قرعه به نام اتوبوس‌های خصوصی افتاد

انعقاد قرارداد بازسازی 100 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی

بازسازی 100 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت. اتوبوس‌هایی که همیشه از نبود اعتبارات نالیده‌اند. اگزوزهای پُر دودی که کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌ها را به رخ شهر و مسئولان شهری می‌کشند.

شهروند آنلاین: قرعه به نام اتوبوس‌های خصوصی افتاد. مِهر به روزهای آخرش رسیده بود که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از فروپاشی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گفت: «اگر دولت کمک نکند، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دچار فروپاشی خواهد شد.»

محمود ترفع گفته بود اگر اتوبوسرانی امسال را هم به زحمت پشت‌‌سر بگذارد حتما در ۱۴۰۰ دچار مشکل اساسی خواهد شد. ترفع از مقرون‌به‌صرفه نبودن فعالیت برای بخش خصوصی هم گفته بود؛بخشی که باید اتوبوس بخرد، عملیات پشتیبانی و نگهداری اتوبوس‌ها را پرداخت کند و حقوق رانندگان را بپردازد.

بعد از آن خبر آمد پایان سال کل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده به ناوگان اضافه خواهند شد، اما حالا در میانه پاییز خبرها از قرارداد بازسازی 100 دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی می‌گویند. «قرارداد منعقد شده و در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرآیند بازسازی است.»

آمارها و خبرها می‌گویند طی یک‌سال گذشته حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین به‌طور کامل تعمیر شده‌اند، همچنین تعمیرات و راه‌اندازی اتوبوس‌های متوقف شده جدا از تعمیر در دستور کار روزانه شرکت واحد است. «هر دستگاه اتوبوس تک‌کابین نزدیک به ۴۰۰میلیون تومان هزینه بازسازی نیاز دارد. هر دستگاه اتوبوس دوکابین هم  نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان.»

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از ورود اتوبوس‌های جدید به چرخه حمل‌ونقل عمومی خبر می‌دهد. «براساس تدابیر اتخاذ شده، اتوبوس‌ها و مینی‌‌بوس‌‌های خریداری شده، در خطوط مناطق مختلف شهر تهران به‌کارگیری شده‌‌اند.» اتوبوس‌ها در خطوطی که ناوگان آن بسیار فرسوده بود و مینی‌بوس‌ها نیز در خطوطی که تقاضای سفر پایینی داشته یا معبر مناسبی برای حرکت اتوبوس وجود نداشت، مثل خط جماران یا درکه به کار گرفته شدند.

به گفته ترفع در مرحله اول تعداد ۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزل تحویل داده شده است. «تمامی مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های گازسوز وارد خط شده‌اند و اتوبوس‌های دیزل نیز پس از نصب جی‌پی‌اس، دستگاه کارتخوان و شماره‌گذاری به خطوط وارد خواهند شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.