اتحاد ورزشی ایران و قطر برای شکست ریاض

هیأت قطری برای رایزنی با ایران در راستای اخذ میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 یکشنبه در تهران خواهد بود

سران ورزش قطر برای رایزنی با مسئولان ورزش ایران صبح یکشنبه با یک جت شخصی وارد تهران می‌شوند.

رقابت برای میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 آنقدر بین عربستان و قطر بالا گرفته که سران سیاسی هر دو کشور هم برای جلب نظر دیگر کشورهایی آسیایی وارد عمل شده‌اند. قطری‌ها که در سال‌های اخیر نشان دادند علاقه زیادی به برگزاری رویدادهای ورزشی بزرگ در کشور خود دارند، می‌خواهند هر طور شده میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 را برعهده بگیرند. این در حالی است که قطری‌ها دو سال دیگر میزبانی جام جهانی فوتبال را برعهده دارند و 14 سال پیش هم میزبان بازی‌های آسیایی 2006 بودند. این کشور میزبانی در جام ملت‌های آسیا 2011 را هم تجربه کرده و تجربه خوبی در برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی دارد.

از سوی دیگر عربستانی‌ها که میزبانی‌های چندان بزرگی را در سال‌های اخیر تجربه نکرده‌اند، برایشان اهمیت بالایی دارد که در سال 2030 میزبان بازی‌های آسیایی باشند.

حالا قطری‌ها که در سال‌های اخیر روابط سیاسی خوبی هم با ایران داشتند و در زمینه ورزشی هم همکاری‌های خوبی را با ایران ترتیب دادند، قرار است برای رایزنی هیأتی 12 نفره را راهی تهران کنند.

هیأت 12 نفره قطری‌ها که صبح فردا با یک جت شخصی وارد تهران می‌شوند؛ نفراتی همچون «جاسم بشیر البو نین» دبیرکل کمیته المپیک قطر، «دهلان جمال الحمد» رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و «محمد یوسف المنا» رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا را در دل خود جای داده است. آنها قرار است تا عصر فردا جلسات مختلفی را با تیم مذاکره‌کننده ورزش ایران داشته باشند و احتمالا به ملاقات رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ایران هم خواهند رفت.

تیم مذاکره‌کننده ایران هم به ریاست کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، نفراتی همچون مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، پیمان فخری و روسای فدراسیون‌های شنا، دوومیدانی و وزنه‌برداری را برای این مذاکره چند ساعته آماده کرده است. باید دید خواسته‌های ایران در قبال درخواست کمک قطری‌ها برای رسیدن به میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 چه خواهد بود و مذاکرات فردا به کجا خواهد انجامید.

نشست شورای المپیک آسیا اواخر آذرماه قرار است به میزبانی مسقط عمان برگزار شود که احتمالا تصمیم‌گیری درباره انتخاب میزبان بازی‌های آسیایی 2030 از بین دوحه و ریاض هم در این نشست انجام خواهد شد. سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک قرار است در این نشست به صورت حضوری شرکت کند.

صالحی‌امیری بیست‌وچهارم آذرماه راهی عمان خواهد شد و نشست هم روز شانزدهم دسامبر (بیست‌وششم آذر) برگزار می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.