اعدام آخرین برگ از جنایت تکان‌دهنده مهاباد

حکم قصاص سومین محکوم پرونده صادق برمکی صبح چهارشنبه اجرا شد

دانیال آخرین همکلاسی جنایتکار مهابادی هم پای چوبه دار رفت. او آخرین محکوم به اعدامی بازمانده از جنایت دهشتناک سال 96 بود. جنایت هولناکی که با انتشار تصاویر به آتش کشیدن مقتول دردناک‌تر شد و واکنش های زیادی در پی داشت.

شهروند آنلاین: صبح دوشنبه کمال در زندان مهاباد اعدام شد و صبح چهارشنبه دانیال. یکی دیگر از متهمان این پرونده جنایی هم  در زندان به دلیل سکته قلبی جانش را از دست داده بود. با مرگ این 3 متهم، پرونده جنجالی قتل صادق برمکی پس از 39 ماه و 19 روز بسته شد.

رنج از دست دادن صادق از یک سو، جمع‌آوری پول دیه متهمان برای قصاص از سوی دیگر و مواجه با سیل تلاش خانواده متهمان برای گرفتن رضایت سختی هایی بودند که خانواده صادق در این مدت کشیدند.

اعدام آخرین برگ از جنایت تکان‌دهنده مهاباد

پسری که بی‌گناه کشته شده بود و فیلم هایی که رنج این مرگ را دوچندان می کرد. مادر صادق نتوانست متهمان را ببخشد. شرمنده سیل تلاش هایی شد که برای رضایت به در خانه‌اش می آمدند. تنها سرش را به نشانه پاسخ منفی پایین می انداخت و از گروه گروه افرادی که گذشت می‌خواستند عذرخواهی می‌کرد.  مادر صادق که با خیاطی مخارج زندگی را می‌گذراند  با کمک خیرینی پول دیه متهمان را جمع‌آوری کرد. مردم 436 میلیون تومان در کمپین‌های حمایت از صادق پرداخت کردند. 2 متهم هم به دار مجازات آویخته شدند. پدر و مادر صادق زمان اعدام قاتلان پسرشان حضور داشتند. اشک ها و التماس‌های متهمان هم در سحرگاه مرگ هم فایده‌ای نداشت.

پرونده بسته شد

دادستان شهرستان مهاباد  در این رابطه گفت: «با اجرای این حکم، پرونده مربوط به قصاص محکومان قتل صادق برمکی، جوانی که در شهریور سال ٩٦ توسط دوستانش به قتل رسید، بسته شد.»

این پرونده پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرا، به دادگاه کیفری یک مهاباد ارجاع شده بود که دادگاه پس از بررسی‌ در 27 اردیبهشت 1397، رسیدگی به اتهامات عاملان قتل را برگزار کرد.

هر سه متهم به قصاص نفس محکوم شدند و این رأی در دیوان‌عالی کشور قطعی شد. متهم چهارم این پرونده نیز به تحمل ۱۰‌سال حبس محکوم شد. یکی از متهمان در زندان میاندوآب جان خود را از دست داد. حبیبی، دادستان کل استان آذربایجان‌غربی علت مرگ او را مطابق نظریه اعلام شده از سوی پزشکی قانونی، سکته قلبی عنوان کرد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.