سارقان به نیروگاه برق زدند

۲میلیون لیتر گازوییل از نیروگاه برق علی‌آباد کتول دزدیده شد

مافیای قاچاق سوخت ۲میلیون لیتر گازوییل به ارزش بیش از ۱۶۰میلیارد ریال از نیروگاه برق علی‌آباد کتول سرقت کردند. کارکنان نیروگاه، رانندگان تریلی و خریداران سوخت این باند سرقت را تشکیل داده بودند.

سرقت و قاچاق عمده سوخت از نیروگاه برق پای مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان و پلیس آگاهی را به این پرونده باز کرد. این سرقت توسط یک باند حرفه‌ای از نیروگاه برق «علی‌آباد کتول» صورت گرفته بود. سرقت‌های سریالی در مدت زمان کوتاه. همین کافی بود تا رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گیرد.

بررسی‌های تخصصی

مأموران به یک‌سری اقدامات میدانی گسترده دست زدند. رفت‌وآمدها و پرونده‌های نیروگاه زیر ذره‌بین پلیس قرار گرفت. مأموران با شگردهای خاص پی بردند تعدادی از کارکنان نیروگاه، رانندگان تریلی و خریداران سوخت یک باند تشکیل داده‌اند. این گروه گازوییل‌های ارسالی ازشرکت نفت را با ترفندهایی از نیروگاه خارج و در محل‌های از قبل تعیین‌شده دپو می‌کردند.

انهدام باند سرقت از نیروگاه برق

متهمان در فرصتی مناسب سوخت‌های سرقتی را به برخی از شرکت‌های استان‌های همجوار و حاشیه تهران با قیمت آزاد به فروش می‌رساندند. فروش‌های سریالی سوخت قاچاق پول هنگفتی را به سمت متهمان سرازیر کرده بود.

سرانجام با اشراف اطلاعاتی پلیس، متهمان شناسایی شدند. در اولین اقدام یکی از آنان حین خروج از نیروگاه دستگیر و از خودروی او ۲ هزار لیتر گازوییل کشف شد.

۱۳ سارق سوخت

مأموران در تحقیقات تکمیلی و اقدامات تخصصی موفق شدند ۱۲ متهم دیگر این پرونده را دستگیر کنند. متهمان در چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان های «کردکوی»، «گرگان» و «علی‌آباد کتول» در دام مأموران گرفتار شدند. ۵ دستگاه کامیون هم در این عملیات‌ها توقیف شد.

تخلیه صوری سوخت

متهمان در اعترافات خود اعلام کردند سوخت‌های ارسالی از شرکت نفت را قبل از رسیدن به نیروگاه در مکانی تخلیه می‌کردند، سپس با همان تانکر خالی راهی نیروگاه می‌شدند. متهمان با هماهنگی شیلنگ بند وانمود می‌کردند که در حال تخلیه سوخت هستند.

در برخی موارد نیز متهمان تانکر سوخت را وارد نیروگاه می‌کردند. بار دیگر تخلیه صوری انجام می‌شد. در این روش هم گازوییل‌ها را مجدداً به مکانی دیگر منتقل می‌کردند و از آنجا به فروش می‌رساندند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.