ترامپ: سرانجام بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا خواهم شد

فشار به فرماندار جورجیا برای کمک به تغییر نتیجه انتخابات

دونالد ترامپ به فرماندار جورجیا فشار آورده تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت به سود او تغییر کند. او همچنان بر «تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری پافشاری می‌کند و خود را پیروز می‌داند

    

شهروند آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به فرماندار جورجیا فشار آورده است تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این ایالت به سود او تغییر کند.

او هم در تماسی تلفنی و هم در چند پیام توییتری به برایان کمپ، فرماندار ایالت، او را ترغیب کرد که با برپایی یک جلسه ویژه مجلس ایالتی به تغییر آرای انتخاباتی به سود او کمک کند.

دونالد ترامپ شامگاه شنبه (پنجم دسامبر) در گردهمایی تبلیغات انتخاباتی فرماندار جورجیا حضور یافت و برای هواداران خود سخنرانی پرشوری ایراد کرد. او در حقیقت برای حمایت از دو نامزد جمهوری‌‎خواه مجلس سنا در محل سخنرانی حاضر شده بود اما نطق خود را به تکرار ادعای «پیروزی» در انتخابات اختصاص داد.

برایان کمپ، فرماندار کنونی جورجیا نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سنای ایالات متحده است.

ترامپ برای چندمین‌بار بر «تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری پافشاری کرد و به هواداران خود گفت که همچنان به تلاش برای به پیروزی‌رساندن او ادامه دهند. او به آنها اطمینان داد که سرانجام بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد که حزب دموکرات «آرای انتخابات را ربوده و نتیجه را دستکاری» کرده است.

ترامپ درخواست کرد که آرای انتخاباتی در ایالت جورجیا به‌طور کامل بازشماری شود. وکیلان او اعلام کردند که شکایتی تازه به نهادهای قضائی ارایه داده‌اند. در این ایالت جو بایدن بیش از ۱۲هزار رأی بیشتر از ترامپ کسب کرده است. این نتیجه پیش از این در یک بازشماری مجدد تأیید شده است و اکنون بار دیگر بازشماری صورت می‌گیرد.

ترامپ در والدوستای ایالت جورجیا تأکید کرد که از «حق پیروزی» خود دست برنخواهد داشت و به اقدامات قضائی بیشتری، تا بالاترین ارگان‌های دادگستری، دست خواهد زد.

تاکنون شکایت‌های زیادی از سوی وکیلان ترامپ در ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا اقامه شده، اما با موفقیت روبه‌رو نبوده و تغییر محسوسی در نتایج انتخابات ایجاد نکرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.