مرگ معمایی دانشمند شیرازی در آلمان

حمید کاظمی رودبالی، دانشجوی دوره دکترا به طرز مشکوکی در آلمان جان باخت

حمید کاظمی رودبالی، دانشجوی دوره دکترا به طرز مشکوکی در آلمان جان باخت. جسد این نخبه کشورمان در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

جوان سی ساله ایرانی در دوره دکترای رشته چگال مغز و اعصاب در دانشگاه «اسنابروک» کشور آلمان مشغول به تحصیل بود. جسد حمید کاظمی رودبالی توسط پلیس در خانه‌اش کشف شد.

این دانشمند جوان ایرانی  دو روز بود که تماس‌های خانواده‌اش را پاسخ نمی‌داد و پدر و مادرش که ساعت‌های پراسترسی را تجربه کردند، دست از پیگیری برنداشتند تا متوجه مرگ پسرشان شدند.

مرگ مشکوک برادرم

برادر حمید کاظمی می‌گوید: «برادرم در آخرین تماس تصویری با خواهرم گفته بود که شام می‌خورم و مجددا تماس می‌گیرم، اما تا دو روز بعد خبری از او نشد و به واسطه دوستانش متوجه شدیم که فوت کرده است.» احمد کاظمی رودبالی با بیان اینکه جسد برادرش به شیراز انتقال داده شده است، گفت: «برادرم استاد دانشگاه بود و ١٤٠ دانشجو داشت. او خوش‌برخورد بود و تمام وقت خود را صرف پژوهش کرده بود و با هیچ کسی اختلافی نداشت. او پیش از مهاجرت به آلمان مدتی در استانبول ترکیه ساکن بود. همچنین مقالاتی نوشته بود که انگلیس و آمریکا آنها را تأیید کرده بودند.»

احمد کاظمی ادامه داد: «شکایت‌مان را تقدیم دادگاه شیراز کرده‌ایم. سفارت هم اعلام کرده که مرگ مشکوک است. پزشکی قانونی تهران هم کالبدشکافی کرده، اما هنوز نتیجه را اعلام نکرده است.»

کاظمی گفت: «پلیس آلمان در خانه‌ای را که برادرم در آنجا ساکن بوده، پلمپ کرده و منتظر اقدام ما از طریق سفارت آلمان در ایران هستند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.