اولین گل فوتبال با دست به ثمر رسید!

مدافع پیکان تهران پدیده عجیب‌وغریب لیگ برتر است؛ او با اوت‌های بلندش تیمش را به گل رساند!

نادر محمدی مدافع بیست‌ویک ساله پیکان که محصول آکادمی این باشگاه است، روز گذشته اولین گل خود را با دست به ثمر رساند؛ اتفاقی که باعث تعجب همگان شده است.

تیم پیکان تهران در رقابت‌های لیگ برتر بیستم از یک بازیکن عجیب‌وغریب در ترکیب خودش استفاده می‌کند. نادر محمدی بازیکنی است که از آکادمی پیکان رشد کرده و به تیم بزرگسالان رسیده و حالا یک مهره کاملا تأثیرگذار در ترکیب این تیم است. محمدی بیست‌ویک ساله اگرچه در خط دفاع این تیم مهره‌ای کلیدی به شمار می‌رود، اما به خاطر ویژگی خاص و منحصربه‌فردش در ترکیب خودروسازان به چشم‌ می‌آید.

محمدی جوان که یک اوت‌انداز حرفه‌ای است، در بازی‌های پیکان به واسطه قدرت خاص دستانش اوت‌های بلندی را روی دروازه حریفان می‌اندازد و برای تیمش موقعیت گلزنی ایجاد می‌کند. او که اوت‌های چند ده متری خودش را با یک پشتک واروی پرتاب‌می‌کند، از هرجای زمین فوتبال قادر است توپ را به محوطه جریمه حریف بفرستد و در بازی روز گذشته تیمش نیز بارها این کار را انجام داد و البته یک گل هم به ثمر رساند!

دوست ندارم که فقط با اوت دیده شوم. یکی از شاخصه‌های فوتبالی من پرتاب اوت است، اما علاقه دارم که با بازی درون زمین هم مورد توجه باشم.

محمدی که خودش هم گفته قبلا ژیمناستیک کار می‌کرده، توان زیادی در پرتاب اوت‌های بلند دارد و یک نیروی ماورایی او را در این امر همراهی می‌کند. او روز گذشته در دقیقه 7 وقتی از میانه‌های میدان پشت اوت دستی قرار گرفت، تصورش را نمی‌کرد توپش به گل برود، اما این اتفاق افتاد. محمدی توپ را بلند روی دروازه گل گهر سیرجان فرستاد و در آخرین لحظه توپ به دست علیرضا حقیقی، دروازه‌بان باتجربه این تیم خورد و وارد دروازه شد!

با اینکه اگر توپ به دست سنگربان سابق تیم‌ملی در بازی دیروز نمی‌خورد، خطا بود و ورود مستقیم اوت دستی به دروازه گل به حساب نمی‌آید، اما نمی‌شود نقش اوت دستی بلند محمدی را نادیده گرفت. بی‌تردید پرتاب‌های محمدی یکی از تاکتیک‌های موثر پیکان در ادامه راه برای گلزنی به حریفان است و در آینده بیشتر در این‌خصوص خواهیم شنید.

از طرف دیگر این شگرد خاص اوت‌انداز پیکان باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شده و حتی کار به جایی رسیده که از حالا درباره مقصد بعدی این پدیده نادر فوتبال گمانه‌زنی می‌شود.

محمدی البته خودش زیاد دوست ندارد فوتبالش به خاطر اوت‌های بلند و عجیبش به چشم بیاید. او در این‌باره می‌گوید: «دوست ندارم که فقط با اوت دیده شوم. یکی از شاخصه‌های فوتبالی من پرتاب اوت است، اما علاقه دارم که با بازی درون زمین هم مورد توجه باشم. من به غیر از دفاع راست بازی در پست مدافع و هافبک میانی هم حضور داشتم و هر جایی که سرمربی در نظر داشته باشند بازی می‌کنم.»

این مدافع جوان درباره دلیل پرتاب‌های بلندش هم می‌گوید: «من قبلا ژیمناست بودم و به همین خاطر انعطاف بدنی زیادی دارم. از این‌رو اوت‌های بلند یک ویژگی خاص است که خدا به من داده و من هم از آن استفاده می‌کنم.»

صحبت‌های محمدی با این جملات به پایان می‌رسد: «اینکه می‌گویند نادر فقط اوت می‌اندازد، واقعا اذیتم می‌کند. آمار و شرایط من در مسابقات مختلف مشخص است. فکر می‌کنم طوری کار کرده‌ام که کادرفنی تیم از من راضی باشند. حالا در شرایط مسابقه گاهی ایجاب می‌کند که اوت هم بیندازم، اما فکر نکنید که فقط اوت انداختن بلد هستم. خودم هم واقعا علاقه‌ای ندارم فقط به واسطه اوت‌های بلندم نامم مطرح شود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.