انتقاد پرکارترین بازیگر دو سال اخیر از ممنوع‌التصویری

مهناز افشار با اکران فیلم‌هایی چون «مهمانخانه ماه نو»، «قسم»، «آشفتگی»، «شاه‌کش»، «گیلدا» و «ناگهان درخت» پرکارترین بازیگر اکران در 15 ماه اخیر بوده.

شهروندآنلاین: مهناز افشار: بی‌عدالتی تاوان داره! باورتان می‌شود پرکارترین بازیگر روی پرده سینمای ایران در سال کرونایی جاری «مهناز افشار» بوده؟ بازیگری که در 15 ماه اخیر، یعنی از تابستان سال گذشته تا حال حاضر با فیلم‌هایی چون «مهمانخانه ماه نو»، «قسم»، «آشفتگی»، «شاه‌کش»، «گیلدا» و «ناگهان درخت» بر پرده سینماهای ایران حاضر بوده و این در حالی است که هنگامی که این بازیگر بعد از مهاجرت از ایران در مسابقه استعدادیابی جنجالی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان داور حضور یافت، چنین به نظر می‌رسید که باید عمر حضورش را در سینمای ایران تمام‌شده دانست. اما اکران 6 فیلم در 15 ماه نشان از این دارد که نقش و تأثیر مهناز افشار در سینماهای سال‌های اخیر مهم‌تر از آن بوده که بتوان به سادگی و بی‌هزینه از سینمای ایران کنارش گذاشت!

هزینه توقیف

البته به نظر می‌رسد تساهلی که در مورد مهناز افشار به عمل آمده، تنها و تنها برای این بوده که با توقیف فیلم‌های این بازیگر جنجال و حاشیه و به عبارت بهتر هزینه‌ای به بار نیاید. وگرنه عملا این بازیگر ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر است. اتفاقی که باعث اعتراض او شده و مهناز افشار با انتشار تصویری از پلاکارد جدیدترین فیلم اکران‌شده‌اش در خیابان‌های تهران، «ناگهان درخت»، به حذف نام و تصویرش از این فیلم اعتراض کرده است.

انتقاد به ممنوع‌التصویری

مهناز افشار که یکی، دو سالی است در آلمان سکونت دارد، در توییتر به ممنوع‌التصویری‌اش اعتراض کرده است. این بازیگر که مدتی از فعالیت توییتری دور بود، در بازگشت به این شبکه اجتماعی از حذف تصویرش از بنر‌های تبلیغاتی فیلم «ناگهان درخت» به شدت انتقاد کرده است.

افشار در این‌باره نوشت: «ممنوعیت برای هیچ و یک ‌مشت دروغ! برای چند سال یک‌سری لباس بریدید، دوختید و‌ تن مهناز افشار کردید. اما خیاطان خوبی نیستید. لباس‌های دروغ شما به تن من زار می‌زد و به تنم نموند. حتی مخالفان باورهای من‌ هم ته قلبشون می‌دونن حقیقت و دروغ چیه.» مهناز افشار در پایان با یادآوری اینکه «بی‌عدالتی تاوان داره!» به مخالفان حضورش کنایه زده و پرسیده: «بگذریم؛ فیلم چطور بود؟»

ناگهان درخت

گفتنی است که «ناگهان درخت» در زمان نمایش در جشنواره فیلم فجر به دلیل پرداختن به یک‌سری دغدغه روشنفکرانه مورد انتقاد رسانه‌هایی خاص قرار گرفته بود. این فیلم ساخته صفی یزدانیان است که در اولین فیلمش «در دنیای تو ساعت چند است؟» هواداران پروپاقرص زیادی برای خود ردیف کرد.

«ناگهان درخت» که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر  به نمایش درآمد، داستانش را در سه دوره تاریخی در قالب ماجراهای چند شخصیت در یک بازه زمانی تقریبا پنج دهه‌ای که از زبان فرهاد برای روانکاو تعریف می‌شود، روایت می‌کند. 

پیمان معادی، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسمخانی، سیامک صفری و پانته‌آ پناهی‌ها بازیگران اصلی «ناگهان درخت» هستند. البته پیمان معادی  در این فیلم روی صندلی تهیه‌کنندگی هم نشسته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.