FDA استفاده از واکسن فایزر را در ایالات متحده مجاز دانست

ایالات متحده پس از کشورهای انگلیس، کانادا و مکزیک واکسن فایزر/بایون تک را تأیید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز اضطراری واکسن کرونای شرکت فایزر/بایون تک را به عنوان نخستین داروی پیشگیری از کرونا صادر کرده است. دکتر استفان هان، عضو  FDA جمعه شب در بیانیه‌ای این خبر را تأیید کرد. کارشناسان معتقدند ایالات متحده برای رسیدن به ایمنی جمعی نیاز به واکسیناسیون بیش از 80درصد از بزرگسالان دارد. این میزان واکسیناسیون، فوق‌العاده بالاست که به عنوان مثال تا به حال در مبارزه با آنفلوآنزای فصلی هم به دست نیامده است.

شهروندآنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز اضطراری واکسن کرونای شرکت فایزر/بایون تک را به عنوان نخستین داروی پیشگیری از کرونا صادر کرده است.

دکتر استفان هان، عضو  FDA جمعه شب در بیانیه‌ای این خبر را تأیید کرد.

هان گفت: «مجوز FDA برای استفاده اضطراری از نخستین واکسن کووید-19 رویدادی مهم در مبارزه با این همه‌گیری ویرانگر است که بسیاری از خانواده‌ها را در ایالات متحده و سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.»

این تصویب رویدادی مهم در بحبوحه بیماری همه‌گیری است که جان بیش از  294 هزار نفر را در آمریکا و  یک و نیم میلیون نفر را در جهان گرفته است.

ایالات متحده این واکسن را در پیروی از سایر کشورها از جمله انگلیس، کانادا و مکزیک، که واکسن فایزر/بایون تک را برای استفاده عمومی گسترده مجاز کرده‌اند، تأیید کرد.

 واکسن فایزر برای افراد 16 سال به بالا در ایالات متحده مجاز است. دولت قصد دارد 20 میلیون از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مراکز مراقبت‌های طولانی‌مدت را قبل از پایان سال واکسینه کند. کارشناسان معتقدند ایالات متحده برای رسیدن به ایمنی جمعی نیاز به واکسیناسیون بیش از 80درصد از بزرگسالان دارد.

پیتر مارکس، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیکFDA، در بیانیه‌ای گفت: «داده‌های ایمنی و اثربخشی موجود، از مجوز واکسن کرونای فایزر پشتیبانی می‌کند، زیرا مزایای شناخته‌شده و بالقوه واکسن به وضوح از خطرات شناخته‌شده و بالقوه آن بیشتر است.»

دونالد ترامپ هم جمعه‌شب در ویدیویی در توییتر، این واکسن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای علمی در طول تاریخ تحسین کرد. او گفت که اولین دوز در کمتر از 24 ساعت به کار گرفته می‌شود.

این واکسن برای افراد 16 سال به بالا در ایالات متحده مجاز است. شرکت فایزر به مطالعه واکسن برای کودکان 12 تا 15 ساله ادامه می‌دهد.

ایالت‌ها سهمیه اولیه 2.9 میلیون دوز را دریافت می‌کنند که از طریق فایزر ارسال می‌شود. این دوزها بین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مراکز مراقبت‌های طولانی‌مدت مثل خانه‌های سالمندان و … توزیع می‌شود، که از نظر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC)  بالاترین اولویت را برای واکسیناسیون دارند.

دولت قصد دارد 20 میلیون از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مراکز مراقبت‌های طولانی‌مدت را قبل از پایان سال واکسینه کند.

واکسن فایزر/بایون تک باید در دمای منفی 70 درجه نگهداری شود. کنگره در تأمین بودجه مورد نیاز برای پیشبرد این هدف موفق نبوده و مقامات بهداشت عمومی به تنهایی مجبور به توزیع آن هستند.

حتی با توجه به اینکه واکسن بسیار موثری در آستانه توزیع است، کارشناسان همچنان هشدار می‌دهند که این نویددهنده بازگشت سریع به وضعیت عادی نیست.

کارشناسان معتقدند ایالات متحده برای رسیدن به ایمنی جمعی نیاز به واکسیناسیون بیش از 80 درصد از بزرگسالان دارد. این میزان واکسیناسیون، فوق‌العاده بالاست که به عنوان مثال تا به حال در مبارزه با آنفلوآنزای فصلی هم به دست نیامده است.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.