از سرقت خودرو تا بازداشت 23 سارق و معتاد در گاراژ متروکه

اعضای یک باند حرفه‌ای در چند ماه گذشته به بيش از ۵٠ خودرو دستبرد زده و ١٠ پراید مدل پایین را دزدیدند

سرقت پراید و لوازم و محتویات خودرو به بازداشت 23 سارق و معتاد ختم شد. ماموران کلانتری یافت‌آباد پس از سرقت پنج خودروی پراید، در ماموریت ویژه‌ای توانستند مخفیگاه یک باند حرفه‌ای را محاصره کنند. 

در چند روز گذشته چند پرونده با موضوع سرقت خودرو و لوازم و محتویات آن در کلانتري ١۵١ تشکيل شد. با دستور مقام قضائي این پرونده براي رسيدگي تخصصي به تیم عملیات کلانتری ١۵١ ارجاع شد.

تيم عمليات كلانتري یافت‌آباد با بررسي دوربين‌هاي مداربسته محل وقوع سرقت دريافتند هر پنج سرقت با استفاده از پرایدهای مسروقه انجام شده است. در يكي از سرقت‌ها بخشي از  چهره يكي از سارقان مشخص است.

بازداشت سردسته باند

با توجه به حساسيت موضوع، شناسايي و دستگيري متهمان در دستورکار تيم عمليات كلانتري ١۵١ قرار گرفت. افسران عمليات موفق شدند در پیگیری‌های انتظامي هويت يکي از متهمان را شناسایی کنند. آنها با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و به كلانتري ١۵١ انتقال دادند.

متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «نقشه سرقت را من کشیده بودم. به همراه چند نفر از دوستان قديمي‌ام دست به اين سرقت‌ها زدیم. در چند ماه گذشته بيش از ۵٠ سرقت لوازم و محتويات و بیش از ١٠ سرقت پراید مدل پایین انجام دادیم. اموال را هم به یک گاراژ متروکه حوالی یافت‌آباد منتقل کردیم. در حال حاضر نیز همدستانم در گاراژ متروکه حضور دارند و مشغول استراحت هستند.»

محاصره گاراژ متروکه

با اعترافات سارق، تيم عمليات كلانتري ١۵١ با دستور قضائي به مخفيگاه مالخر و همدست اين سارق اعزام شدند. آنها موفق به دستگيري ٢٣ سارق مالخر و معتاد متجاهر در گاراژ متروکه شدند. همچنین ۵ خودرو مسروقه و اموال مربوط به خودرو به ارزش تقریبی ٣ میلیارد ريال نیز کشف شد.

سرهنگ «کیومرث حسنوند» سرکلانتر پنجم پليس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت:  «با اعتراف اعضاي اين باند به جرم خود، ضمن تشكيل پرونده و ارجاع آن به دادگاه، اعضاي اين باند راهي زندان شدند.»

سرهنگ حسنوند در پايان در توصيه‌اي پيشگيرانه به شهروندان گفت که با نصب دزدگير مي‌توان از وقوع سرقت لوازم و محتويات خودرو جلوگیری كرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.