شروع سریال تغییر روی نیمکت ها؛ لیگ بیستم رکورد می زند؟

با برکناری سرمربی تراکتور و استعفای ماشین سازی تغییرات روی نیمکت های لیگ برتری آغاز شد

به نظر می رسد با شروع زودهنگام تغییرات در لیگ بیستم، رکورد لیگ نوزدهم با حدود 40 تغییر سرمربی در سال 1400 شکسته شود.

لیگ نوزدهم با حدود 40 تغییر سرمربی در میان 16 تیم لیگ برتری یک رکورد عجیب و جدید را در فوتبال ایران به ثبت رساند. تا چند سال قبل همواره این موضوع بیان می شد که در کشورهای حوزه خلیج فارس مربیان ثبات ندارند و بعد از چند هفته ناکامی خیلی زود برکنار می شوند، اما به نظر می رسد لیگ برتر ایران به تدریج در حال سبقت گرفتن از کشورهای عربی در این زمینه است.

شب گذشته خبر رسید که دو تیم تبریزی که خودشان در سال های اخیر رکورددار تغییرات روی نیمکت بودند، به عنوان اولین تیم ها در لیگ بیستم سرمربی خود را تغییر داده اند. علیرضا منصوریان که با سروصدا و امید زیادی راهی تبریز شد و 5 هفته روی نیمکت تراکتور نشست، با یک برد از 5 بازی، توسط هیات مدیره باشگاه اخراج شد. منصوریان که در استقلال هم چنین سرنوشتی داشت، امیدوار بود بتواند اولین قهرمانی تراکتور را در لیگ برتر رقم بزند، اما پایان کار خود با وجود عقد قرارداد سه ساله خیلی زودتر از آن چیزی بود که فکرش را می کرد.

از سوی دیگر وحید بیاتلو، سرمربی جوان ماشین سازی که جوانترین سرمربی تاریخ لیگ برتر با 32 سال سن بود، با توجه به قعرنشینی تیمش و ناکامی در کسب حتی یک برد در 5 بازی از سمتش استعفا داد تا جای خود را به فرد دیگری بدهد.

سرمربیان جدید این دو تیم تبریزی احتمالا به زودی معرفی و شروع به کار می کنند، اما به نظر می رسد این تازه آغاز یک راه ناراحت کننده در فوتبال ایران است. یعنی در هفته های بعدی لیگ برتر هم به همین منوال یا شاهد استعفا و یا برکناری مربیان خواهیم بود. حتی می توانیم بگوییم این تغییرات قبل از لیگ برتر آغاز شده بود، جایی که عبداله ویسی به عنوان سرمربی پیکان را تا فاصله چند روز مانده به لیگ هدایت کرد، اما به خاطر اختلاف با مدیران باشگاه جای خود را به مهدی تارتار داد.

با روندی که فوتبال ایران پیش می رود و عدم ثبات روی نیمکت های لیگ برتری به نظر می رسد خیلی زود باید شاهد تغییرات بعدی هم باشیم. چه بسا که در پایان لیگ بیستم رکورد 40 تغییر روی نیمکت 16 تیم لیگ برتری هم شکسته شود.

این یک زنگ خطر جدی برای فوتبال ایران به حساب می آید که مشخص نیست منشا آن از کجا آب می خورد. چرا مدیران فوتبال ایران اینقدر بی صبر و حوصله شده اند و امنیت شغلی مربیان پایین آمده.

البته نباید فراموش کرد که این تغییرات به ضرر باشگاهها هم خواهد بود. خیلی کم پیش آمده که تغییرات مکرر و با عجله روند تیمی را به سوی مثبت تغییر دهد. از سوی دیگر از نظر مسائل مالی هم قطعا باشگاهها برای داشتن چند سرمربی ضرر خواهند کرد چون مجبورند به مربی اخراجی ضرر و زیان بدهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.