ستارگان پارسی با رنگ فیروزه‌ای در المپیک

در فاصله کمتر از 8 ماه تا المپیک توکیو، از نماد، اسم، رنگ و شعار کاروان ایران رونمایی شد

با وجود مشخص نبودن لباس کاروان ایران، فعلا 10 برند داخلی برای جلب رضایت کمیته ملی المپیک رقابت می‌کنند.

در فاصله کمتر از 8 ماه تا المپیک توکیو که با یک سال تاخیر در تابستان سال 2021 برگزار می‌شود، کاروان ایران به تدریج خود را آماده حضور در این رویداد بزرگ می‌کند. طبق روال هر ماه نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار شد که این بار مصوبات مهم و جذابی را در دل خود جای داده بود.

در این نشست که با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رییس کمیته پارالمپیک و جمعی از معاونین و مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شد، طرح‌های پیشنهادی لباس کاروان اعزامی ایران و فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست عارف‌نیا رییس ستاد فرهنگی کاروان ایران در بازیهای 2020 به ارائه برنامه‌های خود و اقدامات در دست اجرا در این زمینه پرداخت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

در ادامه این نشست که معاونین و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان و داوران خبره حوزه مد و لباس کشور حضور داشتند، مسئولان 10 برند داخلی راه یافته به این مرحله به ارائه طرح‌های مختلف خود پرداختند که از سوی هیات داوران مورد بررسی و امتیازدهی قرار گرفت.

همچنین در نهایت اعضا در مورد نماد، اسم و رنگ کاروان به نتیجه رسیدند. طبق انتخابی که سال گذشته انجام شد، اسم کاروان ستارگان پارسی نام گرفت. رنگ فیروزه‌ای به عنوان رنگ کاروان و جام ارجان به عنوان نماد کاروان انتخاب شدند. شعار کاروان نیز “همه برای ایران” نام گرفت.

احتمالا از همین نمادها و رنگ‌ها هم در لباسی که به زودی از کمیته ملی المپیک رونمایی می شود، استفاده خواهد شد. در دوره قبلی المپیک، رونمایی از لباس رسمی کاروان ایران با حاشیه‌های زیادی همراه شد و در نهایت انتقادات آنقدر اوج گرفت که مسئولان مجبور به تغییر طرح لباس‌ها شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. امیر جلیلی می‌گوید

    ستارگان پارسی! تو این کشور اگر کسی چیزی در مورد ترک بودن و شعارهای از این قبیل بدهدبه تجزیه طلبی و … متهم می شود آن وقت اسم کاروان المپیک که از همه اقوام ساکن آن نمانیده دارد ستارگان پارسی می شود. مثل اینکه به نظر مسئولین کشور و ورزشی به غیر پارس ها هیچ قومیت دیگری در ایران زندگی نمی کند. البته شاید بهانه بیاورند که منظور از پارس همان ایران است و به سابقه تاریخی این کلمه اشاره کنند!!!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.