پشت‌پرده رخت سیاه بر تن استقلال

ناظر مسابقه اخیر آبی‌ها به «شهروند» می‌گوید بازیکنان استقلال به مخالفتش توجهی نکردند و او نیز رفتارشان را به کمیته انضباطی گزارش کرده است!

یکی از اتفاقات پرسروصدا و مهم بازی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان در این شهر،‌ ورود آبی‌پوشان به زمین برای مراسم پیش از شروع بازی با لباس منقش به نام دختر آبی بود. در همین راستا عکس تیمی بازیکنان استقلال با این پیراهن‌های مشکی بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و مورد توجه جامعه فوتبال قرار گرفت. البته صداوسیما نیز پخش بازی را به خاطر سانسور این تصاویر با تاخیر شروع کرد و مراسم پیش از بازی را پوشش نداد تا با انتقادهایی از مدیران رسانه ملی توسط مردم همراه شود. منتهی بد نیست بدانید این موارد که به آن اشاره کردیم تمام جنجال‌های مربوط به این اتفاق نبود. حالا مشخص شده که بازیکنان استقلال با زور با این لباس‌ها وارد زمین شده‌اند.

نقش ناظر مسابقه

در حاشیه مسابقه، خبری در رسانه‌ها منتشر شد که ناظر مسابقه مخالفت صریح و جدی با بازیکنان استقلال برای پوشیدن لباس منقش به نام دختر آبی داشته و به آنها تاکید کرده بود که به هیچ عنوان اجازه ندارند با این لباس‌ها وارد زمین شوند. همین سختگیری ناظر باعث شد حضور استقلالی‌ها در زمین با دقایقی تاخیر و البته حاشیه‌های فراوان همراه شود. منتهی سوال اصلی اینجاست که اگر ناظر مخالف این اتفاق بود، پس چرا استقلالی‌ها با همین‌ لباس‌ها وارد زمین شدند و در مراسم پیش از شروع بازی شرکت کردند؟!

خلیفه‌سلطان: استقلالی‌هابدون اجازه من وارد زمین شدند

جواد خلیفه‌سلطان، ناظر این مسابقه در گفت‌وگو با روزنامه «شهروند» صحبت‌های جالبی پیرامون اتفاقات مربوط به این موضوع مطرح می‌کند و می‌گوید: «برخی‌ها از بنده انتقاد کردند که سلیقه شخصی خودم را در کار دخالت داده‌ام و جلوی بازیکنان استقلال را برای حضور در زمین با لباس دختر آبی گرفته‌ام. این اتفاق رخ داد، اما نظر شخصی نبود. ما به‌عنوان ناظر ملزم به اجرای دقیق دستورالعمل و قوانین آیین‌نامه‌ای هستیم. قانون هم می‌گوید در مراسم پیش از شروع مسابقات اعضای تیم‌ها به هیچ عنوان نباید با لباس‌هایی که شعار و طرح‌های غیرورزشی روی آن نقش بسته باشد، وارد زمین شوند و این مسأله تخلف به حساب می‌آید. به همین ترتیب بنده به مدیر محترم تیم استقلال آقای زرینچه گفتم باید این لباس‌ها را دربیاورند.»

خلیفه‌سلطان در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر به‌عنوان ناظر با این موضوع مخالفت کردید، پس چرا استقلالی‌ها با همین لباس‌ها وارد زمین شدند هم به نکته حیرت‌انگیزی اشاره کرد و گفت: «بنده تا لحظه آخر هم مخالف بودم و بازیکنان استقلال بدون توجه به تذکر ما و با زور و بی‌توجهی با همین لباس‌ها وارد زمین شدند و درنهایت من این رفتار و اقدام آنها را به کمیته انضباطی گزارش دادم.»

چرا به تذکر ناظر توجه نشد؟

پیگیری‌های «شهروند» اما نشان می‌دهد بعد از مخالفت صریح ناظر به استفاده از این لباس‌ها،‌ جواد زرینچه موضوع را با بازیکنان در میان می‌گذارد. حتی روی این مسأله تاکید می‌شود که در صورت استفاده از این لباس‌ها باشگاه با جریمه روبه‌رو خواهد شد. منتهی طبق شنیده‌ها وریا غفوری، کاپیتان تیم به همراه چند بازیکن باتجربه دیگر تاکید می‌کنند که باید با همین لباس‌ها وارد زمین شوند و از آنجایی هم که باشگاه لباس‌ها را برای بازیکنان آماده کرده بود تا از آن استفاده کنند،‌ کاپیتان تیم به تمام بازیکنان دستور داد با همین لباس‌ها در مراسم قبل از بازی و عکس تیمی حضور داشته باشند و به همین ترتیب به تذکر ناظر مسابقه اهمیتی داده نشد.

استقلال جریمه می‌شود؟

حالا باشگاه استقلال بدون تردید باید منتظر جریمه نقدی کمیته انضباطی به خاطر این اقدام غیرقانونی خود باشد. نکته قابل تامل اینجاست که آنها اگر هم لباس‌های خود را درمی‌آوردند، با اعتراض شدید هواداران خود روبه‌رو می‌شدند و حاشیه‌های زیادی تیم‌ را به‌هم‌می‌ریخت. به همین ترتیب آنها با علم به این‌که جریمه نقدی می‌شوند، برای این‌که یاد هوادار زنی که اخیرا به خاطر خودسوزی جان خود را از دست داده بود‌، زنده نگه دارند، با لباس‌های مورد نظر وارد زمین شدند تا آن قاب تاریخی را ثبت کنند. حالا باید دید کمیته انضباطی برای آنها چه جریمه‌ای در نظر خواهد گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.