بغض فکری ترکید؛‌ بدترین استقلال را تحویلم دادند!

محمود فکری در مصاحبه‌ای طولانی با خبرنگاران به انتقادهای روزهای گذشته جواب داد

محمود فکری، سرمربی استقلال می‌گوید مسئولان استقلالی‌ نظام به کمک تیمش بیایند و اجازه ندهند مشکلات این تیم بیشتر شود.

سرمربی آبی های پایتخت صبح امروز قبل از شروع تمرین تیمش دقایق طولانی با خبرنگاران حاضر در تمرین به گفت و گو نشست و در صحبت‌هایش از عملکرد خود دفاع کرد. فکری که طی روزهای گذشته به خاطر نتایج ضعیف استقلال حسابی تحت فشار قرار گرفته، سعی کرد به مسائل مختلف پاسخ بدهد.

مرا با مربیان خارجی مقایسه می‌کنند

فکری در بخشی از صحبت‌هایش در واکنش به انتقادهای موجود گفت: «بارها به خبرنگاران و هواداران گفتم  امسال ، بدترین استقلال را تحویل گرفتیم و همه بیشترین انتظار را دارند.این موضوع تعادلی ندارد. باید وقتی چیزی می دهید همانقدر انتظار داشته باشید. هواداران باید حمایت کنند. اما تا الان حمایت هواداران را کم می بینیم. آن هایی که منطقی هستند و فضا را می‌شناسند، حمایت می‌کنند اما  بسیاری احساسی می‌شوند و چون استقلال را دوست دارند می خواهند بهترین بازی ها را ارئه بدهد و بهترین نتیجه ها را بگیرد. وقتی  بازی را از تلویزیون می بینند که تیم  آن فوتبالی که باید را ارائه نمی دهد یا مشکلات فنی را می بینند به ما انتقال می‌دهند. اما موضوع این است در بحث تیم سازی بین دو فصل خیلی مهم است که  استراحت کافی داشته باشید. استقلال این استراحت را  نداشت ضمن اینکه  آماده سازی تیم 45 روز زمان نیاز دارد. دوستان خارجی 2 زمان ماه داشتند و جالب است که ما را با دوستان خارجی مقایسه می کنند. بحث مالی اش جدا که آن ها 30 میلیارد می گیرند ما باید دو میلیارد جریمه هم بدهیم.»

استقلال را با روحیه خراب تحویل گرفتم

سرمربی استقلال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «ما آن زمان را نداشتیم و  استقلال را از نظر روحی خراب تحویل گرفتیم . تیم 4-5 سال نتیجه نگرفته و همه ناراحت هستند. بازیکنان شرایط روحی بدی داشتند. به محض اینکه آمدیم تغییر مدیریت صورت گرفت.  آقای مددی خوب کار می کند، الان اگر حمایت کنم می گویند سمت وزیر هستی  یا می‌ترسی . والا من از هیچکس نمی‌ترسم. جز خدا از کسی نمی ترسم. با خدا هم رفیق هستم و خدا هم من را خیلی دوست دارد. ولی از هیچ بنی بشری نمی ترسم اگر ببینم مشکلی هست می گویم.  استقلالی که تحویل گرفتیم کلی مشکل داشت، وقتی یک ساختمان کلش  مشکل دارد باید اساسی درست شود، وقتی  این ماشین را می خواهید ببرید رالی نمی توانید  از روز اول با شدت بالا سرعت بگیرید و اول شوید.»

فقط یک عاشق این استقلال را قبول می‌کرد

در این شرایط به فکری گوشزد شد که او با آگاهی از وضعیت استقلال، تیم را تحویل گرفته که پاسخ داد: «بله اما ساختن تیم زمان می خواهد. هفته اول که بردیم تمام انتقادها سمت ما سرازیر شد و هفته دوم که باختیم منصفانه و غیرمنصفانه ها آمد. همین الان هم نتایج خیلی بدی نگرفتیم. نمی گوییم  خیلی خوب بودیم و قبول دارم هنوز خیلی بازی خوبی ارائه نمی دهیم. خودمان هم راضی نیستیم. این را برای بازیکنان می گویم؛ ما از حوزه دیگری که نیامدیم اینجا سرمربی شویم،  سالها در این تیم بازی کردیم کاپیتان تیم بودیم، من  13 سال است مربیگری می‌کنم. مشکلات را می دانم اما راه فرار از مشکلات چیست؟ راهش را هم می‌دانیم که نیاز به صبر و حوصله دارد. به هر کسی هم این تیم را  تحویل بدهید همین است. آدم هایی که خیلی از فکرشان استفاده کنند این تیم را در این شرایط نمی گیرند . فقط یکی که  عاشق این تیم باشد قبول می کند. من حتی جریمه دادم و آمدم که  این تیم را بسازم . کیسه ای ندوختم که بیایم پولی بگیرم. چندرغاز گرفتم و باید دومیلیارد و خرده ای جریمه بدهم.»

شاید نت گوشی‌ام را خاموش کنم

فکری با اشاره به اینکه روند تیمش رو به پیشرفت است درباره توهین های مجازی تاکید کرد: «من شاید نتم را خاموش کنم و به فضای مجازی توجه نکنم اما روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد.من باید حتی تفکرات  بازیکن،  حتی  اینکه بازیکنان در فضای مجازی هستند و  چگونه زندگی می کنند و خیلی از مسایل دیگر را باید درست کنم. کار خیلی سختی داریم اما زمان نداریم.»

کادرفنی مان ضعیف نیست

یکی از انتقادهایی که از محمود فکری می‌شود، درباره کادرفنی اش است. اینکه گفته می‌شود کادر او ضعیف است. سرمربی استقلال در این خصوص بیان کرد: «وقتی می خواستیم بیاییم می گفتند یکی از نقاط قوت محمودفکری کادرفنی او است که وزن زیادی دارد و قوی است و الان این را مورد انتقاد قرار می دهند.همکاران بسیار خوبی داریم ،آنالیزورمان هم خوب است، ایراداتی را هم که می بینیم به مرور زمان برطرف می کنیم.اگر نیاز به مربی یا آنالیزور داشته باشیم به آن  فکر می کنیم و اگر تغییر نیاز باشد، می دهیم. اما مشکل در این بخش نیست و این انتقادها این غیرمنصفانه است. ممکن است یک عکاس برود ازیک زاویه خاص عکس بگیرد طوری که همه بگویند چمن زرد بود اما می بینید که امکانات و زمین خیلی خوبی داریم.»

شیطنت‌ها علیه ما زیاد است

سرمربی استقلال در بخشی از حرف‌هایش به جای پرسپولیس کلمه «پیروزی» را بکار برد و به این شکل به تیم حریف طعنه زد: «شیطنت ها علیه ما زیاد است. یکسری هجمه ها بعد از آن اتفاقات که مدیریت قبلی تیم پیروزی انجام داد(منظور فکری احتمالا مربوط به انتشار ویدئوهای مهدی رسول پناه مدیرعامل سابق پرسپولیس باشد) با یک خبر کذب که بین فکری و وریا درگیری اتفاق افتاده ، هجمه را آوردند سمت استقلال . متاسفانه استقلالی ها هم خیلی قشنگ این خبر کذب را در آغوش گرفتند و از همان زمان این هجمه روی استقلالی ها ماند. من خواهشی که از استقلالی ها دارم اینکه خیلی باهوش  باشند و حوصله کنند و اجازه ندهند خیلی راحت از آن ها بازی بگیرند.»

از مسئولان استقلالی‌ نظام کمک می‌خواهم

محمود فکری با طعنه به وزیر ورزش از برخی مسئولان هم تقاضای کمک کرد: «خواهشی از مسئولان نظام که استقلالی هستند دارم. تیم های مختلف هوادارانی دارند که تعدادی از آنها مسئولین نظام هستند و هوایشان را دارند.  مسئولین استقلالی نظام باید به باشگاه کمک کنند. تمام مجموعه استقلالی در کشور باید کمک کنند. تیم مشکل داشته ولی جمع می شود اما برای موفقیت نیاز مبرم داریم به کمک رسانه های استقلالی و مسئولین استقلالی که این مهم را زودتر جمع کنیم.»

دور می‌نشینند و می‌گویند لنگش کن

سرمربی استقلال درباره انتقادهای فنی از تیمش که گفته می‌شود در 20 دقیقه پایانی مسابقات کم می‌آورند، گفت: «آن هایی که این حرف ها را می زنند کارشناس نیستند. وقتی من می گویم تیم را بیست روزه تحویل گرفتم معلوم است هنوز تیم برای آمادگی کامل زمان نیاز دارد. این ها می خواهند برای ما مشکل درست کنند. ما 25 روز تیم را در اختیار داشتیم و  نباید مقایسه کنند با زمان آقای استراماچونی. او دو ماه تیم را تحویل گرفته بود کار آماده سازی و بدنسازی را انجام داد، اردو و بازی تدارکاتی اش را انجام داد و در 5 هفته امتیازاتش خیلی کمتر از ما بود. ما تیمی را تحویل گرفتیم با تمام این مشکلات ، بازیکن استراحت نداشته و از نظر روحی خراب بوده، نه توانستیم بدنسازی کنیم نه کار تاکتیکی کامل انجام بدهیم.مطمئنا تیم بیست دقیقه آخر به مشکل می خورد چون کار تاکتیکی تیم کامل نشده. اینکه چند هفته و چند روز زمان می خواهد؟  مشکلات زیادی در تیم هست که  باید دانه دانه حل کنیم. هر کس دیگری را هم می آوردید همین هشت امتیاز را در 5 هفته نمی گرفت.شاید این حرف رقبا و بدخواهان است و نباید توجه کنیم. آن هایی که ادعای دوستی دارند و  استقلالی هستند و می گویند سر برد و باخت استقلال با زن و بچه شان دعوا می کنند و باید کمک کنند، اکنون محمودفکری را تنها گذاشتند. ما مشکلاتی درون تیم داشتیم و حمایتی که باید از فکری داشته باشند در بدترین شرایط نبود. باید با کمک همدیگر این مشکلات را حل کنیم اما صبوری می خواهد تا این مشکلات حل شود.»

وی افزود: «وقتی از دور بنشینید می توانید بگویید لنگش کن. از این کارشناس ها زیاد است. خیلی از مصاحبه های پیشکسوت های استقلال را می بینم که حمایت می کنند. چرا آن ها چنین انتقاداتی نمی کنند. آن ها از فوتبال چیزی نمی فهمند فقط کسانی که انتقاد می کنند فوتبال میفهمند؟! در بازی با فولاد اصلا در پانزده دقیقه آخر همه چیز به هم پیچید و  الان دیگر همه می دانند چه اتفاقاتی افتاده بود. موضوع این است که اگر دقیقه 50 تعویض کنم یک ایراد دیگر می گیرند. من  خودم را آماده کرده ام که فردا روز ایراد دیگری بگیرند.  خود ما دنبال ایرادات واقعی هستیم و از کارشناسان و پیشکسوتان مشاوره می گیریم. قبول داریم  تیم به خاطر مسایل و مشکلاتی که بوده ایراد دارد.تیم قطعا ایراد دارد اگر نداشت استقلال الان در بهترین شرایط بود. در زمانی که داریم و با مشاوره هایی که می گیریم دنبال برطرف کردن ایرادات هستیم تا تیم خوبی را روانه میدان کنیم.»

استراماچونی تیم را برد خارج از کشور

فکری درباره اینکه مشکلات موجود در زمان مربیان دیگر هم وجود داشته، گفت:«آقای استراماچونی را همه می دانند تیم را تحویل گرفت، برد اردو ، بازی های تدارکاتی خارج از کشورهم برگزار کرد. زمان استراماچونی من خودم یکی از کسانی بودم که حمایت کردم با توجه به اینکه وقت کافی برای آماده سازی داشت اما ما بیست روز فرصت داشتیم. برای آماده سازی 45 روز زمان نیاز است و ما برای حیاتی ترین دوره آماده سازی زمان کم داشتیم. دوستان دیگر این حمایت ها را داشتند ما نداریم و در 5 بازی 3 امتیاز ، 4 امتیاز و 2 امتیاز گرفتند. ما تیمی را گرفتیم که همه جایش خراب بوده و الان حمایت نمی شود. مشخص است چه کسی حمایت نمی کند. جا دارد تشکر کنم از مدیریت باشگاه که حواسشان هست مشکلات را کمتر کنند و امکاناتی که در اختیار ما قرار می گیرد بیشتر می شود. از طرف دیگر تمام تلاشم را می کنم  و اینکه بهانه ام این باشد که حمایت نمی شوم، نیست. کسی هم حمایت نکند مثل دوران بازی کردنم با سر می روم جلوی مشکلات تا تیم به شرایط خوب برگردد. این منطقی است وقتی مجموعه کاملا پر مشکلی را در اختیار بگیرید هر قسمت را بخواهید درست کنید زمان می برد.با این وجود برای ما مهم این بوده که امتیاز بگیریم و از نظر امتیازی عقب نمانیم و مسایل دیگر را حل کنیم که انشالله این اتفاق بیفتد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.