شکست جمعی برای جمهوری‌خواهان

نانسی پلوسی: ۱۲۶ عضو جمهوری‌خواه مایه ننگ مجلس نمایندگان شدند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعضای جمهوری‌خواهی را که خواستار ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت شده بودند، مایه ننگ کنگره توصیف کرد

شهروند آنلاین: در شکست بزرگی دیگر برای دونالد ترامپ، دادگاه عالی آمریکا که بالاترین مرجع قضائی این کشور است، شکایت دادستان تگزاس علیه نتایج انتخابات در چهار ایالت پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسن و جورجیا را رد کرده است.

جو بایدن در هر چهار ایالت مورد هدف این شکواییه، پیروز شده است.

این یکی از جدی‌ترین تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای توقف تأیید نهایی نتایج انتخابات سوم نوامبر بود که دونالد ترامپ هم به‌عنوان شخص حقیقی و نه در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا به آن پیوسته بود بلکه در آخرین ساعات باقی‌مانده به جلسه نمایندگان الکتورال (چهاردهم دسامبر) که آخرین مرحله از تأیید نتایج انتخابات است، بتواند مانع از پیروزی جو بایدن شود.

این شکایت که توسط دادستان ایالت تگزاس در دیوان‌عالی ثبت شده بود، از حمایت ۱۹ دادستان جمهوری‌خواه ایالات دیگر و ۱۲۷ نماینده جمهوری‌خواه کنگره برخوردار بود و به همین نسبت هم ردشدن آن می‌تواند شکست جمعی برای جمهوری‌خواهان تلقی شود.

دیوان‌عالی در رای کوتاهی که برای رد این شکایت منتشر کرده، گفته دادستان تگزاس جایگاه قانونی برای طرح شکایت درباره نتایج انتخابات در دیگر ایالات ندارد.

پلوسی: جمهوری‌خواهان مایه ننگ مجلس نمایندگان شدند
پلوسی: جمهوریخواهان مایه ننگ مجلس نمایندگان شدند

از سوی دیگر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعضای جمهوری‌خواهی را که خواستار ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت شده بودند، مایه ننگ کنگره توصیف کرد.

پلوسی شنبه در تارنمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به رأی دیوان‌عالی این کشور، اعلام کرد: «دیوان‌عالی بدرستی شکوائیه افراطی، غیرقانونی و غیردموکراتیک حزب جمهوری‌خواه برای لغو اراده میلیون‌ها رأی‌دهنده آمریکایی را رد کرد.»

به نوشته او، ۱۲۶ عضو جمهوری‌خواهی که این شکوائیه را امضا کردند، مایه ننگ مجلس نمایندگان شدند. آنها به جای پایبندی به سوگند خود برای حمایت و دفاع از قانون اساسی، تلاش کردند تا قانون اساسی را زیر سوال برده و اعتماد عمومی به نهادهای مقدس دموکراتیک ما را تضعیف کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: «همه‌گیری کرونا می‌تازد. حدود ۳۰۰هزار نفر جان‌شان را از دست داده و ده‌ها میلیون نفر شغل خود را از دست داده‌اند. نابودی این ویروس به اقدام قوی و متحد نیاز دارد و جمهوری‌خواهان باید یک‌بار برای همیشه به زیر سوال‌بردن انتخابات را پایان دهند؛ فوراً.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.