شب رویایی بیرانوند برابر مورینیو و ستاره‌های تاتنهام

علیرضا بیرانوند در اولین بازی خود برای آنتورپ عملکرد موفقی را برابر ستاره‌های تاتنهام نشان داد

دروازه‌بان تیم‌ملی ایران در شرایطی برای اولین‌بار در چارچوب دروازه تیم بلژیکی قرار گرفت که مورینیو روی نیمکت حریف حضور داشت و ستاره‌های همچون گرت بیل و هری کین هم روبه‌روی او ایستاده بودند.

شهروند آنلاین: شب رویایی بیرانوند برابر مورینیو و ستاره‌های تاتنهام ، پنج‌ماه از سفر علیرضا بیرانوند به بلژیک می‌گذرد. دروازه‌بانی که در جام‌جهانی پنالتی رونالدو را مهار کرد و چندسال هم در تیم‌ملی و هم در پرسپولیس شماره یک بود؛ روزگار سختی را در بلژیک گذراند. از مصدومیت طولانی‌مدت برای او در تمرینات آنتورپ تا انتقادهایی که نسبت به او به خاطر ترک پرسپولیس پیش از پایان فصل مطرح می‌شد، همگی روزهای عجیبی را برای بیرانوند رقم می‌زد. دعوت‌نشدن این دروازه‌بان به تیم‌ملی در دو اردوی اخیر و خطر از دست‌دادن شماره یک در ترکیب ایران انگیزه بیرانوند را برای رسیدن به ترکیب ثابت آنتورپ بیشتر می‌کرد.

این اتفاق اما دقیقا برای بیرانوند در شبی رخ داد که شاید خودش هم فکرش را نمی‌کرد. بعد از غیبت او در تمامی بازی‌های این فصل آنتورپ چه در لیگ بلژیک و چه در لیگ اروپا، علیرضا مقابل تاتنهام که با هدایت ژوزه مورینیو و حضور بازیکنانی همچون گرت بیل و هری کین، یکی از مدعیان فتح لیگ اروپا به حساب می‌آید، به میدان رفت.

سخت بود که بعد از پنج‌ماه بیرانوند بتواند در یک مسابقه رسمی عملکرد خوبی را از خودش نشان دهد؛‌ آن هم برابر یکی از بهترین خط حمله‌های حال حاضر اروپا با مثبت بیل، کین و سوون.

آنتورپ که خیالش از صعود به دور بعدی با حضور در جایگاه دوم این گروه راحت بود، اصلا نمایش خوبی برابر شاگردان مورینیو نداشت. آنقدر فشار حملات روی دروازه تیم بلژیکی زیاد بود که بیرانوند حتی یک‌دقیقه هم درون دروازه آرام و قرار نداشت. بعد از دو خروج نسبتا متزلزل روی توپ‌های هوایی، بیرانوند اعتماد‌به‌نفس کافی را پیدا کرد و توانست در برابر حملات متعدد تاتنهام تا دقیقه 57 دوام بیاورد، اما شوت فوق‌العاده گرت بیل روی یک ضربه ایستگاهی با وجود واکنش خوب بیرانوند، در برگشت جلوی پای دیگر بازیکن تاتنهام افتاد تا او راحت‌ترین کار ممکن را انجام دهد و قفل دروازه علیرضا بشکند.

شب رویایی بیرانوند برابر مورینیو و ستاره‌های تاتنهام

در ادامه هم یک‌بار دیگر «جیوانی لو سلسو» در موقع تک به تک با بیرانوند دروازه او را باز کرد. با وجود شکست دو بر صفر آنتورپ مقابل تاتنهام، این تیم توانست به دور بعدی لیگ اروپا صعود کند.

اما عملکرد بیرانوند با وجود دریافت دو گل، تعریف و تمجید همه رسانه‌ها و کارشناسان اروپایی را به همراه داشت. دروازه‌بان ایرانی 8 سیو موفق را در برابر حملات پرفشار تاتنهام ثبت کرده بود و نمره قبولی را در اولین حضورش کسب کرد.

اثبات عملکرد موفق علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ایرانی آنتورپ در این بازی هم این بود که او بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت و درخشش او باعث شد تا در تیم منتخب هفته لیگ اروپا قرار بگیرد.

حالا احتمالا بیرانوند از این پس می‌تواند شماره یک تیمش باقی بماند و در مراحل بعدی لیگ اروپا هم بعید نیست که مقابل تیم‌ها و بازیکنان نامداری هم بایستد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.