دنیای جدیدِ بایدن با کابینه‌ای کاملا زنانه

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به دنبال عمل به وعده‌های انتخاباتی، سنت‌شکنی یا پاک‌کردن خرابکاری‌های ترامپ؟

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نمایندگان برجسته زن را برای تصدی عناوین دبیر خزانه‌داری، سفیر سازمان ملل متحد، رئیس دفتر مدیریت و بودجه و رئیس مشاوران اقتصادی خود انتخاب کرده است.

راضیه زرگری، شهروند آنلاین: دنیای جدیدِ بایدن با کابینه‌ای کاملا زنانه ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در حالی که تیم ارشد ارتباطات و روابط عمومی خود را هفته پیش در ترکیبی تماما زنانه انتخاب کرد، قرار است سمت‌های مهم کابینه را هم به زنان بسپارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای بسیاری از سمت‌های مهم کابینه و همین‌طور کل تیم ارشد ارتباطات خود کاندیداهای زن را برگزیده که به اذعان تحلیلگران بخشی از وعده او در مبارزات انتخاباتی‌اش برای تضمین و اطمینان خاطر از شمول کامل و برابری جنسیتی است.

او در یكی از تبلیغات انتخاباتی‌اش قول داد كه  اگر آمریكایی‌ها به «شرافت»، «نجابت»، «احترام به منصب»  و «حقیقت» رأی دهند، «دنیای جدیدی از راه می‌رسد».

به گزارش نیویورک تایمز، احیای «حقیقت» بایدن در عکس تبلیغاتی با تریبون اتاق توجیهی کاخ سفید مصور شده؛ جایی که در زمان رئیس‌جمهوری ترامپ برای انتشار دروغ و تضعیف اعتبار رسانه مورد استفاده قرار گرفته.

در همین اتاق توجیهی بود که ترامپ پیشنهاد کرد «تزریق مواد ضدعفونی‌کننده مانند سفیدکننده یا الکل ایزوپروپیل داخل بدن» می‌تواند به مبارزه با ویروس کرونا کمک کند و در حالی که اولین دبیر مطبوعاتی‌اش، شان اسپایسر حقیقت رسانه‌ای دولت او را تعیین کرد؛ وقتی که به دروغ ادعا کرد جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ، بزرگ‌ترین مخاطبی بوده که تا آن زمان یک مراسم تحلیف شاهدش بوده.

رابطه بین دفتر مطبوعاتی کاخ سفید برای به تصویر کشیدن رئیس‌جمهوری و تصمیمات او در بهترین حالت ممکن با رسانه‌های خبری که به دنبال جداکردن واقعیت از هر گردونه‌ای هستند، عمدا خصمانه طراحی شده است. بایدن در این فضا به دنبال عادی‌نمایی شرایط به قبل از دوران ترامپ است و  علاوه بر انتخاب تیم رسانه‌ای کاملا زنانه حالا قرار است پست‌های مهم کابینه را هم به زنان بسپارد.

رأی 57 درصدی زنان به جو بایدن

داشتن تصمیم‌گیرنده زن به ویژه در شرایط وخیمی که کشور با همه‌گیری کووید-۱۹روبه‌رو بوده و سعی دارد وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد، بسیار مهم تلقی می‌شود.

با این حال بایدن برای اجرایی‌کردن برنامه بلندپروازانه خود برای زنان نیازمند یک حمایت دو حزبی در کنگره  آمریکاست؛ جایی که حزب دموکرات اکثریت ناچیزی در مجلس نمایندگان دارد و حزب جمهوری‌خواه می‌تواند همچنان مجلس سنا را تحت کنترل داشته باشد.

بنا بر نظرسنجی‌های «ادیسون ریسرچ»، ۵۷درصد از زنان به جو بایدن و ۴۲ درصد به دونالد ترامپ رأی دادند.

از زمان اعلام بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا او چند زن را کاندیدای سمت‌های مهمی کرده است.

بایدن گفته در حالی که این تیم از تجربه و موفقیت‌های بی‌نظیری برخوردار است، این واقعیت را بازتاب می‌دهد که ما نمی‌توانیم با تفکر قدیمی و عادات تغییرنایافته از پس چالش‌های نوین بربیاییم. برای مثال، اولین زن را برای مدیریت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا خواهیم داشت.

گزینه بایدن برای سمت مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در صورت تأیید مجلس سنا، آوریل هینز خواهد بود.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا همچنین نمایندگان برجسته زن را برای تصدی عناوین دبیر خزانه‌داری، سفیر سازمان ملل متحد، رئیس دفتر مدیریت و بودجه و رئیس مشاوران اقتصادی خود انتخاب کرده است.

این زنان علاوه بر اینکه از نژاد‌ها و طبقات مختلف اقتصادی هستند، دختران خانواده‌های مهاجر و خانواده‌های کارگر را شامل می‌شوند. بایدن در ابتدای راه قصد دارد اعتماد عمومی را با عمل به وعده‌های انتخاباتی خود تا حد زیادی جلب کند.

تیم ارتباطاتی ارشد بایدن نیز همگی زن خواهد بود؛ از جمله جن ساکی که به عنوان دبیر مطبوعاتی کاخ سفید برگزیده شده است.

کامالا هریس، معاون منتخب رئیس‌جمهوری نیز تیم زنان خود را انتخاب کرده، از جمله تینا فلورنوی را که به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید معرفی کرده است.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا همچنین نمایندگان برجسته زن را برای تصدی عناوین دبیر خزانه‌داری، سفیر سازمان ملل متحد، رئیس دفتر مدیریت و بودجه و رئیس مشاوران اقتصادی خود انتخاب کرده است.

این زنان علاوه بر اینکه از نژاد‌ها و طبقات مختلف اقتصادی هستند، دختران خانواده‌های مهاجر و خانواده‌های کارگر را شامل می‌شوند. بایدن در ابتدای راه قصد دارد اعتماد عمومی را با عمل به وعده‌های انتخاباتی خود تا حد زیادی جلب کند. فعالان حقوق بشر می‌گویند این تنوع در بین مقامات دولتی به بایدن در دستیابی به اولویت‌های اصلی خود -برابری نژادی و جنسیتی- کمک خواهد کرد.

رابطه بین دفتر مطبوعاتی کاخ سفید برای به تصویر کشیدن رئیس‌جمهوری و تصمیمات او در بهترین حالت ممکن با رسانه‌های خبری که به دنبال جداکردن واقعیت از هر گردونه‌ای هستند، عمدا خصمانه طراحی شده است.

جو بایدن رئيس‌جمهوری منتخب آمریکا و کامالا هریس معاون او هفته گذشته همه اعضای تیم ارتباطات رسانه‌ای خود را از میان زنان انتخاب کردند. به گزارش گاردین در بیانیه مطبوعاتی که روز یکشنبه نهم آذر توسط دفتر انتقال قدرت صادر شده، به نقل از جو بایدن اعلام شد ارتباط مستقیم و مبتنی بر حقیقت با مردم آمریکا یکی از مهم‌ترین وظایف یک رئیس‌جمهوری است و مسئولیت ارتباط مردم آمریکا و کاخ سفید به این تیم سپرده خواهد شد.

زنان تیم ارشد رسانه‌ای بایدن چه کسانی هستند

در فهرست اعلام‌شده نام «جن ساکی» به عنوان سخنگوی کاخ سفید در دولت آینده آمده است. ساکی پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمان وزارت جان کری بود. او همچنین سابقه کار در بخش ارتباطات رسانه‌ای کاخ سفید در سال‌های پایانی دولت باراک اوباما را دارد.

همچنین «کیت بدینگفیلد» به عنوان رئيس اداره ارتباطات رسانه‌ای در دولت آینده آمریکا معرفی شده‌ است. بدینگفیلد نیز در دورانی که بایدن معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بود، به عنوان دستیار مطبوعاتی برای او کار می‌کرد. «پیت توبار» نیز به عنوان معاون اداره ارتباطات رسانه‌ای کاخ سفید معرفی شد.

سایر اعضای ارشد اداره ارتباطات رسانه‌ای کاخ سفید که در دفتر معاون رئیس‌جمهوری منتخب و همچنین جیل بایدن همسر بایدن معرفی شده‌اند نیز زن هستند که این اقدام به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس بی‌سابقه است.

با این حال بایدن برای اجرایی‌کردن برنامه بلندپروازانه خود برای زنان نیازمند یک حمایت دو حزبی در کنگره  آمریکاست؛ جایی که حزب دموکرات اکثریت ناچیزی در مجلس نمایندگان دارد و حزب جمهوری‌خواه می‌تواند همچنان مجلس سنا را تحت کنترل داشته باشد.

رئیس‌جمهوری جدید آمریکا روز بیستم ژانویه 2021 بعد از مراسم سوگند رسما کار خود را آغاز می‌کند.

دستور کار بایدن برای مقامات زن شامل بهبود امنیت اقتصادی به واسطه حقوق برابر و پایان‌دادن به تبعیض بارداری، تعادل کار و خانواده از جمله مرخصی والدین و مراقبت از کودکان، دسترسی به خدمات و مراقبت‌های بهداشتی، پایان دادن به خشونت‌ علیه زنان و توانمند‌سازی زنان در سراسر جهان عنوان شده است.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.