چه کسی ایران‌مال را می‌خرد؟

۸۵هزار میلیارد تومان قیمت پایه فروش به شکل نقد و اقساط

بانک آینده ۱۰۰درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران – ایران مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد. این آگهی توسط بانک آینده درحالی منتشر شده که پیش از این نیز بحث واگذاری ایران‌مال مطرح بود.

شهروندآنلاین: بانک آینده ۱۰۰درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران – ایران‌مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد.

بانک آینده 100درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران – ایران مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد. این آگهی توسط بانک آینده درحالی منتشر شده که پیش از این نیز بحث واگذاری ایران‌مال مطرح بود.

قیمت پایه برای فروش ‎ایران‌مال ۸۵هزار میلیارد تومان، معادل حدود ۳.۴میلیارد دلار و حدود سه برابر بودجه سالیانه شهرداری تهران و یک‌بیستم بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۹ است.

‏ایرانمال به فروش گذاشته شد / قیمت پایه ۸۵ هزار میلیارد تومان
پیش از انتشار این تصویر (که امروز بورس‌نیوز منتشر کرده)، مدیر عامل بانک آینده از عرضه اولیه سهام ایران‌مال در بورس خبر داده بود.

محمد فطانت نیمه شهریور ماه امسال اعلام کرده بود: «اصلاح ساختار مالی و نسبت‌های نظارتی به ویژه نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سایر روش‌ها و ثبت شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال نزد سازمان بورس و دستور کار هیأت مدیره بانک آینده بوده که نتیجه آن پس از تأیید مراجع نظارتی در زمان تحقق از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

با این حال به نظر می‌رسد بانک آینده تصمیم گرفته به جای عرضه اولیه سهام ایران‌مال، 100درصد آن را به شکل مزایده واگذار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.