تنها نقش آژانس در برجام نظارت و راستی‌‌آزمایی است

واکنش غریب‌آبادی درباره هشدار مدیرکل آژانس اتمی به ایران

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات جدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برجام تصریح کرد که ارایه هر گونه ارزیابی و تحلیل خارج از مأموریت محوله به این سازمان تحت توافق یاد شده است.

شهروند آنلاین: کاظم غریب‌آبادی با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود خاطر نشان کرد: «تنها نقش آژانس در برجام نظارت و راستی‌آزمایی اقدامات مرتبط هسته‌ای و ارایه گزارشات به‌روزشده در این مورد است.»

مدیرکل آژانس در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری اسکای گفته بود: «ایران نباید تهدیدات خود را در مورد افزایش غنی‌سازی و کاهش بازرسی‌ها عملی کند؛ زیرا این اقدامات، انحراف بیشتر ایران از تعهدات خود تحت برجام است.»

گروسی همچنین به طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای تعیین ضرب‌الاجل لغو تحریم‌ها و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و افزود: «اگر این طرح اجرا شود باعث انحراف بیشتر ایران از تعهداتی می‌شود که با ورود به برجام پذیرفت.»

او بدون اشاره به پیامدهای خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات‌شان ذیل این توافق افزود که نمی‌تواند درک کند چه کسی از طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی منتفع خواهد شد. «اگر قرار به کاهش بازرسی‌های آژانس باشد ما به روشنی باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم. باید درباره آنچه قرار است رخ دهد با جهان شفاف باشیم. این تصمیم به هیچ کس ازجمله ایران کمکی نمی‌کند.»

غریب‌آبادی گفته که به زودی پیگیری‌های حقوقی ایران در این زمینه به طور جدی دنبال می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.