چه کار کردی با استقلال آندره؟

  استراماچونی انتقادات سنگینی را تحمل می‌کند؛ تیم او از سه بازی متوسط فقط دو امتیاز گرفته و در غیاب چند ستاره‌اش باید به استقبال دربی برود

استقلال استراماچونی هم با آن تیمی که هواداران استقلال قبل از فصل انتظارش را داشتند، فاصله زیادی دارد. باخت به ماشین‌سازی و تساوی برابر فولاد و نفت مسجدسلیمان باعث شده تا آبی‌پوشان قبل از دربی فقط دو امتیاز ذخیره داشته باشند و با رده یازدهمی جدول به مصاف رقیب سنتی خود بروند. بدشانسی‌های سرمربی ایتالیایی هم بعد از گل‌های دقایق آخری که از ماشین‌سازی و فولاد دریافت کرد، در بازی با نفت مسجدسلیمان نیز با برخی تصمیمات مشکوک داور و مصدومیت و محرومیت چند مهره اصلی ادامه پیدا کرد. آیا این استقلال توانایی فتح دربی و احیای دوباره خواهد داشت یا اتفاقات بدتری هم در راه است؟

بدشانسی نه، این بار اعتراض به داوری!

در دو بازی قبلی وقتی استقلال یک شکست و یک تساوی را در ثانیه‌های پایانی تجربه کرد، بهانه استراماچونی و شاگردانش گرفتارشدن به بدشانسی بود. این بار در بازی با نفت مسجدسلیمان نیز آبی‌پوشان از حریف پیش بودند و بار دیگر متوقف شدند، اما اعتقاد دارند اشتباهات داوری باعث باخت آنها شده است. مرتضی تبریزی گلی در جریان بازی زد که داور آن را مردود کرد، اما گفته مطمئن است که این گل سالم بوده و می‌توانسته استقلال را 2 بر صفر پیش بیندازد. اواخر مسابقه هم فرشید اسماعیلی از داور کارت قرمز گرفت که روی این تصمیم داور هم اعتراض‌هایی از سوی استقلالی‌ها مطرح شده است.

استراماچونی همچنان در حسرت برد

آندره‌آ استراماچونی که مربیگری در بالاترین سطح و لیگی همچون سری‌آ را تجربه کرده، شاید فکرش را هم نمی‌کرد گرفتار چنین بحرانی در لیگ ایران شود. این بار البته او رفتار متفاوتی نسبت به دو بازی قبلی داشت. در نشست خبری حاضر شد، به سوالات پاسخ داد و از دلایل توقف تیمش گفت. مربی ایتالیایی که بیش از دو ماه از حضورش در ایران می‌گذرد، هنوز یک بار هم نتوانسته شادی بعد از برد را با استقلالی‌ها بچشد. او باید فکری به حال تیمش کند و برای دربی هم فقط یک هفته زمان دارد. به نظر می‌رسد بیش از همه مشکل آبی‌ها در گلزنی به تیم‌های حریف است؛‌ مشکلی که سرمربی ایتالیایی اعلام کرده با تغییر روش بازی می‌تواند آن را رفع کند.

آیا دربی آخرین فرصت استراماچونی است؟

استراماچونی هم اشاره کرد که بدتر از تساوی مقابل نفت مسجدسلیمان و از دست دادن دو امتیاز در این مسابقه، غیبت احتمالی سه بازیکن استقلال در دربی است. فرشید اسماعیلی که از زمین اخراج شد و قطعا دربی را از دست داده است. از سوی دیگر شیخ دیاباته، مهاجم سیه‌چرده استقلال هم به خاطر مصدومیت شدید از ناحیه دنده از بازی بیرون رفت و احتمال می‌رود دربی را هم از دست داده باشد، تا بحران در خط حمله آبی‌ها جدی‌تر شود. همچنین مهدی قائدی در پایان مسابقه از ناحیه مچ پا آسیب دیده و با برانکارد از زمین بیرون رفته، تا استراماچونی یکی دیگر از بازیکنان محبوب خود را از دست بدهد. شاید استراماچونی هم تا دربی تهران را تجربه نکرده، از حاشیه‌ها و تاثیرگذاری آن روی کار هر مربی خبر نداشته باشد. سابقه نشان داده شکست در دربی می‌تواند تاثیر مستقیمی روی سرنوشت یک تیم برای رسیدن به قهرمانی یا آینده یک مربی برای ادامه کارش داشته باشد. سرمربی ایتالیایی استقلال هم که در هفته‌های اخیر بارها شایعات جدایی خود را در رسانه‌های ایتالیایی و ایرانی خوانده، خوب می‌داند که هواداران استقلال به چیزی جز قهرمانی راضی نمی‌شوند و فتح دربی هم برای آنها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. خیلی از پیشکسوتان استقلال و کارشناسان با توجه به وضع فعلی استقلال خیلی به دربی 90 خوشبین نیستند، اما تجربه نشان داده نتیجه دربی خیلی هم وابسته به شرایط دو تیم نیست. استراماچونی با فتح دربی می‌تواند جای خودش را در دل هواداران استقلال باز کند و با خیالی آسوده به کارش ادامه دهد. از سوی دیگر شکست در این مسابقه نه‌تنها شرایط استقلال در جدول را بحرانی‌تر از قبل می‌کند، بلکه قطعا تبعات زیادی برای استراماچونی خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.