اهدای تمشک طلایی در سال برهوتی سینما!

بهترین و بدترین فیلم‌های 2020 انتخاب شدند

فیلم «کاپون» به‌ عنوان بدترین فیلم سال ۲۰۲۰ انتخاب شد و جایزه تمشک طلایی را گرفت. در فهرست بهترین فیلم‌های سال اما شاهد معرفی شماری از فیلم‌هایی هستیم که از نظر کارشناسان سینما به عنوان قله‌های سینمای سال 2020 انتخاب شده‌اند.

پولاد امین، شهروند آنلاین: بهترین و بدترین فیلم‌های سال انتخاب شدند. به گزارش نشریه «اینترتینمنت ویکلی»؛ فیلم «کاپون» توسط مجله «اینترتینمنت ویکلی» به‌عنوان بدترین فیلم سال ۲۰۲۰ انتخاب شد و جایزه تمشک طلایی را از این مجله گرفت. در فهرست بهترین فیلم‌های سال هم شاهد معرفی شماری از فیلم‌هایی هستیم که از نظر کارشناسان سینما به عنوان قله‌های سینمای سال 2020 انتخاب شده‌اند.

برهوت؟!

در مقدمه این مطلب با اشاره به اینکه «در سال ۲۰۲۰ فیلم‌های زیادی اکران نشد» آمده: «اما این ادعا که امسال تنها فیلم خوب روی پرده «تنت» کریستوفر نولان بوده و به دلیل اینکه فیلم‌هایی مانند «جیمز باند»، «زن شگفت‌انگیز» و «بیوه‌ سیاه» با تعویق اکران مواجه شده‌اند، شاهد یک سال بی‌بار و بر و برهوت محض بوده‌ایم، تا حد زیادی قدرناشناسانه به نظر می‌رسد».

اینترتینمنت ویکلی در ادامه ۱۰ فیلم برتر سال و چند فیلم شکست‌خورده و فاجعه‌بار را فهرست کرده و می‌نویسد که «حتی با وجود اکران‌نشدن شمار زیادی از فیلم‌ها نیز می‌توان فیلم‌های خوب زیادی را نام برد -تا حدی که حتی فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «او فردا می‌میرد» یا «یادگار» نیز نتوانسته‌اند به فهرست نهایی راه پیدا کنند».

از نظر اینترتینمنت ویکلی فیلم‌های «پام اسپرینگز»، «راه بازگشت» و «بورات ۲» از جمله دیگر فیلم‌های ستایش‌برانگیز سال 2020 بوده‌اند.

بهترین‌ها

اینترتینمنت ویکلی در ادامه بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ را معرفی می‌کند.  از نظر این نشریه فیلم «سرزمین آواره‌ها» در صدر فهرست بهترین فیلم‌های سال 2020 قرار گرفته است. درامی ساخته کلویی ژائو محصول سال ۲۰۲۰ سینمای آمریکا که برندهه جایزه شیر طلایی فستیوال ونیز شد.

«میناری» دومین فیلم این فهرست است. درامی به کارگردانی لی ایزاک چانگ محصول سال ۲۰۲۰ آمریکا که با داستانش درباره یک خانواده کره‌ای که در دهه ۱۹۸۰ زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز می‌کنند، تحسین منتقدان را به دست آورده است. این فیلم در جشنوارهه ساندنس برنده جایزه بهترین فیلم درام آمریکایی شد.

«روح» دیگر فیلم این فهرست، یک انیمیشن کامپیوتری ماجراجویانه و فانتزی به کارگردانی پیت داکتر است. تولید مشترک پیکسار و والت دیزنی پیکچرز که جیمی فاکس و تینا فی در آن صداپیشگی کرده‌اند.

«اولین گاو» به کارگردانی کلی رایکارد و «ببر سفید» به کارگردانی رامین بحرانی دیگر فیلم‌های این فهرست هستند. «اولین گاو» یک فیلم در ژانر فانتزی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. «ببر سفید» ساخته رامین بحرانی اما اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته «آراویند آدیگا» است که پریانکا چوپرا، راج کومار رائو (دو هنرپیشه سرشناس هندی) و آدارش گوراو در آن بازی می‌کنند.

دو فیلم بعدی؛ «اما» کمدی-درامی اقتباسی از کتاب «اما»ی جین آستین است و «کاجیلیونر» هم یک کمدی جنایی به نویسندگی و کارگردانی میراندا ژوئیه که ایوان ریچل وود، ریچارد جنکینز، دبرا وینگر، جینا رودریگز و مارک ایوانیر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

«یک شب در میامی» هشتمین فیلم فهرست بهترین‌های سال 2020 روایتی خیالی است از یک شب باورنکردنی که در آن محمدعلی کلی، مالکوم ایکس، سام کوک و جیم براون گرد هم می‌آیند و درباره نقش‌شان در جنبش حقوق مدنی و آشوب فرهنگی دهه ۶۰ بحث می‌کنند. درواقع در فیلم می‌بینیم که کاسیوس مارسلوس کِلِی جونیور (قبل از محمدعلی کلی شدن) سانی لیستون را سال ۱۹۶۴ در یک مسابقه تاریخی بوکس شکست می‌دهد و بعد در کافه‌ای با دوستانش این شب تاریخی را جشن می‌گیرند.

«زن جوان آینده‌دار» درامی به کارگردانی امرالد فنل؛ و «دیک جانسون مرده است» مستندی به کارگردانی کرستن جانسون دیگر فیلم‌های این فهرست هستند. «دیک جانسون مرده است» مستندی درباره ریچارد جانسون پدر کارگردان است که از زوال عقل رنج می‌برد و با یک لحن کمدی تیره تمام راه‌های مختلفی را تصور می‌کند که می‌تواند بمیرد.

بدترین‌ها

اما بدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ نیز شامل فیلم‌های مهمی هستند؛ ازجمله «کاپون» به کارگردانی جاش ترنک و بازی تام هاردی در نقش آل کاپون؛ یک فیلم زندگینامه‌ای جنایی درباره آل کاپون است که از روسای بدنام مافیا به شمار می‌آید. در حقیقت این فیلم داستان زندگی کاپون را بعد از گذراندن ۱۱ سال زندان دنبال می‌کند. در این فیلم علاوه بر هاردی بازیگرانی چون لیندا کاردلیانی، جک لودن، مت دیلون و نول فیشر حضور دارند.

دومین فیلم فهرست بدترین‌ها «مرثیه هیل‌بیلی» است. فیلمی به کارگردانی ران هاوارد که از رمانی به همین نام اثر جی دی ونس اقتباس شده است.

«آخرین چیزی که می‌خواستیم» تریلر سیاسی جذابی است به کارگردانی دی ریز؛ که از رمانی به همین نام نوشته جوآن دیدیون اقتباس شده و بازیگرانی چون آن هاتاوی، بن افلک، رزی پرز و ویلم دفو در آن ایفای نقش کرده‌اند.

و در آخر هم می‌رسیم به فیلم «جادوگران». یک کمدی- فانتزی تاریک به کارگردانی رابرت زمکیس که در اکتبر سال ۲۰۲۰ روی پرده آمد. از بازیگران این فیلم می‌توان به آن هاتاوی، اکتاویا اسپنسر، استنلی توچی و کریس راک اشاره کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.