ارتقای داوطلبی با مشارکت طلاب

در دیدار مشترک مسئولان جمعیت هلال احمر با مسئولان قرارگاه جهادی «معنویت و سلامت» مطرح شد

مسئولان جمعیت هلال‌ احمر استان تهران در نشستی با مسئولان قرارگاه جهادی معنویت سلامت در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، آمادگی خود را برای افزایش همکاری مشترک در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم اعلام کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این دیدار مشترک دو طرف، ضمن بررسی روند همکاری‌های گذشته بر لزوم تقویت و ارتقای همکاری مشترک تاکید شد.

در این نشست که به میزبانی دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان تهران و با حضور شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی سلطانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نعیمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، حجت‌الاسلام مجتبی زارع دلخوش، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، حجت‌الاسلام محسن سلطانی، دبیر قرارگاه جهادی معنویت و سلامت و برخی دیگر از مدیران دو مجموعه برگزار شد، محورهای ارایه آموزش‌های عمومی و تخصصی، تقویت مشارکت طلاب در امر نجاتگری، بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های جهادی طلاب در امر شناسایی محرومان و نحوی بهره‌گیری از ظرفیت طلاب در امر پیشگیری و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

کار داوطلبانه مرزبندی سازمانی ندارد!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نعیمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ هدف از این نشست را افزایش و ارتقای کیفیت فعالیت‌های دو مجموعه عنوان کرد و افزود: «آموزش طلاب در حوزه امداد و نجات یکی از مهم‌‌ترین بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر در جمعیت هلال احمر دنبال شده است. این مسأله با توجه حضور میدانی طلاب جهادگر در مقابله با کرونا می‌تواند با سرعت بیشتری دنبال شود.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعیمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ ضمن یادآوری و بزرگداشت فعالیت‌های جهادی در هشت سال جنگ تحمیلی، فعالیت جهادی در دوران مقابله با کرونا را نیز به مانند آن دوران، خودجوش، مردمی و داوطلبانه دانست و خاطرنشان کرد: «هر کار جهادی برای ارتقای خدمت‌رسانی نیاز به نظم و انسجام دارد، به همین دلیل سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برای انسجام بخشی به فعالیت طلاب در مقابله با کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت کرده است؛ تا با نظم و انسجام پایدارتر به ارایه خدمت بپردازد.»

او در ادامه با بیان اینکه که نباید برای کار داوطلبانه مرزبندی سازمانی داشته باشیم، ادامه داد: «نباید ساختار سازمانی مانع هم‌افزایی میان نیروهای جهادی شود. اصل، خدمت به مردم است؛ اینکه کدام سازمان یا نهاد خدمت را ارایه می‌دهد یک مسأله حاشیه‌ای است. تمام نهادها در کشور در یک مجموعه کامل به نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شوند. به همین دلیل ما از هم‌افزایی برای افزایش ظرفیت خدمت جهادی استقبال می‌کنیم.»

بنا به گفته این مقام مسئول، قرارگاه جهادی معنویت و سلامت در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری برای خدمت به بیماران کرونایی و مردم محروم تشکیل شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه قرارگاه جهادی معنویت و سلامت از دو گروه‌ جهادی بصیر (ویژه طلاب برادران طلاب) و نرگس خاتون (خواهران طلاب) تشکیل شده است.

آماده همکاری با گروه‌های جهادی هستیم

در ادامه این جلسه شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، آمادگی جمعیت هلال احمر استان تهران را برای افزایش همکاری مشترک در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم اعلام کرد. فتحی با اشاره به اینکه شعار جمعیت هلال احمر خدمت به مردم است، افزود:« این شعار پیوند ما با گروه‌های جهادی است، شعاری که بر گرفته از مفاهیم غنی دینی است.»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به مردمی بودن فعالیت در جمعیت هلال احمر، اضافه کرد:« کار در هلال احمر، کار داوطلبی است؛ به طوری که بیش از 90 درصد این مجموعه را داوطلبان آن تشکیل می‌دهند.»
در ادامه این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، به ارایه توضیحاتی در مورد آموزش‌های داده شده به طلاب و روحانیون در حوزه امداد و نجات پرداخت.

او یکی از ضرورت‌های آموزشی در حوزه بحران را ارایه آموزش ‌همگانی به خانواده‌های طلاب و روحانیون عنوان کرد و گفت: «آموزش به طلاب یکی از موضوعات پراهمیت به شمار می‌آید که امیدواریم با استفاده از توان آموزشی جمعیت هلال بتوانیم اقدامات انجام شده در این زمینه را سرعت ببخشیم.»

باید ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم را ارتقا دهیم

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی سلطانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران به عزم جدی مدیران مجموعه برای ارتقای روابط با دیگر نهادها و سازمان‌ها اشاره  کرد و افزود: «روحیه جهادی و تعامل فعال مدیران جمعیت هلال احمر استان تهران باعث گستره همکاری این سازمان با سایر نهادها شده است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی سلطانی همکاری با قرارگاه ثارالله را یکی از همین موارد برشمرد و اضافه‌ کرد: «جمعیت هلال احمر در چند سال اخیر همکاری مشترک با بخش‌های مختلف بسیج و سپاه‌پاسداران را داشته است، همکاری که باعث شده حس برادری میان اعضای این نهادها ایجاد شود.»

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر هم یک نهاد جهادیست، خاطرنشان کرد: «جمعیت هلال احمر حلقه اتصال میان نیازمندان و توانمندان است، ما پل ارتباطی هستیم که می‌توانیم گروه‌های جهادی را برای خدمت‌رسانی به محرومان یاری کنیم.»

خدمت فعال 150 طلبه در شهر تهران

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام محسن سلطانی، دبیر قرارگاه جهادی معنویت و سلامت به ارایه گزارشی از فعالیت‌های جهادی این قرارگاه پرداخت. بنا به گفته این روحانی جهادگر در یک ماهه اخیر 150 طلبه جهادگر به ارایه خدمات در مقابله با ویروس  کرونا پرداختند. در پایان این نشست مقرر شد تا با تشکیل کارگروه‌ تخصصی مفاد و موضوعات مطرح شده در این جلسه واکاوی، بررسی و اجرایی شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.