بارانِ ‌بی‌وقفه‌؛ امدادِ بی‌وقفه‌

شهروند آنلاین از امدادرسانی در مناطق‌ سیل‌زده گزارش می‌دهد

باران‌ بی‌وقفه 6 استان کشور را در محاصره کامل سیل قرار داد. بارش باران، روستاها و شهرهای کشور را در محاصره سیل درآورد و عملیات سختی را پیش‌روی امدادگران هلال‌احمر قرار داد. به گفته رئیس سازمان امدادونجات کشور در روزهای گذشته ٦ استان اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، هرمزگان و یزد متأثر از سیل و آبگرفتگی‌اند که 318 امدادگر و نجاتگر در قالب 76 تیم عملیاتی در 41 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به هموطنان امدادرسانی کردند.

«آماده به خدمتند.» ممکن است در خط مقدم حادثه، پنجه در پنجه حادثه در تجسس یکصدا و یک‌نفس باشند، ممکن هم است در میان باران و کولاک در پی التیام یک درد باشند. در مورد سرخپوشان جمعیت هلال‌احمر صحبت می‌کنم؛ خواب به چشم‌شان نمی‌آید در میدان صحنه عملیات از همان لحظات اول حادثه حاضرند. ایستاده‌اند در برابر خشم طبیعت؛ اما این ایستادگی تنها در یک شهر و چند روستا خلاصه نمی‌شود، انگار تمامی شهرها، تمامی ایران ایستاده.

حاضر برای خدمت در باران و کولاک

این‌بار هم آمدند برای خدمت، در پی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش شدید در شهرها و روستاهای کشور زنگ آماده‌باش برای امدادگران هلال‌احمر به صدا درآمد و تیم‌های امدادی و جست‌وجوگر هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اقدامات این سازمان برای امدادرسانی به هموطنان متأثر از سیل و آبگرفتگی در 6 استان کشور را تشریح کرد. مهدی ولی‌پور با تشریح گزارش عملیات امداد در 24ساعت گذشته گفت: «٦ استان اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، هرمزگان و یزد متاثر از سیل و آبگرفتگی‌اند که 318 امدادگر و نجاتگر در قالب 76 تیم عملیاتی در 41 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به هموطنان امدادرسانی کردند.»

امداد ادامه دارد

به گفته او، با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر 1202 نفر امدادرسانی شدند که از این تعداد به 42نفر به صورت اضطراری اسکان داده و 74 واحد مسکونی از آب تخلیه شد. به‌علاوه 7نفر در بوشهر و هرمزگان جان باختند. ولی‌پور درباره توزیع اقلام امدادی و غذایی میان متأثران از سیل و آبگرفتگی، گفت: «10 دستگاه چادر، 236 تخته پتو، 84 تخته موکت، 1295 کیلوگرم نایلون پوششی و سایر مواد غذایی بین متأثران از سیل توزیع شد.» بنا بر این گزارش، امدادرسانی در بوشهر و فارس ادامه دارد.

امدادرسانی به 180 نفر

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 180نفر در 20 محور کوهستانی خبر داد. محمدباقر محمدی با اشاره به گزارش خدمات امدادو جات در برف، باران و کولاک  ٢٤ اعت گذشته، گفت: «هموطنان در ١١ استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان متأثر از برف و کولاک بوده‌اند.»

او افزود: «در این مدت به 180نفر از هموطنان در  20 محور کوهستانی توسط 26 تیم عملیاتی امدادرسانی شده است. معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به رهاسازی 23 خودرو از برف و کولاک، تصریح کرد: «109 تخته پتو میان متأثران توزیع شده است.  بنا بر این گزارش، ۲نفر بر اثر سیل و ریزش آوار در شهرستان دشتستان جان خود را از دست دادند. با اعلام گزارش گم‌شدن یک زن اطراف شهر برازجان، تیم‌های عملیاتی دشتستان به منطقه اعزام شدند و پس از سه ساعت جست‌وجو در قسمت دره شن شهر برازجان پیکر این زن را پیدا و تحویل مقامات قضائی دادند، ریزش کوه هم در روستای سوک هم جان یک زن جوان را گرفت.»

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.