20درصد باقی‌مانده رعایت کنند

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: در مجموع ۸۰درصد از انواع صنوف کشور باز است

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: «طی دو هفته تعطیلی، حدود ۹۰درصد محدودیت‌ها در سطح کشور اعمال شد.»

شهروندآنلاین: اعمال 90درصدی محدودیت‌ها طی دو هفته تعطیلی. هرچند به گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در صورت رعایت‌نشدن چند اصل بهداشتی امکان محدودیت‌های سختگیرانه‌تر وجود دارد.

محسن فرهادی می‌گوید طی دو هفته تعطیلی، حدود ۹۰درصد محدودیت‌ها در سطح کشور اعمال شد. «استفاده از ماسک و تهویه مناسب در همه محل‌ها شرط اصلی مقابله با شیوع ویروس کروناست.»

به باور فرهادی بیماری کرونا به دو، سه طریق گسترش می‌یابد. «فعالیت فهرست گروه شغلی یک و دو آغاز شده و باید بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنیم.»

او با اشاره به اینکه همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف در محدودیت‌های دو هفته‌ای چشمگیر بوده، می‌گوید: «در واحدهای کسب‌وکار و ادارات باید تهویه هوا صورت گیرد. دست‌کم در هر ساعت ۵ تا ۱۰دقیقه پنجره‌ها را باز کنیم تا هوای تازه وارد فضای کار شود.»

فرهادی ادامه می‌دهد: «گروه یک ۳۵درصد مشاغل کشور و گروه دوم بیش از ۴۵درصد دیگر و در مجموع ۸۰درصد از انواع صنوف کشور باز است.»

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اما ابراز امیدواری کرد ۲۰درصد باقی‌مانده که هنوز در فهرست غیرضروری‌ها هستند، محدودیت‌ها را رعایت کنند.

فرهادی با تأکید بر اینکه  بازرسان وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را در بین مکان‌های مجاز پیگیری می‌کنند، می‌گوید: «اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به عهده تمامی دستگاه‌ها و رعایت آن الزامی است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.