جنجال ۵۵ هزار تومانی در کنسرت دردسرساز بابک جهانبخش!

کنسرت اینترنتی خواننده پاپ حاشیه‌ساز شد

علاقمندان موسیقی امیدوارند کنسرت بابک جهانبخش بتواند سکون و رکودی را که ماه‌هاست موسیقی را در خود غرق کرده، از میان بردارد

شهروند آنلاین: جنجال ۵۵ هزار تومانی در کنسرت دردسرساز بابک جهانبخش! کنسرت اینترنتی بابک جهانبخش حاشیه‌ساز شد. این کنسرت که قرار است در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ماه سال جاری برگزار شود، به دلیل قیمت ۵۵ هزار تومانی بلیت با واکنش‌ها، کمپین‌های تحریم و اعتراضات گسترده و تندی در فضای مجازی مواجه شده است. معترضان بر این باورند که با توجه به نمونه‌های مشابه، بلیت ۵۵ هزار تومانی این کنسرت به شدت گران است.

معترضان چه می‌گویند؟

اعتراض کاربرانی که در فضای مجازی کمپین‌های گسترده‌ای تشکیل داده‌اند، البته تنها به قیمت بلیت نیست. این عده به قیمت بلیت این کنسرت خاص اعتراض دارند که گفته شده یک کنسرت ضبط‌‌شده خواهد بود. در حقیقت معترضان می‌دانند که ۵۵ هزار تومان برای یک کنسرت موسیقی قیمت بالایی محسوب نمی‌شود، اما وقتی پای کنسرت ضبط‌شده وسط می‌آید، ماجرا تغییر می‌کند.

به قول یکی از کاربران معترض که می‌گوید از طرفداران پروپاقرص بابک جهانبخش هم هست: «ما می‌تونیم تو خونه بشینیم و آهنگ‌ها و کلیپ‌های بابک جهانبخش رو تماشا کنیم، اما حالا ازمون می‌خوان ۵۵ هزار تومان بدیم و بعد بشینیم همون کارو بکنیم»!!!

همایون، سیروان یا بابک؟!

فارغ از اعتراض‌هایی مثل آنچه اشاره شد، معترضان با توجه به نمونه‌های دیگر کنسرت‌های آنلاین هم عقیده دارند که قیمت بلیت‌های کنسرت ضبط‌شده بابک جهانبخش منصفانه و منطقی نیست.
این معترضان کنسرت آنلاین همایون شجریان را مثال می‌آورند که بلیت‌های ۱۰ هزار تومانی داشت. البته، پیش‌تر سیروان خسروی هم یک کنسرت آنلاین با بلیت‌های ۵۰ هزار تومانی برگزار کرده بود.

پاسخ به انتقادات

بابک جهانبخش و برگزار کننده کنسرت اما در پاسخ، انتقاداتی را که به عمل آمده، مغرضانه و غیرمنطقی خوانده‌اند.

شرکت آوای فروهر که کنسرت بابک جهانبخش را برگزار می‌کند، اعلام کرده که برای ضبط این کنسرت نیم میلیارد تومان هزینه شده است. این ادعا از زبان محمد حاتم‌پور، یکی از مدیران ارشد موسسه برگزارکننده این کنسرت‌ها مطرح شده است که معترضان را «به‌ظاهر هنردوست» نامیده و نوشته: «شرکت آوای فروهر اقدام به تولید و پخش کنسرت «احساس» کرده که متاسفانه اعتراض برخی به ظاهر هنردوست را به همراه داشته. در شرایط اقتصادی که کوچک‌ترین خدمات هم گزاف‌ترین هزینه‌ها را به همراه دارد، چرا چنین پروژه بزرگی که تلاش بیش از شصت نفر بر روی استیج و پشت صحنه و بیش از یک هفته زمان و حدود نیم میلیارد تومان هزینه دربر داشته نباید نتیجه و بازخورد مالی داشته باشد؟»

پاسخ جهانبخش

خود بابک جهانبخش هم به هجمه‌ها و اعتراضات واکنش نشان داده. این خواننده محبوب ضمن اشاره به اینکه «خرید بلیت کنسرت یک مسأله شخصی است»؛ بعد از ارایه توضیحاتی مفصل در این مورد که در این یک سال اخیر پیشنهادات کنسرت مختلفی را به دلیل پافشاری بر استانداردهای کیفی بالا قبول نکرده است، در پیج شخصی‌اش نوشته: «به اثری که تولید کرده‌ایم ایمان داریم و چیزی کم نگذاشته‌ایم.»

جهانبخش که کامنت‌های صفحه خود را بسته، در پاسخ به انتقاداتی هم که از ضبط‌شده بودن برنامه‌اش به عمل آمده، با لحنی کنایه‌آمیز پاسخ داده است: «دفتر محترم موسیقی وزارت ارشاد مجوز کنسرت تصویری صادر می‌کند نه آنلاین! آنلاین فعلا اجازش دست صداوسیماست و قوانین خاص خودش را دارد!…»

پایان رکود؟

البته تمام واکنش‌ها در قبال کنسرت بابک جهانبخش انتقادی و اعتراضی نیست و شماری از علاقمندان موسیقی نیز در فضای مجازی اظهار امیدواری کرده‌اند که کنسرت بابک جهانبخش بتواند سکون و رکودی را که ماه‌هاست موسیقی را در خود غرق کرده، از میان بردارد.

گفتنی است که این کنسرت که روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، اولین حضور بابک جهانبخش بعد از مدت‌ها خواهد بود.

جنجال ۵۵ هزار تومانی در کنسرت دردسرساز بابک جهانبخش!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.