دستگیری برخی عاملان ترور شهید فخری‌زاده

‌عاملان اجرای ترور توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند

حسین امیر عبداللهیان گفت: «درباره طراحان و عاملان ترور شواهد مختلفی وجود دارد که صهیونیست‌ها نقش داشتند، اما آیا صهیونیست‌ها به تنهایی و بدون همکاری مثلا سرویس آمریکا یا سرویس دیگری قادر بودند این کار را انجام بدهند، قطعا قادر نبودند، جزئیات این کار برای بخش‌های امنیتی ما مشخص شده، اما تا تکمیل این تحقیقات ترجیح این است که ما خیلی جزئیاتی را اعلام نکنیم.»

شهروندآنلاین: حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در  بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه العالم درباره ترور شهید فخری‌زاده گفت: «اگر از من بپرسید که چه کسانی پشت این قضیه قرار داشتند، خب در داخل رژیم صهیونیستی برخی از مقامات اطلاعاتی رژیم جعلی اسراییل ادعا کردند که ما در پشت این حادثه بودیم، نتانیاهو سعی کرد تکذیب کند، نتانیاهو اساسا آدم ترسویی است و ضمن اینکه ادعاهایی را مطرح می‌کند، اما جرأت پذیرش مسئولیت را ندارد، چون می‌داند که عواقبش را نمی‌تواند تحمل بکند. آن‌طوری که من الان می‌توانم بگویم این هست که آمران این ترور مشخص شدند برای جمهوری اسلامی ایران و قطعا پاسخ قاطعی خواهند گرفت.»

او اضافه کرد: «عاملان اجرای این ترور که بخشی از آنها توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند، از عدالت فرار نخواهند کرد و حتما برخورد قوی پشیمان‌کننده‌ای با آنها خواهد شد، اما واقعیت این است که راجع به جزئیات این پروسه اطلاعاتی و امنیتی که وجود دارد برای برخورد با این شبکه من ترجیح می‌دهم متناسب با وضعیت پرونده و حساسیت‌هایی که وجود دارد، دستگاه‌های ذی‌ر‌بط امنیتی که با اقتدار از امنیت جمهوری اسلامی ایران سال‌ها دفاع کرده و می‌کنند، در زمان مناسب خودش ان‌شاءالله اعلام کنند.»

امیر عبداللهیان افزود: «اولا درباره طراحان ترور و عاملان ترور شواهد مختلفی وجود دارد که صهیونیست‌ها در این موضوع نقش داشتند، اما آیا صهیونیست‌ها به تنهایی و بدون همکاری مثلا سرویس آمریکا یا سرویس دیگری قادر بودند این کار را انجام بدهند، قطعا قادر به انجام این کار نبودند، جزئیات این کار برای بخش‌های امنیتی ما مشخص شده، اما تا تکمیل این تحقیقات ترجیح این است که ما خیلی جزئیاتی را اعلام نکنیم و منتظر بمانیم که پیگیری‌های امنیتی به نتییجه برسد.»

دستیار ویژه قالیباف ادامه داد: «همان‌گونه که در ترور دانشمندان هسته‌ای ما بعدها روشن شد که صهیونیست‌ها نقش مهمی داشتند، ولی در حوزه اجرا از دیگر عوامل و دیگر امکانات و دیگر سرویس‌ها استفاده کردند برای اینکه بتوانند این نیت خبیث خود را پیش ببرند، لااقل می‌شود گفت که این شواهد و قرائن همچنان وجود دارد و برای بخش‌های امنیتی ما روشن است و شما در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد یک اقدام و پاسخ قاطع در حوزه آمران این ترور از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهید بود.»

بخش‌های دیگری از این گفت‌وگو به شرح زیر است:

* قطعا صهیونیست‌ها بدون همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر نمی‌توانستند مرتکب ترور شهید فخری‌زاده شوند.

* قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تقریبا از حدود چهار ماه پیش در مجلس جدید شورای اسلامی کلید خورد.

* قانون نه صرفا پاسخ به ترورشهید بلکه پاسخ به بد عهدی‌های کشورهای اروپایی و در پاسخ به تحریم‌های ظالمانه یکجانبه و به عنوان یک راه‌حل منطقی و اصولی برای خارج‌کردن کشور از تحریم‌های بی‌انتها و تکراری ایالات متحده آمریکاست.

* اختلاف نگاه‌ها به قانون اقدام، حکایت از وجود چندصدایی و دموکراسی در ایران دارد.

* حتی در دوره اوباما ضمن اینکه برجام اجرا شد، نقض برجام هم در موارد متنوعی در همان دوره کلید خورد.

* اینکه روی کار آمدن بایدن به معنای بازگشت به یک دوره طلایی برجام و حل مشکلات ما با طرف‌های مقابل باشد، در عرصه منطق سیاست خارجی ساده‌اندیشی و ساده‌انگاری است.

* بایدن نیامده صحبت از ضرورت ایجاد یک ائتلاف با اروپا و برخی از کشورها می‌کند و به صراحت می‌گوید که هدف ما از این ائتلاف پیگیری سیاست‌های مقابله‌ای با ایران، چین و روسیه است.

* بایدن از موضوعاتی فراتر از هسته‌ای صحبت می‌کند، از منطقه صحبت می‌کند، از موشک‌های دفاعی ایران صحبت می‌کند، طبعا بایدن می‌خواهد همه موضوعات را روی میز مذاکره قرار بدهد.

* برای ما ملاک حرفه‌ای آشفته آمریکایی‌ها نیست، ملاک برای ما این است که رفتار آمریکا چگونه خواهد بود.

* بایدن و دموکرات‌ها باید بگویند آیا راهبردشان با ایران تداوم دشمنی است یا دوستی و همکاری مسالمت‌آمیز.

* ما برجام منطقه‌ای و برجام موشکی و غیره نخواهیم داشت.

* وزیر خارجه آلمان باید پاسخگو باشد که در قبال بی‌تعهدی و بی‌عهدی‌شان در برجام در برابر مردم ایران چه کرده‌اند؟

* عربستان سعودی چنانچه مایل به گفت‌وگوی دوجانبه باشد اهلا و سهلا، گفت‌وگوی جدید برجامی علی‌القاعده در پیش نخواهد بود.

* اصلا وزیر خارجه بحرین در معادلات منطقه‌ای و جهانی جایگاهش کجاست که سر از تل‌آویو درمی‌آورد؟ جایگاه او همان تل‌آویو است.

*آمریکایی‌ها با پیوندی که با صهیونیست‌ها دارند، حتما از هر فرصتی برای تحقیر حاکمان عرب و عادی‌سازی بیشتر روابط استفاده می‌کنند.

*بی‌تردید مقامات فعلی حاکم در عربستان سعودی و عناصری از آل سلمان با صهیونیست‌ها ارتباط دارند.

* کماکان تنها راه‌حل نجات‌بخش برای یمن گفت‌وگو و مذاکره و روش سیاسی است.

* انگلیس در پنج سال گذشته بیش از 6میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخته است.

*در پنج سال گذشته یک انفجار تروریستی در صنعا و شمال یمن که در اختیار انصارالله و متحدین است، رخ نداده، اما جنوب یمن تبدیل به جولانگاه تروریست‌ها و جنگ‌های نیابتی شده است.

*ملک سلمان و محمد بن سلمان خسته شده‌اند و به دنبال این هستند که آبرومندانه از جنگ بیرون بروند، اما بازیگران بین‌المللی که به دنبال فروش سلاح هستند، به استمرار این جنگ نیاز دارند.

* سطح تصمیم‌گیری برای مسأله یمن فراتر از امارات و حتی حاکمان عربستان سعودی است.

* حضور سفیر ایران به صنعا حاوی این پیام آشکار است که ما در کنار دولت قانونی و مردم یمن هستیم و در عین حال علیه هیچ یمنی نیستیم.

*سفر فیصل المقداد به پاس قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه صورت گرفت.

* این سفر نشان داد که روابط دو کشور از اولویت برخوردار است و برای سوریه، جمهوری اسلامی ایران یک شریک مهم و راهبردی در منطقه است.

*من این را بارها از زبان آقای بشار اسد شنیدم که ایشان می‌گفت: «خون مردم ایران و خون مردم سوریه درهم‌آمیخت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.