احتمال کنار گذاشته‌شدن پرسپولیس از فینال آسیا!

اصرار بر برگزاری دیدار هفته ششم پرسپولیس شاید به ضرر این تیم در فینال آسیا تمام شود

با اصرار سازمان لیگ پرسپولیس فردا(شنبه) مقابل ذوب‌آهنی قرار می‌گیرد که تست کرونای تعداد زیادی از نفراتش مثبت شده بود؛ این در حالی است که سرخ‌های فوتبال ایران هفته بعد باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

پرسپولیس به‌عنوان نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه بیست‌ونهم آذرماه این مسابقه حساس را در دوحه قطر انجام خواهد داد. این درحالی است که شاگردان یحیی گل‌محمدی فردا(شنبه) باید در هفته ششم لیگ‌برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان به میدان بروند و بعد برای انجام مقدمات دیدار فینال آسیا به قطر سفر کنند.

بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن در شرایطی از ساعت 16 و15 دقیقه روز شنبه برگزار می‌شود که حریف سرخ‌های تهرانی درگیر بحران مبتلا به کرونا شده است. ذوبی‌ها هفته پیش اعلام کردند تست کرونای بیش از 15نفر از اعضای این تیم به ویروس کرونا مبتلا شدند و حتی در مسابقه قبلی مقابل شهرخودرو نیز تعداد زیادی از بازیکنان خود را در اختیار نداشتند.

اگرچه مسئولان باشگاه اخیرا اعلام کردند تست کرونای تعدادی از بازیکنان و نفرات کادرفنی که مثبت شده بود، حالا منفی شده و مشکلی برای بازی با پرسپولیس ندارند اما خطر ابتلای افراد دیگر حاضر در مسابقه وجود دارد.

موضوع وقتی حساس‌تر می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده در زمان ورود تیم‌‌های حاضر در فینال به دوحه از همه اعضای آنها تست کرونا به عمل می‌آورد و حتی اگر یک‌نفر مبتلا دیده شود، کل تیم از حضور در فینال منع می‌شوند. به عبارت دیگر، پرسپولیسی‌ها بعد از حضور در قطر تست کرونا می‌دهند و به قرنطینه می‌روند تا جواب تست‌هایشان بیاید و اگر یک نمونه مثبت هم دیده شود، آنها حق حضور در فینال را ندارند و بازی در زمان دیگری برگزار خواهد شد که این مسأله دردسرهایی را برای شاگردان گل‌محمدی ایجاد خواهد کرد.

از این‌رو مسئولان سازمان لیگ فوتبال اصرار به برگزاری دیداری داشتند که خطر ابتلای اعضای نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا به کرونا در آن زیاد است. در چنین شرایطی پرسپولیسی‌ها اعتراض‌هایی را به انجام مسابقه با ذوب‌آهن داشتند اما در لغو بازی ناکام ماند و درست یک هفته قبل از بازی فینال باید در لیگ ایران به میدان بروند.

از سوی دیگر، دیدار قبلی پرسپولیس مقابل نساجی مازندران به خاطر حضور نماینده ایران در آسیا لغو شد اما مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در کمال تعجب قصد دارند بازی فردا را برگزار کنند.

در هرحال باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در مسابقه پرسپولیس و ذوب‌آهن رخ می‌دهد. این امیدواری نیز وجود دارد که نماینده ایران بدون حتی یک مورد ابتلا به کرونا راهی قطر شود و در مسابقه‌ای که یکی از حساس‌ترین بازی‌های بین‌المللی برای فوتبال ایران است، نتیجه مطلوبی کسب کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.