سال‌هاست با هم می‌تازیم در این سرزمین

نامه پر گله و شکایت مسعود کیمیایی در تولد 81سالگی داریوش مهرجویی

مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی را می‌توان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سینماگران سینمای پیش از انقلاب نامید

شهروند آنلاین: تبریک متفاوت مسعود کیمیایی در سالروز تولد داریوش مهرجویی واکنش‌های عجیبی را در فضای مجازی به وجود آورده است، او خطاب به مهرجویی نوشته: سال‌هاست با هم می‌تازیم در این سرزمین غمزده.
این دو سینماگر تأثیرگذار و تاریخ‌ساز که در کنار هم با فیلم‌های «قیصر» و «گاو» موج نوی سینمای ایران را به وجود آورده و سینمای این سرزمین را به سطح بالاتری ارتقا دادند، با اینکه در سالیان اخیر از آن جایگاه و محبوبیت سابق دور افتاده‌اند، اما باز هم در سینمای بعد از انقلاب جزو کارگردانان پرکاری هستند که به رغم تمام بی‌مهری‌ها و مشکلاتی که براشان پیش آمده، استمرار حضور در سینما را انتخاب کرده و بنا را بر بودن گذاشته‌اند. حالا با چنین شرایطی مسعود کیمیایی در هشتاد‌ویکمین سالروز تولد داریوش مهرجویی در نامه پرگله و شکایتی با اشاره به اینکه «داریوش عزیز، سال‌هاست با هم می‌تازیم در این سرزمین غمزده» شرایط خلق هنری را در شرایط اجتماعی این دوران مورد انتقاد و اعتراض قرار داده است.

کاربران فضای مجازی اما با اشاره به استمرار حضور این دو سینماگر گفته‌اند هر سینماگری که در شرایط سینمای ایران رشد کرده، عملا از رانت استفاده کرده است و بنابراین حالا که عده دیگری توانسته‌اند بیشتر از این رانت‌ها بهره‌مند شوند، سینماگران قدیمی‌تر حق انتقاد و اعتراض به این شرایط را ندارد.

گفتنی است که درحال حاضر مسعود کیمیایی درحال گذراندن پیش‌تولید فیلم «خائن‌کشی» به تهیه‌کنندگی علی اوجی است و داریوش مهرجویی هم انتظار نمایش فیلم تازه‌اش «لامینور» را می‌کشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.