قرمزها سی‌وچهارتایی شدند

وزیر بهداشت: بحث تهیه واکسن کرونا از کشورهای خارجی با دستور رییس‌جمهوری مدت‌هاست دنبال می‌شود

ابتدای آذر شهرهای قرمز روی عدد 160 ایستاد، نارنجی‌ها 208 تایی بودند و زردها عدد 80 را نشان می‌دادند. اعدادی که یازده روز بعد تغییر محسوسی را تجربه کردند.
11 آذرماه شهرهای قرمز 64تایی بودند، نارنجی‌ها 279 و زردها به پله 105 رسیده بودند. هشت روز بعد یعنی 19 آذر قرمزها به 34 تایی شدند، نارنجی‌ها 260 بودند و زردها روی عدد 154 ایستادند.

شهروند آنلاین: قرمزها سی‌وچهارتایی شدند . وزیر بهداشت اولین دستاورد را کاهش ورودی به بیمارستان‌ها می‌داند. «به‌طور متوسط حدود 30درصد تخت‌های مشغول برای ارائه خدمات به بیماران کرونا کمتر از قبل شده و این فرصت نفس برای همکاران ما در بیمارستان‌هاست.»

سعید نمکی از افزایش تست‌ها به 70هزار تست در روز خبر می‌دهد. «این تست‌ها در روزهای آینده حداکثر تا 100 و 120 هزار تست افزایش خواهند یافت.» به باور نمکی در روزهای آینده بیماریابی بیشتری را تجربه می‌کنیم و بیماران بدحال کمتری به دلیل تشخیص زودرس، راهی بیمارستان‌ها می‌شوند. «همین امروز براساس برآوردهای بین‌المللی باید مرگ بیش از هزار و 100 نفر در روز را تجربه می‌کردیم.»

فاصله‌گذاری موثرترین راهکار

وزیر بهداشت  بزرگ‌ترین اضطراب حال حاضر را بحث عادی‌انگاری می‌داند. «هیچ پدیده‌ای موثرتر از فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تسلط بر این بیماری و رهایی از چنگال مرگ ناشی از کووید ۱۹ نداریم.»

کرونا به روستاها رسید

وزیر بهداشت از درگیر شدن روستاها می‌گوید. «اکثر روستاهای ترکمن‌نشین در گلستان و روستاهای مازندران به‌خصوص در ارتفاعات تحت تاثیر بیماری قرار دارند.»

نمکی ادامه می‌دهد: «در گیلان نیز متاسفانه گرفتاری‌های تازه‌ای برای ما خلق شده و هوای زنجیره سرسبز شمال کشور متاسفانه از کووید ۱۹ مه‌آلود شده است.» به باور او برخی استان‌ها تحت‌تاثیر استان‌های شمالی هستند. «در استان‌های جنوبی نیز باید مراقب فرو نشست آب که به فاضلاب آلوده است، باشند. این توانایی را در سال گذشته در همکاران بهداشتی ما در استان‌های جنوبی مشاهده کردیم.»

آخرین وضعیت تهیه و تولید واکسن کرونا

وزیر بهداشت از پیگیری تهیه واکسن خبر می‌دهد. «بحث تهیه واکسن کرونا از کشورهای خارجی با دستور رییس‌جمهوری مدت‌هاست دنبال می‌شود.»

به گفته نمکی  به دلیل فشارهای ناجوانمردانه آمریکایی‌ها برای نقل و انتقال پول در گرفتاری بودیم و خوشبختانه گره‌های مشکل تهیه واکسن کرونا از خارج از کشور که مدت‌ها دنبال می‌شد به زودی باز می‌شود. «به زودی واکسن وارداتی هم با رفع این مشکلات وارد می‌شود.»

نمکی ادامه می‌دهد: «با کار بسیار گسترده‌ای که در کشور انجام می‌شود، امیدواریم در آینده نزدیک واکسن داخلی هم به عنوان افتخار ملی در خدمت مردم باشد و در آینده گزارش آن را اعلام می‌کنیم.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.