چه بر سر پولادمردان طلایی ریو آمده؟!

کیانوش رستمی در اکثر مسابقات اوت کرده و سهراب مرادی هم دو سالی است که وزنه قابل قبولی را بالا نبرده

با شرایط ناامیدکننده‌ای که وزنه‌برداران ایرانی در سال‌های اخیر داشتند، بعید است از دو طلای المپیک ریو حتی یک طلا هم در توکیو تکرار شود.

وزنه‌برداری ایران که در چند دهه اخیر بزرگانی همچون حسین رضازاده، حسین توکلی، کوروش باقری و بهداد سلیمی را به خود دیده، در المپیک ریو هم با دو طلایی که کیانوش رستمی و سهراب مرادی به دست آوردند، سربلند از این رویداد بزرگ بیرون آمد.

در سال‌های اخیر، به‌ویژه در دو سال گذشته وضعیت ناامیدکننده‌ای بر وزنه‌برداری ایران حاکم شده؛ تا جایی که در رکوردگیری اخیر تیم‌ملی نه خبری از سهراب مرادی بوده و نه کیانوش رستمی توانسته با سایر وزنه برداران رقابت کند!

سهراب مرادی که رکورددار دنیا در دسته 96 کیلوگرم بود، با مصدومیت‌های متوالی سال گذشته‌اش مجبور به چند جراحی در کشور آلمان شد. او که قرار بود برای المپیک 2020 توکیو خودش را آماده کند، با وجود گذشت چند ماه از موعد مقرر قبلی المپیک در تابستان 99 هنوز نتوانسته خودش را به شرایط آرمانی برساند. این وزنه‌بردار که با کیانوش رستمی برای رسیدن به المپیک توکیو در تابستان 2021 رقابت دارد، با اجازه کادر فنی در رکوردگیری شرکت نکرده و به اعتقاد سرمربی تیم ملی همچنان نباید روی کتف آسیب دیده خود ریسک کند.

از سوی دیگر کیانوش رستمی که بار دیگر به رغم دعوت‌شدن  به وسیله کادر فنی به اردوی آسیایی، تمرین انفرادی را به حضور در جمع اردونشینان و دست به وزنه‌شدن کنار هم‌تیمی‌های ملی‌پوش خود ترجیح داده بود، بار دیگر با حذف از مسابقه رکوردگیری تیم ملی و رقابت امتیازی برای ثبت در جدول امتیازی لیگ وزنه‌برداری ثابت کرد که همچنان با قدرت روی ریل ناکامی قدم برمی‌دارد. کیانوش رستمی که در سال‌های اخیر در چند مسابقه جهانی و آسیایی با انتخاب وزنه‌های سنگین اوت کرده و ناکام بوده، همچنان بدون مربی است و حاضر نیست زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین کند.

اختلافات علنی بین او و سرمربی تیم ملی تا جایی پیش رفته که برخواه اعلام کرده حتی وزنه‌‌زدن کیانوش رستمی را در رکوردگیری تماشا نکرده و نظری درباره او ندارد.

مشخص نیست انتهای مسیری که وزنه‌برداران طلایی ایران در ریو در آن قرار دارند،‌ به کجا ختم می‌شود. سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران به خاطر دوپینگ‌هایی که در یک دهه اخیر رخ داده، به دو رسیده و همین دو وزنه‌بردار اعزامی که هنوز نام‌شان مشخص نیست، شاید امید چندانی برای کسب مدال طلای المپیک نداشته باشند.

به نظر می‌رسد فدراسیون وزنه‌برداری نتوانسته به درستی در سال‌های اخیر حاشیه‌های مربوط به کیانوش رستمی را جمع کند؛ چون او از یک وزنه‌بردار طلایی در المپیک حالا به کسی تبدیل شده که حتی در رکوردگیری تیم‌ملی هم نمی‌تواند وزنه‌های مد نظرش را بالای سر ببرد.

از سوی دیگر سهراب مرادی هم که چند سال حسابی در اوج بود و دائما رکوردهای جهانی را می‌شکست، در دو سال اخیر نتوانسته وزنه‌های قابل قبولی را بالای سر ببرد و فقط در چند مسابقه برای کسب سهمیه المپیک مجبور شده که وزنه های سبک را امتحان کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.