نجات باشگاه‌های بدنسازی از ورشکستگی

با انتقال باشگاه‌های بدنسازی در گروه دوم مشاغل، حالا امکان فعالیت در وضعیت نارنجی وجود دارد

سرپرست فدراسیون بدنسازی‌ و پرورش‌اندام از قرار گرفتن باشگاه‌های بدنسازی در گروه دوم مشاغل و بازگشایی آن‌ها در تهران خبر داد تا شاید باشگاه‌داران از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

شهروند آنلاین: نجات باشگاه‌های بدنسازی از ورشکستگی ، بدون شک یکی از صنوفی که بیشترین ضرر از شیوع ویروس کرونا متحمل شدند، باشگاهداران بودند. در تمامی استان‌های کشور باشگاه‌های بدنسازی که تعدادشان هم اصلا کم نیست، در ماههای اخیر با محدودیت‌های زیادی مواجه شدند. بارها شاهد بسته شدن باشگاهها به خاطر محدودیت های اعمال شده، بودیم؛ اتفاقی که صدای اعتراض باشگاهداران را به خاطر ضررهای هنگفتی که متحمل شدند، بلند کرده است. برخی از آن‌ها از ضررهای میلیاردی و ورشکستگی خود سخن به میان آوردند و حتی در بعضی موارد هم شاهد بسته شدن باشگاه‌ها بودیم.

در این میان تنها اقدام حمایتی برای باشگاهداران هم اعطای وام 16 میلیونی به آن ها بوده که این مورد هم با دردسرهای زیاد و داشتن چند ضامن امکان پذیر بود و البته تامین کننده هزینه‌های یک ماه باشگاه‌ها به ویژه تهرانی‌ها هم نبود.

از سوی دیگر مربیان بدنسازی و باشگاهداران اعتقاد داشتند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند مانع از انتقال ویروس کرونا در باشگاه‌ها شوند.

حالا با رایزنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گویا مشکل تا حدودی رفع شده و باشگاه‌های بدنسازی در گروه دوم مشاغل قرار گرفتند تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

محمدتقی امیری خراسانی، سرپرست فدراسیون پرورش اندام در این باره به سایت فدراسیون گفت: با توجه به آگاهی ما از وضعیت نابسامان تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا از مدتی قبل به صورت حضوری و کتبی از مقام عالی وزارت ورزش و جوانان پیرامون تغییر سطح مشاغل باشگاه داران از گروه چهارم به دوم خواستار پیگیری و حمایت شدیم، که مانند همیشه آقای دکتر سلطانی‌فر با حمایت و پیگیری ویژه‌ای که داشتند بازگشایی باشگاه ها در گروه دوم مشاعل قرار گرفت. البته ناگفته نماند بایستی از زحمات آقای دکتر علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و ‌حرفه‌ای و همچنین دکتر مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تشکر و قدردانی داشته باشم.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه شماره 3 کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها توسط وزارت کشور، باشگاه های ورزشی به طور رسمی در گروه دوم مشاغل قرار گرفتند و در شهرهایی که وضعیت نارنجی داشته باشند، باشگاه‌ها می‌توانند فعالیتشان را دوباره آغاز کنند. باشگاه‌های بدنسازی بایستی همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در کنار مدافعان سلامت، به عنوان مدافعان سلامت ورزش، در خط مقدم شکست کرونا بجنگند.

با توجه به نارنجی شدن وضعیت شهر تهران، به نظر می‌رسد باشگاه‌های بدنسازی فعلا بدون مشکل می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. با این تصمیم در واقع باشگاه‌داران تا حدودی از خطر ورشکستگی خلاص شدند. البته باید دید چقدر زمان خواهد برد تا باشگاه‌های بدنسازی بتوانند مخاطبان گذشته خود را به دست آورند و به درآمد گذشته خود برسند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.