۱۴ روز پذیرایی و اقامت رایگان در هتل

جزئیات قرنطینه افراد کرونایی‌ اعلام شد

مشاور وزیر بهداشت، از رایگان‌بودن هزینه‌های دوران قرنطینه افراد آسیب‌پذیر که مبتلا به کرونا شده‌اند، خبر داد.

شهروندآنلاین: محمد آسایی اردکانی، در گفت‌وگو با شبکه خبر، افزایش اجرای پروتکل‌های بهداشتی را یکی از مهم‌ترین اهداف طرح شهید سلیمانی خواند و گفت: «این طرح از اول آذر ۹۹ آغاز شده و انتظار داریم در ماه نخست اجرای آن ۸۰درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در سه ماه پس از شروع به ۹۰درصد برسد.»

او افزود: «انتظار داریم کاهش بستری بیماران کرونایی در سه ماه نخست به ۵۰درصد برسد.»

آسایی ادامه داد: «حمایت از افراد آسیب‌پذیر نیز در سه ماه نخست تا ۹۰درصد از پوشش‌ها را دربرمی‌گیرد.»

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه تست سریع کرونا رایگان است، افزود: «این تست‌ها در مراکز و پایگاه‌های دولتی رایگان است. تست‌های سریع در طول ۲۰دقیقه وضعیت ابتلای بیمار را مشخص می‌کند. وقتی یک مورد تست کرونا مثبت تشخیص داده می‌شود، باید خویشاوندان و اطرافیان نزدیک او نیز کنترل شوند و از شیوع بیماری جلوگیری شود.»

مشاور وزیر بهداشت گفت: «حدود ۹۸ هزار و ۶۰۰ تخت در هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور با امکانات و پذیرایی رایگان برای بیماران کرونایی که امکان قرنطینه خانگی برای آنها میسر نیست، در طرح شهید سلیمانی فراهم شده است.»

آسایی افزود: «مبتلایان نهایت همکاری را در طول ۱۴ روز داشته باشند. هزینه نگهداری از بیماران در مراکز هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور رایگان است.»

او ادامه داد: «طرح شهید سلیمانی شبیه طرح «هر خانه یک پایگاه» است که در چند استان آغاز شده است. در این طرح برای پیشگیری از کووید-۱۹ اقدام شد.»

مشاور وزیر بهداشت افزود: «درصدد هستیم یک ارتش ۲۰میلیونی از خانم‌های هر خانواده به عنوان سفیران سلامت تشکیل شود. اگر این طرح و مشارکت مردم از هشت ماه پیش تشکیل شده بود، الان وضعیت بهتری در کاهش بیماران کرونایی داشتیم.»

او با بیان اینکه افراد داوطلب می‌توانند برای همکاری بیشتر از پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی در محله‌ها آغاز کنند، گفت: «اجرای طرح شهید سلیمانی مستلزم همکاری‌های بین‌دستگاهی و سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال‌احمر است.»

آسایی با بیان اینکه از اول آذر طرح شهید قاسم سلیمانی در همه نقاط کشور آغاز شده است و در گام چهارم این طرح هستیم، ادامه داد: «وزارت بهداشت ۱۲ ناظر را در سراسر کشور مشخص کرده است که هر شنبه گزارش خود را به وزارت بهداشت اعلام می‌کنند.»

مشاور وزیر بهداشت گفت: «در ۱۷ روز گذشته تاکنون در استان تهران و البرز ۲۵ هزا خانواده بازدید شده‌اند. در این بین فرمانداران و شهرداران، سپاه و بسیج پای کارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.