تلاش چین برای خلق «ابَر سرباز»

مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گوید چین در حال انجام آزمایش‌های بیولوژیکی برای خلق «ابَر سرباز» است!

جان راتکلیف، مدیر اطلاعاتی ایالات متحده، ادعا می‌کند چین آزمایش‌هایی روی ارتش خود انجام داده، به امید خلق سربازانی با توانایی‌های بیولوژیکی پیشرفته. او که از ماه می در مقام مدیر اطلاعات ملی دونالد ترامپ خدمت کرده است، در سرمقاله روزنامه‌ای هشدار داد چین امروز بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکاست.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: تلاش چین برای خلق «ابَر سرباز» ، به گفته مقام عالی اطلاعاتی ایالات متحده، چین آزمایش‌هایی روی ارتش خود انجام داده، به امید خلق سربازانی با توانایی‌های بیولوژیکی پیشرفته.

جان راتکلیف که از ماه می در مقام مدیر اطلاعات ملی دونالد ترامپ خدمت کرده است، در سرمقاله روزنامه‌ای هشدار داد چین امروز بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکاست.

راتکلیف در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: «اطلاعات به وضوح می‌گوید پکن قصد دارد از نظر اقتصادی، نظامی و فنی بر ایالات متحده و باقی کره زمین تسلط یابد. بسیاری از ابتکارات و نوآوری‌های مهم عمومی چین و شرکت‌های مشهور فقط لایه‌ای برای استتار فعالیت‌های حزب کمونیست چین فراهم می‌کند.»

به گفته مقام عالی اطلاعاتی ایالات متحده، چین آزمایش‌هایی روی ارتش خود انجام داده، به امید خلق سربازانی با توانایی‌های بیولوژیکی پیشرفته

راتکلیف گفت چین برای رسیدن به هدف خود بسیار تلاش کرده است.

او نوشت: «اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد چین حتی آزمایش انسانی روی اعضای ارتش آزادیبخش خلق انجام داده است به امید پرورش سربازانی با توانایی‌های بیولوژیکی پیشرفته. برای دستیابی به قدرت در پکن هیچ مرز اخلاقی وجود ندارد.»

راتکلیف که پیش از این پنج سال نماینده تگزاس در کنگره بوده است، گفت که او بودجه اطلاعات را برای تمرکز بر چین تغییر داده است.

راتکلیف گفت بسیاری از تحلیلگران و مقامات سازمان اطلاعاتی دولت متمرکز بر روسیه و مقابله با اقدامات تروریستی بوده‌اند، «اما امروز ما باید با چشمانی باز به حقایق پیش روی خود نگاه کنیم که روشن می‌کند چین باید از اهداف اصلی امنیت ملی آمریکا باشد.»

دوره راتکلیف در مقام مدیر سازمان اطلاعات ملی حدود 6 هفته دیگر پایان می‌یابد، زمانی که جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری سوگند یاد کند.

ارتقای انسان‌های معمولی که درگیر اجرای قانون یا عملیات نظامی هستند، توجه بسیاری از کارگردانان سینما و تلویزیون را در طول سال‌ها به خود جلب کرده است

بایدن خانم آوریل هاینز را که پیش از این معاون آژانس اطلاعات مرکزی بود برای این مقام کاندیدا کرده است.

ارتقای انسان‌های معمولی که درگیر اجرای قانون یا عملیات نظامی هستند، توجه بسیاری از کارگردانان سینما و تلویزیون را در طول سال‌ها به خود جلب کرده است.

فیلم «سرباز جهانی» با بازی دولف لاندگرن و ژان کلود ون دم، داستان سربازانی است که از نظر ژنتیکی تقویت شده‌اند. زخم‌های این سربازان به‌سرعت بهبود می‌یابد و از مردان عادی نیز قوی‌ترند!

در فیلم «Robocop»، پیتر ولر افسر پلیس ایالات متحده را به تصویر می‌کشد که مجرمان او را می‌کشند، اما دانشمندان از مغز و بدن او برای خلق پلیس سایبورگ (انسان-روبات) که دارای قدرت فوق‌العاده است، استفاده می‌کنند.

منبع: گاردین

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.