رژه پیروزی جنگ قره‌باغ با حضور علی‌اف و اردوغان

رئیس‌جمهوری ترکیه: امیدوارم جمهوری آذربایجان به حماسه‌آفرینی ادامه دهد

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، بیش از سه‌هزار سرباز در این مراسم رژه حضور دارند. هچنین 150 واحد تجهیزات نظامی و غنیمت‌های به دست آمده جنگ قره‌باغ به نمایش گذاشته خواهد شد

شهروند آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، رژه پیروزی جنگ قره‌باغ با حضور الهام علی‌اف و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو آغاز شد. به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، بیش از سه‌هزار سرباز در این مراسم رژه حضور دارند. هچنین 150 واحد تجهیزات نظامی و غنیمت‌های به دست آمده جنگ قره‌باغ به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم رژه پیروزی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در باکو اظهار داشت: «پایان اشغال خاک جمهوری آذربایجان به معنی پایان مبارزات این کشور نیست. امیدوارم جمهوری آذربایجان با رهبری مقتدرانه برادرم الهام علی‌اف به حماسه‌آفرینی ادامه دهد.»

او با اشاره به اینکه ترکیه و جمهوری آذربایجان با حمایت یکدیگر از پس تمامی دشواری‌ها برآمده و به موفقیت‌های زیادی خواهند رسید٬ افزود: «اگر مردم ارمنستان از آنچه در قره‌باغ اتفاق افتاده درس بگیرند، این آغاز دوره جدیدی در منطقه خواهد بود.»

او تصریح کرد: «حاکمان ارمنستان منابع مردم این کشور را صرف اشغالگری سرزمین‌های جمهوری آذربایجان کردند. کسانی که برای قره‌باغ چیزی جز ویرانی، کشتار و اشک باقی نگذاشتند، حال باید عقل‌شان سرجایش آمده باشد. باید بدانند که با تشویق امپریالیست‌های غربی نتیجه‌ای کسب نخواهد شد، روابط باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.»

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که قوانین جنگی توسط ارمنستان به‌شدت نقض و عزت انسانیت پایمال شده است. پیگیری این قضیه در تمام مراجع ذیربط وظیفه ماست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.