نابودگر ایرانی قهرمان تکواندوی اروپا شد!

قهرمان سابق تکواندوی ایران با ملیت صربستانی مدال طلای اروپا را بر گردن آویخت

مهدی خدابخشی که به واسطه ازدواج با یک تکواندوکار صربستانی به این کشور مهاجرت کرده، بار دیگر به اوج رسیده و مدال طلای قاره سبز را هم کسب کرده است.

شهروند آنلاین: نابودگر ایرانی قهرمان تکواندوی اروپا شد! یکی از تکواندوکاران المپیکی ایران در ریو 2016 که سابقه قهرمانی جهان در سال 2015 و بازی‌های آسیایی 2014 را در کارنامه دارد و به واسطه همین موفقیت‌ها لقب “نابودگر” را از فدراسیون جهانی گرفته بود، چندی پیش با یکی از تکواندوکاران تیم ملی زنان صربستان ازدواج کرد. او که مدتی در اردوهای تیم ملی هم حاضر نمی‌شد و در مسابقات مختلف هم دچار افت شده بود، از فدراسیون ایران درخواست کرد تا رضایت نامه‌اش را بدهند تا خدابخشی بتواند با پیراهن تیم ملی صربستان روی شیاپچانگ حاضر شود.

درخواست او به خاطر مهاجرتش به واسطه ازدواج، با موافقت فدراسیون مواجه شد تا دیگر خدابخشی مجبور نباشد دو سال صبر کند تا بتواند در تیم ملی صربستان به میدان برود.

حالا گویا خدابخشی بار دیگر در پیراهن تیم ملی صربستان به اوج برگشته و در مسابقات قهرمانی اروپا حسابی درخشیده است. او در این رقابت ها که در شهر سارایوو در حال برگزاری است، در وزن المپیکی ۸۰+ کیلوگرم ابتدا ریان اسپال از بریتانیا را ۸ بر ۴ برد، سپس برابر کوتالم آتسلی از ترکیه ۱۹ بر ۶ پیروز شد. خدابخشی در سومین مبارزه، ولادیسلاو بوندار از اوکراین را از پیش رو برداشت و در فینال نیز برابر دژان گئورگیوسکی از مقدونیه با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ پیروز شد و بر سکوی نخست اروپا ایستاد.

البته جالب است بدانید که پیش از این هم تکواندوکاران ایرانی دیگر سابقه رفتن روی سکوهای جهانی و حتی المپیکی را هم با پرچم های کشورهای دیگر داشته اند؛ از جمله میلاد بیگی که با ملیت آذربایجانی توانست همین مهدی خدابخشی را از گردونه مسابقات المپیک ریو خارج کند و خودش به مدال برنز برسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.