پیست‌های اسکی بدون مجوز فعالیت می‌کنند؟!

با وجود انتشار تصاویری از فعالیت پیست اسکی توچال، مسئولان می‌گویند مجوزی برای بازگشایی این پیست صادر نشده

مدیرعامل توچال گفته پیست اسکی این مجموعه مجوز دارد، اما فدراسیون پزشکی ورزشی مجوز بازگشایی به هر پیستی را تکذیب می‌کند!

چند روز قبل بود که ویدیویی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و نشان از ازدحام جمعیت در پیست توچال داشت. در این ویدیو مشخص بود که علاقه‌مندان به اسکی برای خرید بلیت صف کشیده‌اند و بدون مشکل می‌توانند همچون سال‌های گذشته اسکی کنند.

با توجه به اینکه خیلی از اماکن تفریحی و ورزشی در هفته‌های اخیر با محدودیت فعالیت مواجه بودند، این فیلم خیلی زود واکنش‌هایی را از سوی مسئولان در پی داشت. فدراسیون پزشکی ورزشی در اطلاعیه ای روی سایت خود نوشت: «از جانب ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی مجوزی برای بازگشایی پیست‌های اسکی صادر نشده است. این ستاد در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کروناست. در زمینه فعالیت اسکی، پروتکل پیشنهادی به وزارت بهداشت و ستاد ملی ارایه شده است و منتظر کسب مجوز از سوی این نهادهای بالادستی و تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌های پیشنهادی هستیم.»

این اطلاعیه نشان می‌داد نه تنها در توچال، بلکه هیچ پیست دیگری در تهران و حومه مجوز بازگشایی صادر نشده است. با این حال مدیرعامل توچال در گفت‌وگویی ادعا کرده که این پیست برای فعالیت مجوز دارد!

روح‌الله امداد، مدیرعامل توچال درباره حواشی اخیر می‌گوید: «ظرفیت پیست اسکی توچال ۱۴۰۰ نفر است که طبق مجوز گرفته شده ما می‌توانیم از ۵۰درصد ظرفیت مجموعه استفاده کنیم که حدودا ۷۰۰ بلیت خواهد شد که ما حدود ۴۰۰ عدد بلیت فروختیم!» مشخص نیست چه کسی برای بازگشایی پیست توچال چنین مجوزی در وضعیت نارنجی تهران صادر کرده است.

به هر حال هم علاقه‌مندان به اسکی و هم مدیران پیست‌های مختلف که در فصل زمستان هر سال میزبان هزاران نفر از اسکی‌بازان هستند، این روزها انتظار تصمیم نهایی ستاد مقابله با کرونا در ورزش را می‌کشند تا تکلیف خود را در روزهای کرونایی بدانند. البته اسکی به عنوان یک رشته کم برخورد می‌تواند در روزهایی که اکثر رشته‌های ورزشی مجوز فعالیت دارند، فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.