جدال با سیل + فیلم

«شهروندآنلاین» از خدمت‌رسانی امدادگران جمعیت هلال‌احمر در سیل و آب گرفتگی‌های اخیر گزارش می‌دهد

حالا دو هفته است که امدادگران جمعیت هلال‌احمر در خدمت به هموطنان خود در استان‌های برفگیر و درگیر سیلاب، لحظه‌ای استراحت نداشته و شبانه‌روز به هموطنان متاثر از سیل خدمت‌رسانی کرده اند. به گزارش «شهروند آنلاین» معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در آخرین اظهارات در مورد نحوء خدمت رسانی به متاثران از سیل، از امدادرسانی 145 نیروی عملیاتی به هموطنان در 2 استان فارس و بوشهر خبر داد.

در طرح امداد و نجات زمستانه 99، 11 هزار امدادگر و نجاتگر در قالب یک هزار و 553 تیم علمیاتی به هموطنان امداد رسانی می کنند.   مهدی ولی پور با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر از 20 آذرماه، گفت: اجرای این طرح تا  20 اسفند ماه در سراسر کشور ادامه دارد، در این طرح یک هزار و 263 مرکز شامل 561 پایگاه ثابت، 179 پایگاه موقت و سیار، 22 مرکز امداد هوایی، 433 شعبه و 34 تیم آنست، فعال است.

وی با تاکید بر فعالیت یک هزار و 553 تیم تخصصی هلال احمر برای اجرای طرح امداد و نجات زمستانه، افزود:  11 هزار امدادگر و نجاتگر با به کار گیری یک هزار و 43 دستگاه آمبولانس و 456 خودروی نجات در این طرح فعالیت خواهند داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره وضعیت اسکان اضطراری هموطنان با توجه به شیوع کرونا در کشور، گفت: مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا، 2 برابر سال قبل است و در همه شهرستان‌ها به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برفگیر وجود دارد، تکایا، حسینه‌ها و مساجد هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است. به علاوه پایگاه‌های امدادی هلال احمر تجهیز شده و بسته‌های امدادی 24 و 72 ساعته تامین شده است.

امدادرسانی 145 نیروی عملیاتی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  نیز از امدادرسانی 145 نیروی عملیاتی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در 2 استان فارس و بوشهر خبر داد. محمدباقر محمدی درباره وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های فارس و بوشهر، گفت: با توجه به بارندگی های اخیر مناطق شهری و روستایی این 2 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس 6 شهرستان ( ممسنی، ارسنجان، آباده، کازرون، خرم بید، خنج) و در بوشهر 3 شهرستان (دیلم، گناوه و دشتستان) متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند، تاکید کرد: 145 امدادگر و نجاتگر در قالب 35 تیم عملیاتی در استان های بوشهر و فارس در حال امدادرسانی هستند که از این تعداد  15 تیم( 45 نفر) در فارس و  20 تیم (100 نفر)  در  بوشهر به هموطنان خدمات امدادی لازم را ارائه می دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به جست و جوی مفقودی یک زن در دشستان توسط 2 تیم عملیاتی افزود: 7 منزل مسکونی روستایی در استان بوشهر بر اثر بارندگی ها تخریب شده که تیم های ارزیاب هلال احمر برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده اند.  به گفته وی در حال حاضر بارندگی قطع شده و تیم های عملیاتی در حال امدادرسانی در مناطق هستند نیروهای عملیاتی هلال احمر در استان های خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

امدادرسانی در سیل ادامه دارد

غلامرضا حاجیانی با بیان این که تیم های عملیاتی هلال احمر استان جهت پوشش و کمک رسانی به سیل زدگان اعزام شدند، گفت: با توجه به بارش شدید باران که از امروز یکشنبه ۱۶ آذر ماه در استان شروع شده و پیش بینی شده تا فردا ادامه دارد، نزدیک به ۱۰۰ میلی متر در بازه زمانی چند ساعته از صبح امروز در شهرستان های دیلم، گناوه، دشستان و روستاهای آن شهرستان ها بارش داشته ایم و ۲۰ تیم عملیاتی برای امداد رسانی اعزام شده اند.

وی با اشاره به این که بارش ها منجر به آبگرفتکی شدید معابر و منازل در شهرستان ها و روستاها شده است، افزود: با توجه به سطح وسیع مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی، خدمات رسانی اکنون در حال انجام است و اقلام امدادی و زیستی توسط تیم های عملیاتی در اختیار گرفتاران در این سیل قرار می گیرد.

به گفته حاجیانی، در روستای گمارون از توابع بخش مرکزی گناوه چند منزل روستایی بر اثر بارش شدید باران تخریب شده که امداد رسانی در این منطقه، توسط نیروهای هلال احمر در حال انجام است و تیم های عملیاتی در شهر آبخش در شهرستان دشتستان برای کمک به مردم حضور دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.