نوبل ادبیات در حیاط منزل خانم شاعر!

جایزه یک میلیون دلاری ادبیات به شاعر آمریکایی تحویل شد

«گلیک» که به عنوان نویسنده ۱۲ کتاب و برنده جایزه پولیتزر، کتاب ملی آمریکا و چند جایزه معتبر دیگر شناخته می‌شود، جایزه باارزش نوبل را دریافت کرد.

شهروندآنلاین: نوبل ادبیات در حیاط منزل خانم شاعر! جایزه نوبل ادبیات سال 2020 اهدا شد. در مراسم اهدای پرارزش‌ترین جایزه ادبی جهان به «لوئیز گلیک» شاعر آمریکایی برنده نوبل ادبیات سال۲۰۲۰ که به دلیل محدودیت‌های کرونایی در حیاط خانه این بانوی شاعر برگزار شد، «لوئیز گلیک» از احساس سراسیمگی و ترس پس از برنده‌شدن سخن گفت.

«لوئیز گلیک» که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به دلیل ویژگی‌های آثارش از جمله «صدای شاعرانه متمایز که به هستی فردی هویتی جهانی بخشیده» برنده نوبل ادبیات شد؛ از زمان برنده‌شدن به این سو تاکنون درباره این موضوع با رسانه‌ها گفت‌وگوی چندانی نداشته. اما حالا در مراسم اهدای جایزه نوبل از احساس وحشت و سراسیمگی‌اش پس از انتخاب‌شدن به عنوان شانزدهمین زن برنده نوبل ادبیات سخن می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا «گلیک در متن این سخنرانی علاوه بر شرح احساساتش پس از برنده‌شدن جایزه نوبل ادبیات، از رابطه طولانی‌مدتش با شعر به خصوص شعرهای «ویلیام بلیک» و «امیلی دیکنسون» سخن گفته است». او گفته: «صبح روز هشتم اکتبر این واقعه برایم یک غافلگیری بود و حس سراسیمگی و ترس را برایم به دنبال داشت.» گفتنی است که «گلیک» به عنوان نویسنده ۱۲ کتاب و برنده جایزه پولیتزر، کتاب ملی آمریکا و چند جایزه معتبر دیگر شناخته می‌شود.

تبعات نوبل!

در مراسم اهدای جایزه نوبل همچنین اعلام شد مجموعه جدیدی از این شاعر با عنوان «دستورالعمل‌های زمستان» در پاییز سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. انتشارت «کارکانت» که از دهه۹۰ میلادی با انتشار کتاب «زنبق وحشی» همکاری با «گلیک» را آغاز کرده است، ناشر کتاب جدید این شاعر  نیز خواهد بود. همچنین کتاب «اصالت آمریکایی» به قلم «لوئیز گلیک» که مقاله‌ای درباره شعر معاصر است و برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده منتشر شده، در ماه آوریل در بریتانیا به چاپ خواهد رسید. انتشارات «پنگوئن» هم اعلام کرده قصد دارد برخی از آثار گذشته «گلیک» را که شامل شعرهای سال‌های ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۲ می‌شود، در کنار مجموعه شعر «اورنو» این شاعر به چاپ برساند.

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.