قصه یک غول، از فروش رشته تا ساخت جنگنده

کمپانی سامسونگ 38 سال پیش از اپل؛ یعنی ‌سال 1938 در کره جنوبی تأسیس شده است

نام اَبَر کمپانی‌ها ناخودآگاه اذهان را به سمت ایالات متحده، چین و ژاپن به ‌عنوان غول‌های اقتصادی جهان معطوف می‌کند؛ اما در این میان شرکت‌هایی خارج از کشور‌های فوق هم وجود دارند که شهرت‌شان عالمگیر شده است. کمپانی‌هایی که حتی شاید بتوان آنها را عامل رشد و پرورش اقتصادی کشور مادر و مبدأ دانست.

در ادامه این مطلب با حقایقی درخصوص یکی از این شرکت‌ها یعنی سامسونگ آشنا می‌شوید.

شعار خودکفایی، سرلوحه کمپانی

– سامسونگ در اوایل دوران کاری‌ محصولات غذایی مثل رشته فرنگی و… می‌فروخت. این رویه تا ‌سال ١٩٧٠ که نخستین وسیله‌ صوتی-تصویری این کمپانی (یک تلویزیون ١٢ اینچی سیاه و سفید) ساخته و فروخته شد، ادامه داشت.
– تمرکز سامسونگ بر این است که تمام تجهیزات ساخته‌ خودشان باشد. از این‌ رو تقریبا ٩٠‌درصد ساز و برگی که از این کمپانی می‌بینیم، در کارخانه‌های تحت‌ نظر خودش ساخته شده‌اند.
– بیش از ٢٣٦‌ هزار نفر در ٧٩ کشور جهان کارمند سامسونگ‌ هستند. نان خیلی‌ها در گروی اعتبار این کمپانی ا‌ست.

بیکسبی، رقیب سیری و کورتانا

– سامسونگ از طلایه‌داران پیشرفت در تکنولوژی است. این کمپانی در ‌سال ١٩٩٨ نخستین تلویزیون دیجیتال، در سال ١٩٩٩ نخستین ساعت هوشمند، در سال ٢٠١٠ سینمای سه‌بعدی خانگی و در سال ٢٠١٣ نخستین گوشی موبایل با لبه‌های منحنی (Edge) را تولید کرد.
– در ‌سال ٢٠١٦، سامسونگ ٣٠٦‌ میلیون دستگاه از محصولاتش را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد که این رقم در مقایسه با ‌سال ٢٠١٠ میلادی ٢٨٣‌ میلیون دستگاه بیشتر شده بود.
– سامسونگ برای اولین‌بار در گوشی‌های گلکسی S٨ از دستیار صوتی بیکسبی استفاده کرد. از بین رقبای اصلی این هوش مصنوعی، سیری (اپل) و کورتانا (ویندوزفون) شاخص‌تر از بقیه‌اند.

توجه به اصل آموزش حین خدمت

– از ‌سال ١٩٩٣ تا کنون، ٥٣٤‌ هزار نفر از کارمندهای سامسونگ بیش از ٦٤ دوره‌ آموزشی در مرکز توسعه‌ منابع انسانی این کمپانی گذرانده‌اند.
– در دفتر سامسونگ واقع در سیلیکون ولی آمریکا، ٣٤ جایگاه اتومبیل برقی برای ترغیب کارکنان به استفاده از وسایل نقلیه برقی تعبیه شده است!
– سامسونگ ٣٧٠‌ هزار نفر، یعنی ٤٦٠‌درصد بیشتر از کمپانی اپل (با 80 ‌هزار نفر) کارمند دارد.

شکستن رکورد حق ثبت اختراع

– در زبان کره‌ای سامسونگ یعنی سه ستاره. بنیانگذار این کمپانی، لی بیونگ چول، این نام را انتخاب کرد تا برندش دقیقا مثل ستاره‌ها جاودانه و ابدی باقی بماند.
– کمپانی سامسونگ در سال‌های ١٩٦٩ و ١٩٨٠ به ترتیب لوگوهای مختلفی را برای برندش درنظر گرفته بود، اما لوگوی فعلی سامسونگ از‌ سال ١٩٩٣ طراحی و استفاده می‌شود!
– سامسونگ بیش از هر کمپانی دیگری در دنیا، حق ثبت اختراع را از آن خودش کرده است (با ثبت ٧٦٧٠ اختراع در ایالات متحده‌ آمریکا).

آغاز انقلاب با نابودی محصولات

– لی کون هی، مدیرعامل وقت سامسونگ دستور داده بود گودالی درست کنند و ١٥٠‌هزار دستگاه فکس و تلفن را که پیش از مدیریت او ساخته شده بود، در آن بریزند و نابود کنند؛ زیرا می‌خواست انقلابی در کیفیت محصولات این کمپانی ایجاد کند.
– کمپانی سامسونگ اولین جت جنگی 16- KF را برای نیروی هوایی کره‌ جنوبی ساخته است.
– کمپانی سامسونگ بین سال‌های ٢٠٠٩ تا ٢٠١٣، برای کاهش ٨٥‌ میلیون تن گاز گلخانه‌ای ٤‌ میلیارد و ٨٠٠‌ میلیون دلار هزینه کرد.

از برج‌سازی تا کشتی‌‌سازی

– سامسونگ اولین کمپانی‌ بود که با تولید تلویزیون کیو ال‌ای‌دی به فناوری استفاده از طیف ١٠٠‌درصدی رنگ دست پیدا کرد.
– ساختمان واحد کشتی‌سازی کمپانی سامسونگ ٣٧ کیلومتر مربع مساحت دارد و سالانه بیش از ٣٠ کشتی باربری بزرگ در آن ساخته می‌شود.
– پیمانکار اصلی بلندترین سازه جهان یعنی‌ برج خلیفه کمپانی سامسونگ بود.

برگردان از فکت سایت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.