در جست‌وجوی «پدرخوانده» سایت‌های قمار

۱۰ باند و ۶۰۰ متهم به فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی شناسایی و دستگیر شده‌اند

گفته می‌شود برای نیلی افشار که یکی از تبلیغ‌کنندگان و گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی محسوب می‌شود، اعلان قرمز صادر شده است و او در زمان حاضر تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد.

شهروند آنلاین: قمار آنلاین ماه‌هاست که در میان کاربران اینستاگرام در ایران مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از چهره‌‌های معروف به شاخ اینستاگرام و همچنین از جمله بعضی خوانندگان برای آن تبلیغ می‌کنند.

حالا گفته می‌شود برای نیلی افشار که یکی از تبلیغ‌کنندگان و گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی محسوب می‌شود، اعلان قرمز صادر شده است و او در زمان حاضر تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد.

یک منبع آگاه اطلاع داد که این متهم در شهر ازمیر ترکیه مخفی شده و هنوز دستگیر نشده است و پلیس بین‌الملل فقط برای دستگیری او اعلان قرمز صادر کرده و اخباری که در فضای مجازی مبنی بر دستگیری نیلی افشار منتشر می‌شود، صحت ندارد.

این متهم مدت‌ها با یکی دیگر از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در ارتباط بوده است.

«پدرخوانده» سایت‌های قمار در ترکیه

سرتیپ وحید مجید، رئیس‌پلیس فتا گفته است: «در ۸ماه اول امسال، ۱۰ باند و ۶۰۰ متهم به فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی شناسایی و دستگیر شده‌اند.»

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای قمار و شرط‌بندی آنلاین در ماه‌های گذشته افزایش یافته است. به نظر می‌رسد این موضوع به وخامت اوضاع اقتصادی در ایران و همچنین شیوع کرونا که منجر به بیکاری یا خانه‌نشینی بسیاری در شهرهای ایران و وقت‌گذرانی بیشتر در اینستاگرام شده، بی‌ارتباط نباشد.

او گفت: «افرادی که ما دستگیر کرده‌ایم، سرپل‌های ارتباطی سرکرده‌های این شبکه‌های قمار هستند که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. چندی قبل یکی از این سرکرده‌ها را در خارج از کشور دستگیر و به ایران بازگرداندیم.»

سرتیپ وحید مجید در مورد فردی که به‌‎عنوان «پدرخوانده» سایت‌های شرط‌بندی شناخته می‌شود، هم گفت: «این فرد در ترکیه زندگی می‌کند و اقدامات لازم قضائی-پلیسی برای بازگرداندن او و همدستانش به کشور انجام شده است.»

او درباره استفاده از درگاه‌‌های پرداخت بانکی معتبر در سایت‌های قمار گفت: «استفاده از درگاه‌های بانکی در این سایت‌ها درحال حاضر به صورت آشکار به صفر رسیده است.»

رئیس‌پلیس فتا درباره چهره‌‌هایی که در اینستاگرام برای سایت‌های قمار تبلیغ می‌کنند، گفت: «اکانت‌های تبلیغ سهم بسزایی در وقوع این جرم دارند. این اقدامات باعث تشکیل ۱۴۰۰ پرونده شد و ۶۰۳ متهم را در این رابطه دستگیر کردیم. با افرادی که تبلیغ کنند، برخورد می‌کنیم و مردم عادی و چهره‌های مشهور برای ما فرقی ندارد.»

قمار آنلاین ماه‌هاست که در میان کاربران اینستاگرام در ایران مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از چهره‌‌های معروف به شاخ اینستاگرام و همچنین از جمله بعضی خوانندگان برای آن تبلیغ می‌کنند.

روش کار سایت‌ها چگونه است؟

درآمد قمار، محصول ضرر اکثریت و سود اقلیت است. در قمار، اکثریت بازنده هستند و این اکثریت بازنده، سود سرشاری را نصیب صاحب قمارخانه اینترنتی می‎کند. برای اینکه سایت قمار مطرح و معروف شود، باید کاری کرد و این کار در فضای مجازی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از روش‌های سنتی تبلیغاتی است.

در یک‌دهه اخیر با توسعه شبکه‌های اجتماعی و رشد پدیده‌ای به نام سلبریتی‌ها، استقبال عمومی از سایت‌های شرط‌بندی منتسب به چهره‌های معروف ورزشی و هنری و الکی معروف، افزایش یافته است. هر چه فالوور بیشتر، شانس حضور مشتاقان شرط بندی در سایت قمار شخص معروف نیز، افزون‌تر است.

امیر تتلو، ساشا سبحانی، ندا یاسی، پویان مختاری و این روزها، شادمهر عقیلی، خواننده پاپ ایرانی، از جمله چهره‌هایی هستند که با سایت قمار، درآمدزایی اینترنتی دارند.

سایت‌های شرط‌بندی گاهی، ابزاری برای پولشویی نیز محسوب می‌شود. محل تأمین پول و اعتبار برای بت‌کردن در سایت‌های شرط‌بندی، اهمیتی ندارد. مهم آن است شما پولی که وارد سایت شرط‌بندی می‌کنید، از طریق حساب متعلق به خود بوده و از همان حساب معرفی‌شده نیز سود را برداشت کنید.

صدها سایت شرط‌بندی محبوب ایرانی‌ها وجود دارد که سالانه پول‌های هنگفتی را نصیب گردانندگانش می‌کند. البته پلیس فتا قبلا گفته بودکه در زمان جام جهانی روسیه، ۳۷میلیارد تومان پول قمار مسدود شد.

وزیر جوان ارتباطات در پاییز ۹۸ گفته بود که به زودی پشت پرده سایت‎های قمار را افشا می‌کند. سایت‌های قمار، هموارکردن راه پولشویی از طریق حساب‌های اجاره‌ای است. شماره حساب‌هایی که مدیران سایت‌های شرط‌بندی از برخی افراد در داخل ایران اجاره می‌کنند تا مبلادلات مالی خود را از طریق آن انجام دهند. گردش مالی روزانه سایت‌های شرط‌بندی ایرانیان، روزانه میلیاردها تومان است. دوران کرونا نیز این اشتیاق را افزایش داده است.

نیلی افشار کیست؟

نیلی افشار از رقصنده‌های ایرانی ساکن استانبول ترکیه است که با نگین و نازنین، دو خواهر رقاص ایرانی در آنجا دوست است. پویان مختاری در مطبی در کرج با نیلی که در آنجا منشی بوده، آشنا شده و در بهار ۱۳۹۷ به ترکیه مهاجرت کرده و با نیلی افشار ازدواج کرده است.

درباره نیلی افشار شایعه‌ای وجود دارد که پس از آنکه همسرش او را ترک کرد، فرزند خود را بی‌رحمانه در بهزیستی گذاشت و به ترکیه مهاجرت کرد.

شغل نیلی افشار مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد بیشتر وقت خود را صرف تبلیغ سایت قمار می‌کند. پویان مختاری بعد از مهاجرت به ترکیه مانند بسیاری دیگر، شروع به راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی ورزشی کرد و از همین طریق درآمد بسیار زیادی به جیب زد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.