سیلِ مهربانی ادامه دارد

امدادرسانی به حدود ۵هزار متأثر از حوادث جوی

به خدمت فکر می‌کنند. زمان و مکان هم ندارد! همیشه آماده‌اند برای این کار. کارشان تعطیلات و محدودیت زمانی هم نمی‌شناسد. آنها روزهای خود را با یاریگری سپری می‌کنند. درباره جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر حرف می‌زنم. سرخپوشانی که حتی در روزهای قرنطینه و شیوع کرونا هم آماده‌اند برای «خدمت داوطلبانه». سطرهای پیش‌روی گزارشی از خدمت‌رسانی این یاریگران در حوادث جوی اخیر است.

او افزود: «در این مدت در  ۹۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین  و ۲۹ محور کوهستانی به ۴هزار و ۸۵۷نفر امدادرسانی شده است که از این تعداد ۴هزار و ۶۴۰نفر در سیل و آبگرفتگی و ۲۱۷نفر در برف و کولاک از خدمات امدادی لازم بهره‌مند شدند.»
 توزیع اقلام مورد نیاز

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به اینکه ۳۲۴ نفر در ۴۸ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، تأکید کرد: «از این تعداد ۲۵۳نفر در استان‌های متأثر از سیل و آبگرفتگی نیازمند اسکان بودند و ۷۱ نفر هم در مناطق متأثر از برف و‌ کولاک به صورت اضطراری اسکان داده شدند.»

او به انتقال ۱۹نفر به مناطق امن اشاره کرد و یادآور شد: «متأسفانه بر اثر حوادث جوی در مجموع 9 نفر شامل 6 نفر در هرمزگان، دو نفر در بوشهر و یک نفر در گیلان جان خود را از دست دادند.»
ولی‌پور درباره تخلیه آب از منازل مسکونی و رهاسازی خودرو از سیل و کولاک گفت: «۱۲۳واحد مسکونی از آب تخلیه و ۳۱دستگاه خودرو از آب و گل‌ولای و ۳۶دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد.»
او با اشاره به فعالیت ۶۸۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۷۵ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به هموطنان خاطرنشان کرد: «۵۹ دستگاه چادر، یک هزار و ۳۸۴تخته پتو، ۶۵۴تخته موکت، ۳۸۱بسته غذایی، یک هزار و ۵۲۱قوطی انواع کنسرو، یک‌هزار و ۵۶۵کیلوگرم برنج، ۲۴۸کیلوگرم قند و شکر و  ۹۳۸کیلوگرم حبوبات میان متأثران توزیع شد و امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد.»
امداد در وقت طلایی

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان قم از امدادرسانی به 12 نفر از آسیب‌دیدگان در برف و کولاک و کوهستان در 72 ساعت گذشته خبر داد.

 هادی سلیمی با اعلام این خبر بیان داشت: «با توجه به بارش باران و برف و اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر وضعیت جوی ناپایدار،  235 نجاتگر و 15 نفر از اعضای تیم واکنش سریع در 10 پایگاه امدادونجات در استان و بخش‌های کهک، جعفرآباد، خلجستان و سلفچگان با تجهیزات کامل در طرح زمستانی هلال‌احمر به صورت آماده‌باش هستند.»

او افزود: «در 72 ساعت گذشته به دلیل وضعیت جوی ناپایدار در استان، سه مورد حادثه برف و کولاک و یک مورد نیز کوهستان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) هلال احمر گزارش شد.»

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان قم  بیان کرد:  «به دلیل بارش برف و کولاک در بخش‌های خلجستان و سلفچگان در 48ساعت گذشته، به 12 نفر از آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان که هفت نفر در برف و کولاک و پنج نفر نیز در کوهستان گرفتار شده بودند، امدادرسانی صورت گرفت.»

سلیمی افزود: «پنج نفر آسیب‌دیدگان از برف و کولاک پس از امدادرسانی و رهاسازی در پایگاه امدادونجات هلال‌احمر اسکان یافتند.»

او با اشاره به اینکه در روستای طینوج شهر دستجرد پیرمردی شصت ساله به دلیل ناراحتی قلبی نیاز مبرم به انتقال به بیمارستان داشت، گفت: «به دلیل بسته‌شدن مسیر روستا بر اثر بارش برف و کولاک شدید، امکان ورود آمبولانس به داخل روستا برای انتقال مصدوم میسر نبود، تیم نجات هلال‌احمر وارد عمل شد و فرد مصدوم را با تلاش بسیار از روستا سوار بر خودرو کرده و به پرسنل اورژانس که در ورودی روستا منتظر بودند تحویل داد.»

بازدید استاندار از عملکرد امدادگران

استاندار بوشهر به همراه معاون عمرانی استانداری، نماینده مجلس دشتستان، مدیرعامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان از مناطق مسکونی و زیر ساخت های آسیب دیده شهر وحدیته، سعدآباد و آبپخش در استان بوشهر بازدید کردند.  بازدید عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر از روند امدادرسانی به حادثه دیدگان در سیل و آبگرفتگی اخیر در این استان بازدید کرد.

دکتر غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این بازدید گزارش کاملی از روند امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی میان متاثران ارائه کرد. درخواست مردم در این بازدید، بیشتر بر موضوع ساخت و اصلاح زیر ساخت‌های مواصلاتی تخریب شده درون و بین شهری متمرکز بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.