اولین فرد در دنیا که واکسن کرونا را زد، چه کسی بود؟

به دنبال تأیید واکسن فایزر، مارگارت کینان ساعت 6 و 45 دقیقه صبح سه‌شنبه در شهر کاونتری انگلستان این واکسن را تزریق کرد

خدمات بهداشتی ملی انگلستان بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون خود را از سه‌شنبه آغاز کرد. مارگارت کینان، زن 90ساله بریتانیایی، صبح امروز در شهر کاونتری انگلستان واکسن فایزر را تزریق کرد. او حالا نخستین فرد در دنیاست که این واکسن کرونا به او تزریق شد.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: زن 90ساله بریتانیایی نخستین فرد در دنیا که واکسن کرونا را تزریق کرد . مارگارت کینان، 90ساله نخستین بیمار در جهان است که واکسن کووید-19 فایزر را پس از تأیید بالینی تزریق کرد. NHS (خدمات بهداشتی ملی انگلستان) بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون خود را از امروز، سه‌شنبه آغاز کرد.

کینان حدود ساعت 6 و 45 دقیقه صبح امروز در شهر کاونتری واکسن تزریق کرد و این به معنای آغاز برنامه واکسیناسیون جمعی تاریخی بود.

کینان، که در میان خانواده و دوستانش به مگی مشهور است، واکسن را از خانم می پارسونز، پرستار بیمارستان محلی کاونتری دریافت کرد.

کینان که پیش از این در جواهرفروشی کار می‌کرد و هفته آینده 91ساله می‌شود، چهارسال پیش بازنشسته شد. او یک دختر، یک پسر و چهار نوه دارد.

مارگارت کینان، 90ساله نخستین بیمار در جهان است که واکسن کووید-19 فایزر را پس از تأیید بالینی تزریق کرد. NHS بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون خود را از سه‌شنبه آغاز کرد. کینان حدود ساعت 6 و 45 دقیقه صبح امروز در شهر کاونتری واکسن تزریق کرد.

کینان اصالتا اهل آنیس‌کیلن، ایرلند شمالی است و بیش از 60سال در کاونتری زندگی کرده است، گفت: «افتخار می‌کنم که نخستین کسی هستم که در برابر کووید-19 واکسینه می‌شوم. این بهترین هدیه تولد زودهنگام است که می‌توانم آرزو کنم. این یعنی می‌توانم امیدوار باشم که در سال جدید کنار خانواده و دوستانم خواهم بود. توصیه من به کسانی که واکسن به آنان ارایه می‌شود این است که آن را تزریق کنند؛ اگر من می‌توانم در 90سالگی آن را انجام دهم، شما هم می‌توانید.»

پارسونز، پرستاری که نخستین واکسن را به نخستین بیمار تزریق کرد، اصالتا اهل فیلیپین است و 24سال در NHS کار کرده، گفت: «افتخار بزرگی است که نخستین فرد در کشور هستم که واکسن کووید-19 را به بیماری تزریق می‌کند. خوشحالم که می‌توانم در این روز تاریخی نقشی داشته باشم. چندماه گذشته برای همه ما که در NHS کار می‌کنیم، سخت بوده است، اما اکنون احساس می‌کنم در انتهای تونل تاریک نوری وجود دارد و امید رخ می‌نماید.»

در برنامه واکسیناسیون مرحله‌ای، بیماران 80ساله و بالاتر که قبلا در بیمارستان بستری بودند و کسانی که پس از بستری در بیمارستان مرخص شده‌اند، دیده خواهند شد.

واکسنی که قرار است نجات‌دهنده زندگی باشد، معمولا با تزریق ساده در بازو انجام می‌شود، اما تحویل آن از تولیدکنندگان به بیماران چالش لجستیکی پیچیده‌ای دارد.

این واکسن باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری شود و قبل از استفاده فقط چهاربار در آن زنجیره سرد قابل حمل است.

منیع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.