چرا بایدن و هریس شخصیت‌های سال «تایم» شدند

حرکت به سوی آمیزشی از اقوام، سبک‌های زندگی و جهان‌بینی‌های رنگارنگ

در لیست نامزدهای «شخصیت سال» چند چهره نامور دیگر نیز وجود داشتند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و همچنین آنتونی فاوچی، کارشناس پزشکی و بهداشت، به علت نقشی که در بیداری جامعه نسبت به پاندمی کرونا ایفا کرد و فعالان جنبش «جان سیاهان ارزش دارد». این جنبش مخالف نژادپرستی به دنبال قتل جورج فلوید به دست مأموران نژادپرست در مینه‌پولیس نیرو گرفت.

شهروند آنلاین:مجله آمریکایی تایم روز جمعه جو بایدن، رئیس منتخب آمریکا و معاون او، کامالا هریس را در کنار یکدیگر به عنوان «شخصیت سال» انتخاب کرد. هفته‌نامه تایم در آخرین روزهای هر سال یک یا چند نفر یا گروه یا سازمان را به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت سالی که پایان می‌یابد، انتخاب می‌کند.

شب گذشته بروس سپرینگسترین، خواننده نامدار موسیقی راک، در شبکه خبری NBC اعلام کرد که مجله معروف تایم جو بایدن و معاون او کامالا هریس را شخصیت‌های سال شناخته است. ادوارد فلسنتال، سردبیر تایم، ابراز امیدواری کرد: «چهار سال آینده آزمونی عظیم برای آنها و همه ما خواهد بود که ببینیم چگونه می‌توانند آن یگانگی که قولش را داده‌اند، به ما برگردانند.»

در انتخابات ریاست‌جمهوری که سوم نوامبر برگزار شد، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ به پیروزی رسید. بایدن در جریان کارزار انتخاباتی ترامپ را متهم کرد که در دوران ریاست جمهوری‌اش جامعه آمریکا را به پراکندگی و شکاف سوق داده است. او قول داد با تمام توان بکوشد بر این شکاف غلبه کند و یگانگی را بار دیگر به جامعه آمریکا بازگرداند.

شکاف بی‌سابقه در جامعه نگرانی بیشتر شهروندان آمریکا را برانگیخته است.

سردبیر تایم در گفتار خود نوشته است: «تنها چیزی که امروز آمریکایی‌ها بر سر آن توافق دارند این است که آینده کشورشان ناروشن است، هرچند درباره علل آن نظرات گوناگونی دارند.»

اگر ترامپ در چهار سال گذشته «نیروی انشقاق و پراکندگی» بوده پس بایدن و هریس سمت‌گیری درستی انتخاب کرده‌اند: «حرکت به سوی آمیزشی از اقوام، سبک‌های زندگی و جهان‌بینی‌های رنگارنگ که قصد دارند در کنار هم پیش بروند و تجربه آمریکایی را زنده نگه دارند.»

بایدن از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون رئيس‌‌‌جمهوری اوباما بود. کامالا هریس که همچنان عضو مجلس سنای آمریکاست، اولین زن رنگین‌پوست با تبار جنوب آسیایی است که معاون یک رئیس‌جمهوری می‌شود. آنها روز ۲۰ ژانویه در واشنگتن در مراسم تحلیف شرکت خواهند کرد.

در لیست نامزدهای «شخصیت سال» چند چهره نامور دیگر نیز وجود داشتند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و همچنین آنتونی فاوچی، کارشناس پزشکی و بهداشت، به خاطر نقشی که در بیداری جامعه نسبت به پاندمی کرونا ایفا کرد و فعالان جنبش «جان سیاهان ارزش دارد». این جنبش مخالف نژادپرستی به دنبال قتل جورج فلوید به دست مأموران نژادپرست در مینه‌پولیس، نیرو گرفت.

پارسال گرتا تونبرگ، تلاشگر شانزده ساله سوئدی محیط زیست جوان‌ترین چهره‌ای بود که از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال برگزیده شد.

این مجله از سال ۱۹۲۷ تاکنون هر ساله چهره‌هایی را برمی‌گزیند که به شکلی تعیین‌کننده بر رویدادهای سال قبل تأثیر گذاشته باشند. برای نمونه در سال ۲۰۱۵ که بحران پناهجویان در اروپا به اوج رسید، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، شخصیت سال شناخته شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.