ارزشیابی پایههای اول و دوم ابتدایی چطور انجام می شود؟
نحوه برگزاری امتحانات دانشآموزان ابتدایی اعلام شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحانات دانشآموزان مقطع ابتدایی بهویژه پایههای اول و دوم توضیح داد
او ادامه داد: «انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانشآموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخوردهای مناسبی هم داشته باشد.»
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: «به دنبال آن هستیم تا برای پایههای اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد گروههای کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم.»
حکیمزاده افزود: «در این روش درنظر داریم دانشآموزان بهطور گروههای ٣ تا ۴نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخشهای مختلف دروس از دانشآموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد.»
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرایط کرونا و آموزش مجازی تأثیری بر تکرار پایه دانشآموزان در سال تحصیلی گذشته یا تضعیف روی عملکرد آنها داشته است یا خیر، بیان کرد: «در سال تحصیلی گذشته همانند سالهای قبلتر تعدادی از دانشآموزان با تکرار پایه یا نمره توصیفی «نیاز به تلاش» مواجه شدند، اما این روند افزایش قابل ملاحظهای نداشت و در ارزیابیها جهش نشان نمیدهد.»