امداد در روزهای سخت کرونایی

تلاش بی وقفه تیم های عملیاتی هلال احمر بوشهر به سیل زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه برودت هوا و افزایش نزولات آسمانی، در 72 ساعت گذشته به 7798 نفر متاثر از این حوادث، با مشارکت 189 تیم عملیاتی، امدادرسانی شده است.

شهروند آنلاین: مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی و امداد در روزهای سخت کرونایی گفت: 19 استان آذربایجان‌شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی، زنجان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد، در 72 ساعت گذشته متاثر از حوادث جوی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت به هم‌وطنان در ١٠٣ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین و ٣٠محور کوهستانی امدادرسانی شده و 7798  نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و 9 نفر از عزیزان را در این حوادث از دست دادیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از حوادث جوی، تاکید کرد: در این مدت با تلاش 189 تیم عملیاتی متشکل از ٧٣٦ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ٤١٠ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده و ١٢٥ واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

ولی پور از رهاسازی خودرو ها از گل و لای و برف سخن گفت و ادامه داد: در مجموع 67 اتومبیل از گل و لای و برف رها سازی شد و همچنین 19 نفر به مناطق امن منتقل شدند.

ولی‌پور در پایان گفت: ٧٦دستگاه چادر، ٢٢٤٨ تخته پتو، ١٠٨٧ تخته موکت، ٤١٠٦ کیلوگرم نایلون، ٢٩٨ کیلوگرم قندوشکر و 780 بسته غذایی بین آسیب دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده و عملیات امدادرسانی در 4 استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.۱

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اقدامات نیروهای جمعیت هلال احمر استان بوشهر در امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده متاثر از سیل در ابتدای هفته گفت: روند خدمات رسانی بی وقفه در حال انجام است و تیم های عملیاتی در مناطق حادثه دیده مستقر هستند.

 علی یوسفی نیا افزود: عملیات امداد رسانی در مناطق آسیب دیده شهرستان های گناوه، دشتی، دیلم و تنگستان به پایان رسیده است ولی همچنان در مناطق متاثر از سیل در شهرستان دشتستان ادامه دارد.

یوسفی نیا درباره روند امداد رسانی به هموطنان در شهرستان دشتستان افزود : به همراه مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان و رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دشتستان، با حضور در مناطق ، روند ارائه خدمات را رصد می کنیم. 

وی از توزیع اقلام غذایی و زیستی میان مردم سیل‌زده این منطقه خبر داد و افزود:  ۵ تیم عملیاتی در وحدتیه، ۲ تیم در آبپخش و ۲ تیم در شبانکاره و برازجان حضور دارند و تیم های ارزیاب به صورت مداوم در حال شناسایی خانوار های آسیب دیده جهت توزیع اقلام زیستی هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.