۷هزار زندانی طالبان در آستانه آزادی از زندان‌های افغانستان

دولت اشرف غنی تاکنون بیش از ۵هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است

طالبان افغانستان خواهان آزادی ۷هزار زندانی دیگر خود از زندان‌های افغانستان هستند و انتظار دارند این شمار از زندانیان تا نیمه ماه جاری میلادی دسامبر آزاد شوند

شهروند آنلاین: به گزارش رسانه‌های افغانستان سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان در نشست خبری مجازی با خبرنگاران گفته است که موارد مندرج در توافق‌نامه آمریکا و طالبان به «یکدیگر گره خورده‌اند» و نمی‌توان به صورت گزینشی با آن برخورد کرد و بخشی از آن را نایده گرفت.طالبان افغانستان خواهان آزادی ۷هزار زندانی دیگر خود از زندان‌های افغانستان هستند و انتظار دارند این شمار از زندانیان تا نیمه ماه جاری میلادی دسامبر آزاد شوند.راس ویلسن، روز یکشنبه با اعلام این مطلب گفت که آزادی این شمار از زندانیان طالبان که در بند دولت افغانستان هستند، در توافق‌نامه این گروه با آمریکا گنجانده شده است.

دولت رئیس‌جمهوری اشرف غنی که تاکنون بیش از ۵هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است، می‌گوید کابل و مردم افغانستان با آزادی زندانیان طالبان در راستای دستیابی به صلح به تعهدات خود عمل کرده و قربانی داده‌اند و اکنون این گروه طالبان است که می‌بایست با اتخاذ موضع نرمش و با عمل به تعهدات خود، آتش‌بس اعلام کند.

اگرچه گروه طالبان پس از توافق با آمریکا، اکنون با نمایندگان دولت افغانستان در دوحه قطر و در گفت‌وگوهای موسوم به «مذاکرات بین‌الافغانی» برای دستیابی به صلح بر سر میز مذاکره‌اند، اما همزمان دست از حملات خود برنداشته‌اند.

این گفت‌وگوها درحالی در قطر صورت می‌گیرد که حملات متقابل نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان، نه تنها متوقف یا کمتر نشده بلکه بر شدت آن در ماه‌های اخیر افزوده شده است.

اندازه متنAaAa

طالبان افغانستان خواهان آزادی ۷ هزار زندانی دیگر خود از زندان‌های افغانستان هستند و انتظار دارند این شمار از زندانیان تا نیمه ماه جاری میلادی، دسامبر، آزاد شوند.

راس ویلسن، سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان روز یکشنبه با اعلام این مطلب گفت که آزادی این شمار از زندانیان طالبان که در بند دولت افغانستان هستند در توافقنامه این گروه با آمریکا گنجانده شده است.

به گزارش رسانه‌های افغانستان آقای ویلسن در نشست خبری مجازی با خبرنگاران گفته است که موارد مندرج در توافق‌نامه آمریکا و طالبان به «یکدیگر گره خورده‌اند» و نمی‌توان بصورت گزینشی با آن برخورد کرد و بخشی از آن را نایده گرفت.

دولت رئیس جمهور اشرف غنی که تاکنون بیش از ۵ هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است می‌گوید کابل و مردم افغانستان با آزادی زندانیان طالبان در راستای دستیابی به صلح به تعهدات خود عمل کرده و قربانی داده‌اند و اکنون این گروه طالبان است که می‌بایست با اتخاذ موضع نرمش و با عمل به تعهدات خود، آتش‌بس اعلام کند.

اگرچه گروه طالبان پس از توافق با آمریکا، اکنون با نمایندگان دولت افغانستان در دوحه قطر و در گفتگوهای موسوم به «مذاکرات بین‌الافغانی» برای دستیابی به صلح بر سر میز مذاکره‌اند، اما همزمان دست از حملات خود برنداشته‌اند.

این گفتگوها در حالی در قطر صورت می‌گیرد که حملات متقابل نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان، نه تنها متوقف و یا کمتر نشده بلکه بر شدت آن در ماه‌های اخیر افزوده شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.