میزان قصور متهمان سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج به ۶۳درصد کاهش یافت

قصور کادر پرواز به ۳۷درصد افزایش یافت

آخرین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای شرکت آسمان در ارتفاعات دنا که به جان‌باختن ۶۶ سرنشین آن منجر شده بود با تغییر ناگهانی در درصد قصور متهمان و با اخذ آخرین دفاع از متهمان به پایان رسید.

شهروند آنلاین: دیروز آخرین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای شرکت آسمان در ارتفاعات دنا که به جان‌باختن ۶۶سرنشین آن منجر شده بود، با اخذ آخرین دفاع از متهمان به پایان رسید و برخلاف گزارش هیأت کارشناسی که در آن فقط  ۵درصد خطا برای کادر پرواز در نظر گرفته شده بود، در این جلسه اعلام شد که خلبان و کمک‌خلبان جانباخته ۳۷درصد مقصر بوده‌اند.

اتهام اغلب متهمان، عدم رعایت نظامات و مقررات دولتی منتهی به سقوط هواپیما و قتل شبه‌عمد ۶۶نفر بود، اما نکته حائز اهمیت تغییر میزان قصور هر یک از آنها در جلسه دیروز بود. در شرایطی که هیأت کارشناسی تنها ۵درصد قصور برای کادر پرواز متصور شده بود، اما هنگام تفهیم اتهام میزان قصور کادر فنی ۳۷درصد و میزان قصور ۱۸متهم پرونده از ۹۵درصد به ۶۳درصد کاهش یافت.

اتفاقی که موجب اعتراض خانواده قربانیان و وکلای مدافع آنها شد. مصطفی طباطبایی، یکی از وکلای شاکیان در اعتراض به این تغییر گفت: «طبق گزارش نهایی تیم کارشناسی فقط ۵درصد قصور متوجه کادر پرواز است و حالا یک‌باره این میزان به ۳۷درصد افزایش و میزان قصور متهمان درمجموع به ۶۳درصد کاهش یافته است. حال آنکه خلبان و کمک‌خلبان در بین ما نیستند تا از خود دفاع کنند. تعیین قصور و مسائل فنی در صلاحیت کارشناسی است و لازم بود این تغییر به شاکیان و وکلا ابلاغ شود تا ما بتوانیم به آن اعتراض کنیم.»

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از مبدأ تهران به مقصد یاسوج ساعت ۸:۰۵ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ به پرواز درآمد. مکالمه خلبان هواپیمای ATR۷۲-۲۱۲ شرکت هواپیمایی آسمان پس از حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه با برج مراقبت قطع شد و هواپیما در ساعت ۹:۳۲ صبح بعد از اصابت با کوه دنا سقوط کرد. این حادثه در قله پازن پیر کوه دنا در جنوب روستای کهنگان از توابع پادنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد. در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ میهماندار، ۲ نیروی امنیت پرواز، خلبان و کمک‌خلبان حضور داشتند که همگی جان باختند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.