!

تینا آخوندتبار از سینما، بوکس و اهداف و آرزوهایش می‌گوید

تینا آخوندتبار به «شهروندآنلاین» می‌گوید که دلش برای سینما به شدت تنگ شده است

پولادامین، شهروندآنلاین: دختری جنگجو در جست‌وجوی عشق قدیمی در قفس مبارزه! اگر فیلم‌هایی مانند «رسوایی»، «طلاق به سبک ایرانی» یا «هرچی خدا بخواد» را دیده باشید، بی‌شک «تینا آخوندتبار» را می‌شناسید. بازیگری که در سال ۱۳۸۸ به سینمای ایران معرفی شد- و در ابتدا به نظر می‌رسید یکی دیگر از آن دختران خوش‌چهره‌ای است که به عشق شهرت و پول وارد دنیای سینما شده است.

اما این سال‌ها، 11 سال بعد از آن روزهای آغازین، نام تینا آخوندتبار به دلیل دیگری سر زبان‌ها افتاده.

دختری جنگجو در جستجوی عشق قدیمی در قفس مبارزه!
آگهی آخرین مبارزه تینا آخوندتبار که مربوط به همین چند هفته پیش بود

این بازیگر فعلا سابق که چندی پیش با یک بوکسور روس مبارزه کرده بود، تا چند هفته دیگر در روسیه مسابقه‌ای دیگر خواهد داشت- تا قدم‌های آخر را در راه حرفه‌ای‌شدن در ورزشی بردارد که موفقیت در آن، آن هم برای زنی که کارش بازیگری بوده، به این سادگی‌ها نیست.
بله؛ تینا آخوندتبار در حال بالا رفتن از پله‌های حرفه‌ای‌گری در دنیای بوکس است.

مأموریت غیرممکن

موفقیت در دنیای بوکس مأموریتی غیرممکن برای تینا آخوندتبار بود.
دستاوردی که شاید زمانی که تینا بعد از 6 سال کار در سینما و تلویزیون ناگهان مسیرش را تغییر داد و تصاویری از خودش را در قفس مبارزه در فضای مجازی منتشر کرد، کسی باور نمی‌کرد.

اما او آنقدر جدی بوکس را ادامه داد که امروز در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند و قرار است برای یک باشگاه اسپانیایی مبارزه کند. آن هم بعد از اینکه در لیگ حرفه‌ای ترکیه و اوکراین، از 6 بازی رسمی که تاکنون انجام داده، ۶ پیروزی به دست آورده است…

دور برگردان

تینا آخوندتبار می‌گوید که تغییر مسیرش از سینما به سوی بوکس، آن هم در حالی که بعد از بازی در 9 فیلم و 4 سریال موفقیتی نسبی به دست آورده بود، یک تغییر مسیر ناگهانی بوده است.
او می‌گوید: «پنج سال پیش قرار شد نقش یک دختر رزمی‌کار را بازی کنم. گفتم خودم می‌روم و مشت‌زدن را یاد می‌گیرم که در حین یادگیری تازه با یک وجه از وجود خودم روبه‌رو شدم و همین هم باعث شد عاشق این ورزش شوم. در حقیقت متوجه شدم که جامعه، خانواده و زندگی از من یک جنگجو ساخته‌اند- که خودم خبر نداشتم. بعد دیدم که زندگی با این شخصیت را بیشتر از زندگی با شخصیت قبلی دوست دارم که 10 سال از عمرم را صرف رسیدن بهش کرده بودم.»

مسابقه با گذر عمر

تینا آخوندتبار وقتی بوکس حرفه‌ای را آغاز کرد، ۲۷ سال داشت- که برای آغاز یک ورزش سنگین کمی دیر محسوب می‌شود. اما حالا در 33 سالگی هنوز انگیزه زیادی برای ادامه راه دارد.
او می‌گوید: «تا وقتی بدنم توانایی داشته باشد، می‌خواهم از ورزش لذت ببرم. خیلی‌ها به من می‌گفتند که در 27 سالگی بوکسور شدن محال است. ورزشکاران این حرفه معمولا پس از 10-15 سال کار به سطح قهرمانی و حرفه‌ای می‌رسند. من این فرصت را نداشتم، پس تلاشم را بیشتر کردم.»

بازگشت عشق دیرینه

تینا آخوندتبار که چندی پیش گفته بود در این سال‌ها ارتباطش با سینما و بازیگری قطع بوده؛ حالا از علاقه‌ای عمیق‌تر به سینما حرف می‌زند.

دختری جنگجو در جستجوی عشق قدیمی در قفس مبارزه!
تینا آخوندتبار در کنار ترانه علیدوستی در فیلم طلاق به سبک ایرانی

این بوکسور حرفه‌ای که گفته بود «دیگر نمی‌توانم به سینما فکر کنم. از زمانی که کار نکرده‌ام پیشنهادها بیشتر و دستمزدها بالاتر رفته است. اما من هدف دیگری دارم و می‌خواهم چیزهایی را که در این مسیر یاد گرفته‌ام، به نسل بعد انتقال دهم. خیلی از دختران نسل من ناامید و بی‌هدف هستند، اما من ثابت کرده‌ام که می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم»؛ حالا به «شهروندآنلاین» می‌گوید که دلش برای سینما به شدت تنگ شده است.
تینا آخوندتبار می‌گوید: «به نظر شما می‌شود عاشق کاری باشی و آن وقت، زمانی که ازش دوری، دلت برایش تنگ نشود؟ خب، معلومه که دلم برای سینما تنگ شده و زیاد هم تنگ شده است.»

بودن یا ماندن؟!

تینا آخوندتبار اما می‌گوید که بعد از رسیدن به اهدافش به سینما باز خواهد گشت. او می‌گوید: «دوست دارم زمانی دوباره این عشق را داشته باشم که بتوانم شکل درستش را اجرا کنم.»
تینا ادعا می‌کند که «بودن در سینما هنوز برای من به راحتی می‌تواند اتفاق بیفتد. ولی من در حال حاضر بیشتر به ماندگاری در سینما فکر می‌کنم تا تنها بودن و دیده شدن.»

دوری موقت!

تینا آخوندتبار در سال‌های فعالیت در سینما و تلویزیون موقعیت تثبیت‌شده‌ای در این عرصه به دست آورده بود. حضور در نقش‌های مهم چند فیلم و سریال او را واجد جایگاهی غبطه‌آفرین برای کسانی می‌کرد که تازه این مسیر را آغاز کرده بودند. اما سینما را به هدف راهی دیگر رها کرد.
خودش اما می‌گوید که دوری‌اش از سینما به معنای رهاکردن این وادی نیست.
او می‌گوید: «من سینما را رها نکرده‌ام. اتفاقا از زمانی که در سینما کار نمی‌کنم، سینما را بیشتر و عمیق‌تر دنبال می‌کنم. حتی می‌توانم بگویم که بیشتر از قبل دوستش دارم. ولی به هر حال چون درگیر کاری دیگر شده‌ام، کمی از سینما و تلویزیون دور شده‌ام.»

در خدمت سینما

تینا آخوندتبار می‌گوید که حضورش در وادی بوکس هم به خاطر سینماست: «یعنی این‌طور نیست که سینما را رها کرده و به سوی بوکس رفته‌ام. نه، بوکس برایم هنوز این جایگاه را ندارد. هدف نهایی‌ام هنوز سینماست، ولی الان در شرایطی هستم که اگر به هدفی که در این مسیر طرح‌ریزی کرده‌ام، نرسم، نمی‌توانم در سینما با حال خوب کار کنم.»

به گفته این بازیگر ورزشکار: «من یک کاراکتری را در خودم شکل داده‌ام که باید آن را به انتها برسانم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.